Parelli en Emiel voest combineren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Parelli en Emiel voest combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:33

Hallo,

Mijn pony en ik zijn al een tijdje bezig met Emiel Voest. Ze doet het super en leert echt snel. We hebben iedere week les van een freestyle instructrice. Nu heb ik met mijn vorige pony juist heel veel Parelli gedaan wat ook erg goed ging. Nu krijg ik de kans om weer les te krijgen in Parelli.

Nu vroeg ik mij af. Kun je twee methodes tegelijk doen of deze combineren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Urielle op 11-04-15 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Bommeltje_

Re: Parelli en Emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 22:13

Helemaal niemand? ;)

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:37

Je kent ze beide, dus denk ik dat je zelf het beste kunt bepalen of het elkaar bijt voor je paard of niet. Zelf ben ik vooral bekend met Parelli en iets minder met Voest, maar ik heb het idee dat zodra je iets verder bent met Voest deze zich vooral richt op een op een paardvriendelijke manier lichamelijk trainen van je paar. parelli richt zich vooral op de metale en emotionele ontwikkeling van het paard en het aanleren van een hele goede brede basis. Lijkt me prima samen gaan dus.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:40

Je kunt altijd combineren. Ik ben alleen bekent met voest maar combineer dit zelf ook met de dressuur springen en western. Nu is het alleen wel handig als je instructrice hier ook mee bekent is

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:37

Ik haal uit elke methode de dingen die ik kan gebruiken voor mijn paard. Voest, PNH, KFH etc

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:56

Als ik iets zie uit een ander systeem wat ik kan gebruiken of interessant vind om te onthouden voor als ik het een keer nodig mocht hebben, dan doe ik dat zeker. De basis is voor mij Parelli in combinatie met dressuur, maar ik kijk ook naar andere NH stromingen, springen en western sport.

Zorg er wel voor dat het duidelijk blijft voor je paard. En uiteraard voor jezelf.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 12:01

Okee duidelijk, dan ga ik lekker met allebei aan de gang :-)

simodi

Re: Parelli en Emiel voest combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:11

Ik doe ook een combi van beide.

Ooit begon met de freestyle methode van Voest en later Parelli gaan doen (t/m level 3).
Ik vind de combi juist prima, zo gebruik je van beide het beste, al voert Parelli nu wel de boventoon bij mijn paarden.

Bowen

Re: Parelli en Emiel voest combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:33

Voest is een soort parelli light, dus dat valt prima te combineren.
Die 2 sluiten vrij probleemloos op elkaar aan, zitten in dezelfde vijver.

Wat lastiger te combineren is is bv een methode die alleen uitgaat van R+ met een methode die ook van R- gebruik maakt. Alhoewel alles alleen zo lastig is als je het zelf maakt.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:46

Ik heb heel veel les gehad volgens de methode van Emiel Voest en ben nu zelf wat over Parelli aan het lezen. Veel oefeningen die aan bod komen bij Parelli kende ik al van Voest (wijken voor druk --> Porcupine game), dus van datgene sluiten ze echt perfect op elkaar aan.

Ik heb het idee dat Parelli op sommige gebieden net wat verder gaat dan Voest, maar dat is nog een eerste indruk. Mocht ik ermee verder gaan dan denk ik dat het prima te combineren is.