hoe gevoelig zijn paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marina26
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-02-13

hoe gevoelig zijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:31

Zelf heb ik een paardencoaching cursus gedaan. Dacht dat ik er wel wat mee ging doen. Totdat ik op een plek kwam waar opstellingen werden gedaan. Dat is een manier waarbij je gebruik maakt van de kracht van de kudde. En waarbij je een situatie uitbeeld met personen om zo achter de oplossing te kunnen komen. Ik heb gezien hoe intuitief paarden hierop reageren. En ons de oplossing laten zien.

Wie heeft hier ook ervaring mee en zou dit wel eens willen meemaken?

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: hoe gevoelig zijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:49

Ik doe zelf ook paarden-familieopstellingen. Het is inderdaad zeer bijzonder. Paarden, net als mensen in de opstelling trouwens, weten wat er speelt systemisch gezien en reageren daarop. Opstellingen begeleiden is ook weer een hele opleiding, wil jij daar verder mee?

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: hoe gevoelig zijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:53

Ik vind paarden coaching best interessant maar het is wel een beetje soort van afgezonderd iets ofzo. Heel transparant vind ik het niet dus vind ik het best lastig om een oordeel de hebben. Wil het ooit nog best een keer proberen maar de kosten hebben me tot nu toe tegen weten te houden :o

Cheyenne26
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-03-15
Woonplaats: Veghel

Re: hoe gevoelig zijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:59

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou het weleens willen ervaren. Ik heb wel een aantal jaren geleden een cursus communiceren met paarden van terra natura gevolgd. Werd vooral gedacht vanuit het natuurlijk gedrag en leiderschap. Was ook erg interessant.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: hoe gevoelig zijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:24

Mag ik vragen wat nou eigenlijk je doel is van dot topic ts?