opleiding NH? verschillen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UniQueU2

opleiding NH? verschillen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:14

Ik wil graag een opleiding in de paarden gaan volgen en mij verdiepen in NH. Nu wilde ik graag weten wat de verschillen zijn tussen bijvoorbeeld emiel voest- parelli- 2 lazy 7 ranch etc...

Mizora

Re: opleiding NH? verschillen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:53

Even kort door de bocht, het verschil is de methode die ze gebruiken. Ik werk graag met de AvdT-methode (Monty Roberts insteek), maar andere werken weer liever met andere methodes. Binnen een paar jaar wil ik dan ook met de opleiding E-quinoloog beginnen.

http://www.annemarievandertoorn.nl/ople ... quinoloog/

Jammer genoeg kan ik de folder niet digitaal vinden, maar het is een zeer uitgebreide opleiding.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:03

Bij 2Be Happy kan je een basiscursus communiceren met paarden volgen. Dit is een uitgebreide cursus over paardengedrag/ communicatie en hoe moet lichaamstaal te communiceren met paarden. De werkwijze is voornamelijk gebaseerd op Hempfling.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:22

Ik denk dat het erg afhankelijk is van wat je wilt bereiken met je paard en welke kennis je wilt opdoen. Ik ben inmiddels Parelli instructrice en heb daarmee ook met heel veel paarden gewerkt.

Van alle opleidingen en methodes die ik ken hebben de paarden mij het meest geleerd met de principes van Parelli....maar uiteindelijk zijn de principes en ideeen van vele methodes in de basis gelijk. Dus kun je eigenlijk beginnen waar je wilt.

Er zijn 100.000 wegen naar Rome...feit blijft dat er maar 1 Rome is. Zo is het voor het paard ook.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:32

Wat is je doel? Als je er je geld mee wilt verdienen kan ik je aanraden om naast het inhoudelijke ook te kijken naar het commerciële, iets als parelli is erg bekend bekend en zal daarom sneller klanten aanspreken dan de wat onbekendere stromingen.