Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:02

Hahaha, ja het is en blijft een geweldige grapjas...ik denk ook dat hij zich stierlijk verveelt met zen momenten.
Soms neemt hij gewoon het touw van de slowfeeder in zijn mond en staat hij daar minuten lang te headshaken (of hoe zeg je dat, zoals de hardrockers doen 8-)
We hebben een lift staan naast de paddock met zo'n handbediening aan, het is zo'n platform waar ik oprij met mijn volle kruiwagen. Dan duw ik op een knop en gaat het platform met mij en de kruiwagen omhoog en zo kiep ik die dan uit in onze mestwagen....wel soms staat de lift dus halverwege omhoog...ik dacht dus dat mijn partner dit gedaan had, je kan al raden wie... -O-

Alle ideeën zijn welkom :list:

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:56

een lift aan een mestvaalt?? :wow: Wow dat wil ik ook wel! :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:57

miezelke schreef:
een lift aan een mestvaalt?? :wow: Wow dat wil ik ook wel! :D


Ik ook! :))

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:34

Hahaha, jullie mogen allemaal een bestelling plaatsen hoor :j

Ik heb een chaotisch filmpje van daarnet op de wei, moet nog uitvogelen hoe ik dat hier ter plekke ga krijgen :7 , heb speciaal ook 'de lift' gefilmd voor jullie :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:38

Lever jij die liften dan?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:57

Fabster schreef:
Lever jij die liften dan?

Ik heb een heel handige partner in huis, kunstsmid en paardensmid ;)
Hij maakt alles zelf *\o/*

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:18

Goed zeg! Kost dat?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:13

Vandaag is de DA geweest. Hart en longen zijn gelukkig goed. Caj liet zich 'gelukkig' ook van haar slechtste kant zien, dus er zat geen gang in. Dus de DA zag wat ik bedoelde: niet kreupel of onregelmatig, niet stijf, maar ook net niet soepel.

Uitslag bloed komt volgende week en dan komt ook de ostheopaat. Dus tot die tijd staat ze even op rust, buiten de stap-wandelingen als leidpaard voor mijn jonkie.

Om het compleet te maken, heb ik me meteen maar opgegeven voor een beginnerstheorieavond (galgje? :D ) bij Green Distance. Kan nooit kwaad, denk ik zo.

Als alle uitslagen binnen zijn, ga ik ook eens contact opnemen met Tonkie. Eens wat serieuze kennis vergaren.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:30

Hoelang is het al zo Fabster?

Ben benieuwd naar je filmpje mindfull.

Vind dit topic dubbel om te volgen, zoveel doet mij denken aan mn merrie, het doet mij ook beseffen dat ik echt weer een LBE'er wil :)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:21

Fabster, mijn paard staat er ook slecht bij op het moment.
DA was er ook gisteren en schrok ervan.
Slecht haar, opgeblazen buik, dikke benen, spieren in de bovenlijn weg, vervetting. Paard is niet soepel en niet voorwaarts. Maar vooral: normaal zou ze zich overal mee bemoeien, nu stond ze als een half-gaar manege paard te staan.
De levenslust mist.

Nu eerst bloed afgenomen, maar waarschijnlijk laat ik ook voor pssm en teken ziekten testen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:58

Ik moet voor teken wel eveb extra melden, ja!

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:03

haak even af, operatie is gepland en mijn humeur schommelt nu nogal, dus ik doe even kalm aan. Meld me later weer. Fabster veel sterkte!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:03

@Fabster, ik zal het eens vragen wat het geheel kost. Hoe gaat het nu met Caj? Zo'n info avonden zijn altijd leuk vind ik, alst maar over paarden gaat :+

@Sizzle, zo zielig als ze zich anders gaan gedragen hé, dan merk je meteen dat er wat serieus scheelt.Ziekte van Lyme hoor je vaker tegenwoordig...laat ons hopen dat het niks ergs is :(:)

@ruitje, ben het chaotisch filmpje aan't uploaden, staat op mijn foon...hopelijk lukt het mij -O-

@Lielle, snel weer beter hé :j

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:07

Lielle, veel sterkte de komende tijd!

Mindfull, ik ben zelf vooral bang voor pssm, ze heeft er verdacht veel kenmerken van en de typische leeftijd er voor. Als het positief is ben ik bang dat het over is want de manier van voeren en stalling is al volledig naar de richtlijnen daarvoor. Dan kan ik dus niets verbeteren.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:32

@lielle: sterkte!
@ruitje: daar kan ik me alles bij voorstellen...
@Sizzle: oei, pssm zou wel echt de minst positieve optie zijn. Heb al iets te veel mensen gesproken die daardoor hun paard hebben moeten laten gaan. Gelukkig komt er wel steeds meer kennis beschikbaar, maar ik begrijp echt niet waarom mensen dit soort erfelijke afwijkingen nog steeds durven te verdoezelen. Ik ga heel hard voor je duimen.
@mindful: waar is je filmpje? :D

Mijn merrie heeft me zondag flink laten schrikken, die slikte in één keer een complete maïskolf door :+ Je kon meteen zien dat het ding haar flink dwars zat, dus toch de DA maar laten komen. Uiteindelijk heeft ze het toch zelf op kunnen lossen, maar ik dacht toch even dat ze haar laatste buitenritje er op had zitten.
Gisteren voor het eerst sinds maanden weer les gehad met Walter. Was ook wel weer nodig, die slimmerik had mij de laatste maanden weer veel te hard laten werken :+

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:51

Ni lachen hé folks, het is eigenlijk niet voor publicatie maar ik wou de sfeer hier weer wat opkrikken :D

Je gaat me ook op de hond horen roepen, onze Bas...die is heel beschermend en merkt meteen als mijne witte weer wat uitspookt.
Op het einde zie je zijn zure merries en...'de lift' *\o/*
veel lol :wave:


https://www.youtube.com/watch?v=S2TQhUY ... g9BMX4F-gj

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:15

Ik had jouw draakje heel anders voorgesteld, haha! Donkere (koffie)vos met hoge witte benen en veel wit aan z'n koppie.
Maar t is een schimmel! En wat een waanzinnig knap dier, hoeiii!
Ik vind m zoooo op jou gefocussed, wauw! Bleef er maar naar kijken. Hij laat alles staan voor jou, voor jouw aandacht. Daar moet je van groeien, of niet?

Vandaag t fjordenvriendje gelongeerd. Wat is hij enorm alert op je lichaamstaal, leer zo veel van m! Dacht eerst dat hij ook echt LBE was, maar vind hem steeds meer tussen LBE en RBE kn zitten. Veel overeenkomsten met mijn trekpaard, echt LBE, maar ook een paar dingen die enorm anders zijn.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:24

Hahahaha, Jaan...hij is erg vuil maar geen schimmel...tis een vuile paint met enkele vlekjes, ze noemen het een 'medicine heat'. De achtergrond van die naam vind je terug in de geschiedenis van de indianen. Weet ik zelf ook nog maar pas :Y)

Leuk een fjord, hebben we ook. Een duvels sterk karakter hebben ze :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:34

Die van mij is een fjord! Haha!

Mest en algemeen bloedbeeld was goed. Klein beetje zand in de mest, dus geef maar wel even een zandweg-kuurtje, maar denk niet dat dat het is. Wordt nu nog gekeken naar vitamine/mineralen, cushing en tekenziekten. Die uitslag krijg ik volgende week.

Tof filmpje, mindfull! Hij is inderdaad echt super op jou gefocust! Wou dat die van mij dat had!

Jij sterkte, lielle!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:00

Veel fjorden hier hahaha, tzijn precies allemaal dezelfde :+

Is al een goed begin Fabster, altijd spannend die uitslagen. Geduld is..... :7

Leuk jullie reacties, ik heb nog zo'n heleboel filmpjes van hem tijdens het grondwerken, 1 voor 1 van die jolige filmpjes. Als ik naar mijn eerste filmpje kijk, is het een wereld van verschil...toen liep hij in een spurtgalop van me weg, hoe sneller, hoe liever. Nu hangt die in mijn nek, is ook niet de bedoeling maar dat wordt nog duidelijk gemaakt :o
Op dit filmpje had ik mijn stick ni mee en moest ik hem met armen en handen van me weg houden wat niet makkelijk is.
Die focus wordt groter en groter, het geeft me veel voldoening. Vooral als hij heel de groep verlaat om in volle galop op mijn fluitje af te komen :) dit heb ik vooral ook te danken aan de clickertraining, hiermee ben ik echt tot hem doorgedrongen en vindt hij het superleuk om uit te blinken voor mij. Hij haalt echt alles uit de kast dan hahaha

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:28

bah, wat een rotdag, paardlief heeft me weer aangevallen. Lapje vel weg aan de vinger ;(
Ben heel kwaad geworden en zelfs dat hielp niet, hij blijft gewoon bijten als ik te dicht aan zijn hoofd sta.

Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, mijn plezier is weer weg |(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:14

Adem in, adem uit. Wegwezen uit die paddock en morgen weer een dag. Of volgende week weer een week.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:59

mindful schreef:
bah, wat een rotdag, paardlief heeft me weer aangevallen. Lapje vel weg aan de vinger ;(
Ben heel kwaad geworden en zelfs dat hielp niet, hij blijft gewoon bijten als ik te dicht aan zijn hoofd sta.

Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, mijn plezier is weer weg |(

Als de mijne zo bijterig is dan knijp ik vaak in zijn gezicht en met een beetje ronddraaien, een soort terugbijten dus. Dat helpt meestal wel. En dan gewoon heel rustig blijven als je dat doet, alsof je verder niet onder de indruk bent.

En ook bijvoorbeeld geen snoepjes geven helpt ook. Ik gaf eerst altijd een paar snoepjes als ik aan kwam en bij het opzadelen en poetsen en merkte dat hij daar juist bijterig van werd. Nu krijgt hij 1 snoepje als hij naar me toekomt in de wei en ik hem er uit ga halen. En verder alleen na het rijden. Dat scheelt een heel stuk met het bijterige.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:01

Vervelende tegenvaller Mindfull.

Fabster, ben je eigenlijk met een DA aan het onderzoeken waarom je paard zo mat is? Of kijk je het nog even aan?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:55

Sizzle schreef:
Vervelende tegenvaller Mindfull.

Fabster, ben je eigenlijk met een DA aan het onderzoeken waarom je paard zo mat is? Of kijk je het nog even aan?


Nee, met grootscheeps onderzoek bezig. :D

Vvorlopige uitslagen:
Mest: klein beetje zand. Dus ze krijgt nu een zandweg kuur.

Bloed algemeen:
Goed, alhoewel ik de uitslagen heb opgevraagd en daar vielen me toch wat dingen op: hemoglobine zit op get absolute minimum. Puntje lager en het is bloedarmoede. En LDH (dacht dat het zo heette) was verdubbeld. Nou hoeft dat niet alles te zeggen, maar toch, hè?

Verder vitamine/mineralen waten volgens de DA ook goed, maar toen ik die uitslag kreeg, viel me op dat het kaliumgehalte te hoog was. Niet heel veel, maar toch in het rood.

Voor mij wel een reden om er door iemand anders ook naar te laten kijken. Want als je googlet op die 3 waarden, krijg je veel over nieren, spieren en vermoeidheid.

Wilde de mest en voer toch al naar Laarakker sturen, maar heb meteen gevraagd dat ook even te vergelijken met de bloeduitslagen.

Ik merk dat veel DA's, bij niet al te grote afwijkingen, het afdoen als: geen zorgen. Maar bij bijv mijn kat zie je zoveel verschil als je dat toch even aanpakt. Dus wie weet.

De uitslag van Laarakker dus ergens deze week, net als de uitslag voor cushing (wat uk eigenlijk niet verwacht, maar wil t toch uitsluiten). En donderdag komt de ostheopaat. Tot alle uitslagen terug zijn, staat ze op rust. En anders beslissen wat er moet gaan gebeuren.

Nog even afwachten dus.