ikkkke schreef:Ik ben er nooit geweest maar "ken" wel iemand die er zou werken...
Ik heb een boek gelezen van Wendy, maar vond dit eigenlijk niet wauw. Ik heb zelf wel een aantal lessen western horsemanship gekregen van iemand anders (niet van de two lazy seven ranch) die hier naar mijn gevoel meer ervaring mee heeft, minder commercieel ingesteld is. Daar was en ben ik wel heel tevreden van.
Ik heb ook al negatieve dingen gehoord over de Two Lazy Seven Ranch, maar zoals gezegd kan ik dit niet bevestigen of ontkennen.
Ik denk dat ik moeilijk kan uitleggen wat ik echt wil zeggen maar mijn indruk is dat ze nogal "standaard" en commercieel zijn. Met standaard bedoel ik dat ze een manier hebben van omgaan met paarden en deze op elk paard proberen toe te passen, zonder hierbij écht rekening te houden met het paard / de mens / de situatie van dat moment. Natuurlijk heeft iedere lesgever wel een eigen manier van omgaan met paarden die hij / zij wil aanbrengen, maar imo is een goede lesgever iemand die thuis is van verschillende markten, verschillende technieken en methoden kent en jou en je paard de methode aanreikt die het best bij jullie past, iemand die verder gaat dan basiskennis van paardrijden, omgaan met paarden, NH... Ik bleef bij het boek nogal op mijn honger zitten en vond de info erin veel te basis. Ik ben nu ook niet zo thuis in NH (begin me er wel meer en meer in te verdiepen) en toen ik het boek las nog minder, maar voor mij als leek zijnde vond ik eigenlijk niet dat er echt iets instond wat ik nog niet wist
Van wie heb je les gekregen?