15+ leervakantie, two lazy seven ranch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

15+ leervakantie, two lazy seven ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 14:53

Hoi!

Ik heb er nog niet echt iets over gevonden hier, dus maar even zo!:)

Deze zomer ga ik voor het eerst naar de two lazy seven ranch en ik ben benieuwd of er hier toevallig iemand zit die ook die week gaat(vanaf 31 juli)?

Ook ervaringen van voorgaande jaren lijken me leuk om te horen!

Ben benieuwd! *\o/*

klaas30

Re: 15+ leervakantie, two lazy seven ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:42

Ik ben ook wel eens benieuwd naar de ervaringen. :D

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:45

ikzelf ben nog nooit op 15+ kamp geweest daar, maar heb wel super ervaringen met lessen, stages en gewone kampen!
Ga er iedere 2 weken op les en heb er 2 kampen gedaan. Altijd super veel geleerd en plezier gehad, voor mij zeker een aanrader!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 20:16

Even een schopje.

Ik hoop dat er iemand is die als 'groentje' daar op kamp is geweest zich meld. Ik heb zelf nihil ervaring in nh, maar vond hun basismethode overeenkomen met wat ik altijd al doe, ben erg benieuwd hoe ze verder zijn!:)

ilse_sn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:14

ben benieuwd veel plezier!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 11:06

Nog één poging dan :Y)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:07

Ik ben er nooit geweest maar "ken" wel iemand die er zou werken...
Ik heb een boek gelezen van Wendy, maar vond dit eigenlijk niet wauw. Ik heb zelf wel een aantal lessen western horsemanship gekregen van iemand anders (niet van de two lazy seven ranch) die hier naar mijn gevoel meer ervaring mee heeft, minder commercieel ingesteld is. Daar was en ben ik wel heel tevreden van.
Ik heb ook al negatieve dingen gehoord over de Two Lazy Seven Ranch, maar zoals gezegd kan ik dit niet bevestigen of ontkennen.

Ik denk dat ik moeilijk kan uitleggen wat ik echt wil zeggen maar mijn indruk is dat ze nogal "standaard" en commercieel zijn. Met standaard bedoel ik dat ze een manier hebben van omgaan met paarden en deze op elk paard proberen toe te passen, zonder hierbij écht rekening te houden met het paard / de mens / de situatie van dat moment. Natuurlijk heeft iedere lesgever wel een eigen manier van omgaan met paarden die hij / zij wil aanbrengen, maar imo is een goede lesgever iemand die thuis is van verschillende markten, verschillende technieken en methoden kent en jou en je paard de methode aanreikt die het best bij jullie past, iemand die verder gaat dan basiskennis van paardrijden, omgaan met paarden, NH... Ik bleef bij het boek nogal op mijn honger zitten en vond de info erin veel te basis. Ik ben nu ook niet zo thuis in NH (begin me er wel meer en meer in te verdiepen) en toen ik het boek las nog minder, maar voor mij als leek zijnde vond ik eigenlijk niet dat er echt iets instond wat ik nog niet wist

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:21

ikkkke schreef:
Ik ben er nooit geweest maar "ken" wel iemand die er zou werken...
Ik heb een boek gelezen van Wendy, maar vond dit eigenlijk niet wauw. Ik heb zelf wel een aantal lessen western horsemanship gekregen van iemand anders (niet van de two lazy seven ranch) die hier naar mijn gevoel meer ervaring mee heeft, minder commercieel ingesteld is. Daar was en ben ik wel heel tevreden van.
Ik heb ook al negatieve dingen gehoord over de Two Lazy Seven Ranch, maar zoals gezegd kan ik dit niet bevestigen of ontkennen.

Ik denk dat ik moeilijk kan uitleggen wat ik echt wil zeggen maar mijn indruk is dat ze nogal "standaard" en commercieel zijn. Met standaard bedoel ik dat ze een manier hebben van omgaan met paarden en deze op elk paard proberen toe te passen, zonder hierbij écht rekening te houden met het paard / de mens / de situatie van dat moment. Natuurlijk heeft iedere lesgever wel een eigen manier van omgaan met paarden die hij / zij wil aanbrengen, maar imo is een goede lesgever iemand die thuis is van verschillende markten, verschillende technieken en methoden kent en jou en je paard de methode aanreikt die het best bij jullie past, iemand die verder gaat dan basiskennis van paardrijden, omgaan met paarden, NH... Ik bleef bij het boek nogal op mijn honger zitten en vond de info erin veel te basis. Ik ben nu ook niet zo thuis in NH (begin me er wel meer en meer in te verdiepen) en toen ik het boek las nog minder, maar voor mij als leek zijnde vond ik eigenlijk niet dat er echt iets instond wat ik nog niet wist

Van wie heb je les gekregen?

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:26

Ben De Ruyter

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:17

Ben daar een paar jaar terug een aantal dagen geweest. Sommige mensen noemen het commercieel, je zou het ook professioneel kunnen noemen, de kritiek zou anders natuurlijk weer amateuristisch geweest zijn he het blijft wel bokt hier. :+

De paarden staan er goed bij; buiten op een grote paddock paradise. De handelspaarden staan wel in boxen, maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Prachtige faciliteiten binnenrijhal, buitenrijbak, speeltuin, galopbaan, speelhal etc.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 09:10

Ondertussen terug van de ranch! Kampen gaan er in België geloof ik anders aan toe dan in Nederland en waarschijnlijk ben ik altijd gewoon naar een heel luxe kamp geweest als ik de rest zo hoorde, haha. Ik vind ze echt niet commercieel, of naja zo zou je het kunnen noemen, ze proberen gewoon hun filosofie zo goed mogelijk in the spotlight te zetten en dat vind ik erg goed gezien wat hun filosofie is. Zo zou iedereen met hun paarden om moeten gaan. Ik vind ze, zeker in de lessen, erg professioneel en iedereen weet duidelijk waar hij/zij het over heeft en wat hij/zij aan het doen is. Daar kan in de dressuurwereld kwa instructeurs iets van geleerd worden.

Kwa, wat hierboven genoemd is 'standaard': alsof een leidende merrie en een drijvende hengst voor elk paard uit de kudde een andere oplossing heeft? Nee. En hun manier is dat jij en je paard één kudde zijn, waarbij jij tegelijk de leidende merrie en drijvende hengst bent. En voor wat ik afgelopen week heb gezien, nerveuze en onzekere paarden vertrouwen hun 'leider' en blijven chill, 'zgn slome' paarden die alert zijn op hun 'leider' en willen werken en hoezo? Omdat het in de natuur ook zo gaat.

Ik heb afgelopen week ontzettend veel geleerd kwa grondwerk en ik heb een kijkje kunnen nemen in het western en hun manier van rijden.

Ik heb hun boek trouwens niet gelezen. Maar ik denk dat dat ook vooral niet is om echt iets te 'leren', maar meer om hun filosofie uitgebreid te tonen.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:08

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad op kamp!
Ik kan niet vergelijken, maar ik denk dat paardenkampen in BE en NL niet zozeer verschillend zijn, maar dat eerder een kamp op iets als de Two Lazy Seven Ranch wel verschilt van de "traditionele" paardrijkampen.
Ja, dat zou wel kunnen dat het boek eerder bedoeld is om hun filosofie uit te leggen, maar dan nog vond ik het boek op zich niet wauw. Ik blijf het erg basis vinden, iets wat ik tien jaar geleden ook al maar dan veel diepgaander heb gelezen / wist.... Maar ik veronderstel dat er tijdens het kamp wel dieper op de verschillende dingen ingegaan is. En dat is natuurlijk waar het hier om gaat: dat ij een fijne en leerzame vakantie hebt gehad!

Ravelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:51

Klinkt goed! Super dat je zoveel geleerd hebt. Lijkt mij enorm gaaf om ook eens aan zoiets mee te doen. :)