Ik vind persoonlijk zijn manier agressief en afdwingend. Op onderstaand filmpje zie je mensen ook rennen als stieren achter hun paard aan, behoorlijk gezwaaid met het stokkie rond het hoofd van het paard of mee op de lijn getikt, maar ook op 5.18 min word een paard behoorlijk hard aangepakt op het halster, die overigens aardig naar is met extra knopen op de neus om extra scherp in te komen(heb zelf een keer de vraag gesteld aan Clinton via yt en kreeg dit antwoord).
Wat me ook opvalt, is dat paarden soms likken en kauwen om te verwerken, maar dat de paarden daar eigenlijk niet de tijd voor krijgen. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat wanneer je een oefening hebt gedaan en een paard kauwt of likt, je hem even de tijd moet geven om te verwerken.
Al met al geen horsemanship voor mij, omdat ik het dwingend en hard vind. Nu snap ik dat sommige paarden 'groter' en overduidelijk moeten worden aangepakt, maar ik zie iedereen in dit filmpje de methode op dezelfde manier toepassen.
Overigens vind ik het ook een commerciële bedoening, zo al te zien aan het filmpje.
Dus brand maar los, wat vinden jullie ervan