Wij wonen (nu nog) met onze twee paarden in noord-Italië, boven op een bergtop.
Nog slechts twee, een merrie en een ruin, nadat vorig (ramp)jaar hun 2 vrienden zijn overleden...

Wij wonen op een fantastische plek boven op 'onze' berg met een gigantisch huis en 3,6HA paarden paradijs.
We hebben er gedurende de 6 jaar dat we hier zijn heel veel in geïnvesteerd met de bedoeling om er een B&B/agriturismo van te kunnen maken. Toch hebben we beslist om ons huis te koop te zetten en deze plek op termijn te verlaten...
Voor mijn gezondheid heb ik namelijk (nog) veel warmere en drogere oorden nodig en hier heb je echt nog wel 4 seizoenen waardoor ik in de winter/lente teveel pijn heb en niks kan doen. Heerlijk weer vergeleken met het natte België maar nog niet goed genoeg voor mijn lijf om echt terug aktief te kunnen worden...

We willen dus op termijn uitwijken naar Andalusia, zuiden van Spanje dus...
Nu is mijn eerste zorg daarbij uiteraard (opnieuw): mijn paarden!
Door mijn gezondheidsproblemen zijn de paarden al bijna 10 jaar gewoon 'paard', zonder meer! Omdat ik meestal enkel genoeg energie heb om hun verzorging te doen... (en mijn man heeft eigenlijk niks met paarden, dus die vraag ik enkel om hulp als het echt niet anders kan).
Toen ze nog met z'n 4 waren was dat niet zo erg, toen konden ze hun gezelschap kiezen volgens hoeveel zin ze hadden om wel of niet te bewegen. Maar nu staan ze zich regelmatig toch te vervelen... Omdat ze met hun tweetjes niet echt gelukkig zijn en ze missen hun leider en een kudde. Ze waren nooit de beste vriendjes en moeten het nu wel enkel met mekaar rooien en dat geeft echt liefde/haat taferelen weer.
Liefst van al wil ik ze dus nog maar eens mee verhuizen want zij zijn altijd mijn laatste reden geweest om verder te doen wanneer ik in het diepste van mijn (on)gezondheidsdal zat. Ergens blijf ik ook nog altijd hopen dat ik ooit terug sterker zal kunnen staan en weer wat met ze zal kunnen gaan doen... maar dat zal de tijd uitwijzen natuurlijk.
Ik ben dus al een hele tijd aan het zoeken waar in Andalusia 'natural horse people' zitten waar mijn twee paarden terug in een kudde terecht zouden kunnen... Dan kunnen wij daar dichtbij gaan wonen zodat ik ze heel regelmatig kan gaan bezoeken.
Dat zou voor hen het beste zijn en dat zou mij extra hulp geven om al mijn energie eerst in mijn eigen gezondheid te kunnen steken en daarna, wie weet, terug wat met hen kan gaan spelen!
Tot nu toe heb ik slechts 1 adres kunnen vinden, dat is in Coìn, waar ze met Parelli bezig waren. Recent is daar echter een totale verandering van beheer maar ik hoop dat ze daar toch 'natuurlijk' zullen bezig blijven.
Verder heb ik geen enkel alternatief adres kunnen vinden...
Mijn vraag dus aan jullie:
Wie weet er mensen wonen in Andalusia die op natuurlijke manier met hun paarden bezig zijn: 24/7 in kudde, open stal, enkel gras/hooi, geen bit, natuurlijk hoefkappen, enz. Liefst van al zelfs gewoon privé met hun paarden bezig zijn en dus niet commercieel.
Uiteraard liefst mensen die eventueel nog wel 2 paarden extra in hun kudde kunnen opvangen.
Taal/nationaliteit maakt niet uit, al moet ik mijn spaans tegen dan wel terug wat oppoetsen...

Het is dus nog niet voor direct (eerst moet ons huis hier verkocht raken), maar hopelijk duurt het ook geen jaren meer...
Eventueel via een pm antwoorden indien je de gegevens niet graag openbaar toont.
Alvast heel hartelijk dank voor alle antwoorden!
PS : als je iemand kent die het barre noorden wil verlaten om met zijn/haar paarden naar Italië uit te wijken, stuur ze dan ook maar naar ons!