Ik heb geen honger meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jarik

Ik heb geen honger meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 20:51

Ik heb al sinds jaren nooit honger. Als niemand me er op zou wijzen dan zou ik gewoon niet eten. Mijn ouders zijn er wel voor me om te zorgen dat ik blijf eten maar dat is vaak met veel tegenzin en eindigt soms in een ruzie :( . Ze kunnen maar niet accepteren dat ik minder eet dat anderen.

Op het moment eet ik rond de 900 calorieen per dag en heb ik een BMI van 14.

Heeft iemand misschien tips want na een kleine tussendoor zit ik al zo vol dat ik uit elkaar plof en dan gaat er ook niks meer ik. Het lukt gewoon niet meer. Ik ben een beetje bang voor mijn gezondheid of die wel oke is want vorig jaar ging ik op vakantie met vrienden en die letten niet echt op mijn eten en doen heb ik een weet lang maar 1/2 broodjes per dag gegeten en ben ik enorm afgevallen.

Heeft iemand misschien tips voor mij?

Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb het ook nooit koud. Hartje winter fiets ik zonder jas en iedereen wordt er gek van :D .

Vjestagirl

Re: Ik heb geen honger meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:53

Ik zou naar een diëtiste gaan als ik jou was. Je BMI en het aantal calorieën wat je binnen krijgt is gigantisch ongezond. Een diëtiste kan jou helpen een gezond eetpatroon te maken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:53

Je maag is nu gewoon enorm klein. Je moet je maag dus eerst 'oprekken.' Dit doe je door elke keer net een hapje meer te eten, als je vol zit. En probeer in porties te eten, dus niet 3x per dag een grote maaltijd, maar doe bijvoorbeeld 7 kleine eetmomenten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:59

Slina dus jij zegt hier dat je als je maar een grote maag hebt je vanzelf veel gaat eten %) Ik denk dat je niet echt opgelet hebt tijdens biologie. Of bedoel je het anders dan ik gelezen heb?

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:59

Ik kan nu heel veel dingen zeggen:
- zoals wat allemaal lekker is om te eten bijvoorbeeld: Snoepjes, Pizza, een heerlijke salade met geitenkaas, boterhammen met hagelslag/of hagelslag met een beetje brood..
Maar dat helpt niet heh?

- ik kan je zeggen dat je véél meer moet gaan eten. En dan eigenlijk geen junk-food, maar écht eten.
Maar dat helpt ook niet heh?

- ik kan je zeggen een jas aan te trekken, omdat iedereen dat in de winter doet en je anders ziek wordt.
Maar ook dat helpt niet heh?

Dus rest mij enkel nog te zeggen:
Ga naar een dokter, praat erover en onderzoek/laat onderzoeken waar het vandaan komt. Ga desnoods langs bij een psychologe, laat een lichamelijk onderzoek doen of bezoek desnoods 10 verschillende diëtisten.

Maar eigenlijk verwacht ik dat, als je écht zo dun ben, iedereen in je omgeving dit allang tegen je gezegd heeft.... zeker met een BMI van 14 (want dat is een ziekenhuisopname-indicatie).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:00

mrie schreef:
Slina dus jij zegt hier dat je als je maar een grote maag hebt je vanzelf veel gaat eten %) Ik denk dat je niet echt opgelet hebt tijdens biologie. Of bedoel je het anders dan ik gelezen heb?

Uh, nee?
Ik bedoel dat de maag van TS klein is, dus dan zit TS sneller vol dan bijvoorbeeld jij.
Heb er zelf ook last van. Wat voor anderen een normale maaltijd is, krijg ik maar voor de helft weg want dan zit ik dus echt vol.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:02

Inderdaad naar een diëtiste gaan. Die kan jou het beste begeleiden naar een gezond eetpatroon.
Daarnaast zou ik naar de huisarts gaan. Dat je het nooit koud hebt ondanks zo weinig calorieën en vermoedelijk aan je bmi mager bouw lijkt mij niet normaal.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:03

Heb je jaren geleden medicatie gebruikt ?
Heb je een ongeluk gehad ?
Hersens zitten lastig in elkaar, maar honger wordt daar meestal aangestuurd.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:04

En om even in te springen op wat Slina zegt: Deze zegt niet dat je meer gaat eten als je een grote maag hebt, maar dat je een grotere maag kan krijgen door te blijven eten als je vol zit. En dan als het ware je maag aan het 'oprekken' bent.
Wat overigens echt mogelijk is. Gezien nog steeds veel mensen die bv vroeger een 'maagbandje' kregen, nog steeds eetbuien hadden en veel gingen eten, waardoor de maag weer opnieuw op rekt en het verkregen effect d.m.v. een operatie dus weer teniet wordt gedaan..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:05

Voel je überhaupt wel wat je lichaam nodig heeft?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:05