Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 08:52

Ik ben het eens met maralyn, ik weer zeker als je het gewoon vanaf het begin vanaf het loswerken ziet en je zou het zelf ervaren er anders naar zou kijken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet vriendelijk is. Zeker omdat fysiek contact tijdens het loswerken word vermeden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:00

Ik zei hier niets over onvriendelijk. Maar voor mij neemt het de hele elegantie weg.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:40

Morgen heb ik voor het eerst les van iemand die ook de opleiding gedaan heeft. We gaan zowel rijden als grondwerk doen (in de lessen, niet per se morgen..) dus ik ben heel erg benieuwd. Heb wel erover gelezen en dingen gezien natuurlijk, en vind het heel interessant en heb zelfs al een paar dingetjes kunnen toepassen. :D

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 11:19

Super leuk! Alvast veel plezier :D ik ga vandaag maar eens aan de gang met de zijgangen aan de dubbele lijnen in menpositie :)

waanders
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:06

Leuk al die ervaringen , ik wil misschien aan de opleiding nivo 1 beginnen, in Oktober.
Zijn er nog meer mensen die dit gaan doen? /3

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:15

Ja ik maar dan 29 september is mijn eerste lesdag :) super leuk :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:25

Wel alhier vrijwel dagelijks freestyle dingen & wekelijks langelijn of d. Longeerlijnen, maar bewust geen Voest volgeling hierin.
Zit mij teveel afgebakend kader in zijn systeem, ik probeer me aan te passen wat paard me laat zien kwa gevoeligheid.

Gebruik bv geen afgezet stukje bak in training, maar zoveel mogelijk ruimte en geef paard heel veel ruimte om zelf keuze's te maken en/of verwerk momenten te nemen.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:26

Ik doe het ook in een open bak, maar mijn paard blijft toch uit zichzelf netjes op de cirkel. :)

Maar snap je wel hoor :) heb ik ook wel. Alleen daar is geen opleiding voor dus als je daar les in zou willen geven, moet je de opleiding toch echt bij hem volgen.

Judith1983
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-08-15
Woonplaats: Omgeving Barneveld

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:04

Mijn ervaring met Emiel Voest is niet echt positief.
Ik heb hem via telefoon gesproken. Had wat vragen over wat de verschillen zijn tussen freestyle en natural horsemanship wat de overeen komsten zijn. Maar werd er niet echt wijzer van jammer want ik had wel interesse om eventueel de opleiding voor instructeur te willen doen. Toen ik vertelde dat ik geen eigen paard had waarmee ik de opleiding zou kunnen doen. Kwam er geen fatsoenlijk antwoord meer van zijn zijde. Ik werd niet serieus genomen erg jammer weet nu zeker dat ik bij hem de opleiding niet ga doen.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:07

Zeer Apart, want ik heb dan wel twee paarden maar doe met geen één van beide de opleiding, maar gewoon met een lespaard. De enige eis is dat je thuis een paard hebt om mee te oefenen. Wel vervelend zeg judith :( hij is juist heel aardig zoals die bij mij overkomt.

Judith1983
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-08-15
Woonplaats: Omgeving Barneveld

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:12

Die heb ik op dit moment ook niet. Maar goed ik heb hem vrijdag op horse event bezig gezien ziet er leuk uit. Fijn dat hij bij jou wel vriendelijk is.

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:00

Wat leuk, al die enthousiastelingen!
Ik ben in 2012 begonnen met de niveau 1 opleiding, 2013 verder gegaan met niveau 2 en afgelopen juni geslaagd voor niveau 3 :) Als jullie vragen hebben kan je bij me terecht!

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 22:44

Gaaf zeg ooit wil ik dat ook :D vind het zo leuk!

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:41

Gister mijn eerste lesdag van Emiel gehad en was echt heel leerzaam en leuk :D

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:51

poes schreef:
het handjeschudden om te blijven lopen vind ik zo onzin.... verder al enkele demo's gezien van voest: of ze gingen de mist in (paard was bang, sja, ik verwacht net van dit soort trainers dat je daar wel iets mee doet en geen excuses maakt) of de oefening wordt simpelweg verkeerd gereden (sb is niet het wijken langs de kant).
Niet mijn ding...


Hmmm..... mijn paarden hadden al heel snel door dat als ik heel even met mijn handen 'schudde' inclusief mijn energie vanuit mijn buik gebruikte, ze al rondstuurde. Ik hoef nu maar te denken aan draf en galop en ze gaan al. Ik heb twee demo's van Voest gezien en de paarden deden het prima. Mijn instructrice is een topper, heeft mij en mijn rijpaard al zoveel geleerd. En het allerfijnste; mijn paard vindt dit echt superleuk om te doen.... Los werken kenden we al, maar de dubbele lange lijnen en het rijden met de Voestmethode, vindt hij geweldig. We werken echt samen, terwijl bij andere instructrices ik vaak het gevoel had dat het niet tot hem doordrong (ik heb een zeer karaktervolle, eigengereide ruin :+ ). Het werkte niet en nu.... heb ik gewoon een ander paard :D . Eerdaags ga ik mijn dochter de dubbele lange lijnen leren met onze grote Shetlander. Superleuk en een duidelijke methode.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:52

Hee, wat een leuk topic!
Ik doe zelf ook freestyle met mijn haflinger. Ze is van compleet weigerend (ze wilde niet meer en ik was te snel te dwingend, waardoor ze als een soort van manegepaard ging protesteren) naar een heerlijk, voorwaarts, meedenkend en enthousiast paardje gegaan! Ik rij haar bijna compleet op de zit nu, geen zweep meer te bekennen en ook zonder hoofdstel kan ik haar (in de bak, buiten zal ik niet doen) rijden. Super leuk!
Wij deden de freestyle jeugdweken/ponykampen bij equixantos, na drie keer ponykamp is ze veranderd van afgestommelde 'manegepony', zoals ik haar kocht, naar voorwaartse blije pony gegaan! Nu gaan we verder met dubbele lange lijnen etc.

Wij doen veel grondwerk. Wat heb je gedaan bij je lesdag?

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:58

Wat leuk dat het weer actief word het topic :D toch nog meer mensen die eraan doen dan ik dacht!

Ik doe de opleiding tot Instructeur en ben gister begonnen met de eerste technieken van het loswerken. Ik doe de methode al vrij lang, maar om dan weer alles vanaf 0 te doen is juist echt heel moeilijk. En mijn huiswerk is dat ik moet leren uitleggen tijdens het trainen zonder het contact met de leerling en het paard te verliezen :)

Ben benieuwd naar al jullie verhalen :)

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:08

Doe je de opleiding in Ruinerwold, Bommeltje?

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 17:36

Nee in Barneveld :)

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:35

Leuk! Veel plezier! :)

Ik heb vorig jaar een aantal leerlingen gehad die de opleiding deden in Barneveld, ideaal dat je op deze manier de mogelijkheid krijgt de opleiding te volgen zonder eigen paard.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 14:30

Ja echt super fijn! mijn ene paard is te jong en de ander wat stress gevoelig op een andere locatie dus dat was ideaal :)

Bigbrown

Berichten: 184
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Somewhere only we know

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:41

Ik heb op horse event de Horsemanship piste gedraaid, het hele week dus ook Emiel in 'mijn' piste gehad en vond zijn humeur erg wisselend. Ene keer was het een hele norse vent, andere keer was hij wel in voor een grapje of lolletje. Was dus wat lastig in te schatten :')

Verder vond ik zijn clinics wel duidelijk, veel aandacht naar ieder detail wat er bij kwam kijken. Zo heeft hij 3 kwartier volgepraat over hoe je een hoek moet rijden. Alleen valt je concentratie op het verhaal dan wel weg, althans bij mij. Methode was verder niet veel op aan te merken vond ik. Paard was relaxed en ruiter ook.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:58

Ik ben erg benieuwd naar wat hij precies doet. Ik heb hem eens op he gezien en vond het best interessant.

Wat ik erg jammer vind is dat de instructeurs/trices van deze methode zo prijzig zijn.
Zijn er ook dvd's of ander materiaal van hem te krijgen zodat je zelf aan de slag kan?

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 18:18

Ja die zijn er zeker :) ik heb deze opleidingsboeken ook :)

Vandaag het leiden, stoppen en volgen met mijn jonkie gedaan deed hij heel braaf :)

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:15

Er zijn inderdaad boeken te koop op de webshop.

En ik denk dat de prijs van de instructeurs nogal afhangt van de regio waar je zit. Daarnaast werken de meesten wit, waardoor een prijs van €25 niet zo gek is :)