Goeie docu, dvd of andere film over paarden in de natuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Goeie docu, dvd of andere film over paarden in de natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 15:43

Weet iemand een goede docu of film over paardengedrag in de natuur, en dan goed uitgelegd.
Ik kijk nu de nieuwe wildernis, wel mooi hoor maar vind veel van wat ze zeggen niet kloppen een puur vermenselijking van de dieren.
Ik zoek dus bijv. een observatie docu van paarden die in het wild leven, voor zover dat nog kan. Of anders ter observatie van een kudde.

Freya6

Re: Goeie docu, dvd of andere film over paarden in de natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 15:48

Ik had eerst even moeten googlen, vind daar van alles.
Maar tips blijven welkom, en als een Mod dit onzin vind, mag het topic dicht wat mij betreft.

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:53

Cloud. Gaat over een familiegroep paarden in de Verenigde Staten. Daarin zie je echt de interacties tussen de dieren en verschillende familiegroepen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:06

amaniblauw schreef:
Cloud. Gaat over een familiegroep paarden in de Verenigde Staten. Daarin zie je echt de interacties tussen de dieren en verschillende familiegroepen.

Ging ik ook noemen! Zijn eigenlijk de enige dvd's in die aard die ik ken, maar wel interessant :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 16:47

The path of the horse

Is niet over natuurlijk gedrag persé , maar over een natuurlijke benadering vs. de reguliere benadering.
Ik had hem al gezien maar haal er nu weer andere dingen uit.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:07

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 17:45

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:51

Cloud is leuk inderdaad!

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:20

Idd the path of the horse. Ik heb er ook een keer een gezien op BBC, maar daar weet ik de titel niet meer van...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:20

Mustang is een docu over de mustang.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:22

Cloud vond ik ook zo fantastisch om te zien, dat ik dit jaar mijn hengsten op dezelfde manier wil houden. Dus elk krijgt zijn eigen familie, hahaha. :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:56

is cloud ergens te vinden/huren/downloaden? :+ Lijkt me erg interessant!

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:11

de nieuwe wildernis is een mooie film idd helaas word het inderdaad nogal kinderlijk uitgelegd en haal je er niet echt specifiek goeie informatie uit...
ik hoor goeie dingen over Tarpan een documentaire over de tarpan een helaas uitgestorven soort wat bekend stond als HET europees wilde paard

ik heb hem zelf alleen nog niet gezien!!

https://www.youtube.com/watch?v=ydCRQhUvfAs

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:47

Ik vond de nieuwe wildernis heel veel dingen vertellen over de natuur die niet kloppen en puur vermenselijkt werden uitgelegd, ook over de paarden.
Kwam amateuristisch op me over in die zin.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:27

Freya6 schreef:
Ik vond de nieuwe wildernis heel veel dingen vertellen over de natuur die niet kloppen en puur vermenselijkt werden uitgelegd, ook over de paarden.
Kwam amateuristisch op me over in die zin.

neemt de woorden uit me mond haha de nieuwe wildernis heeft prachtige beelden maar er wordt een verhaallijntje in verteld wat het inderdaad heel vermenselijkt/kinderlijk maakt gewoon zonde eigenlijk!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 21:35

Ja vond ik ook echt. Ik wilde hem zo graag in de bios gaan kijken, en toen hij laatst op uitzending gemist stond wilde ik het eigenlijk niet gaan kijken zodat ik hem toch nog in de bios kon gaan kijken ooit. Gezwicht voor de verleiding, maar door het commentaar zag ik het gewoon niet zitten hem uit te kijken.

Het klopte gewoon echt niet! Super jammer.
Ik hou van die belgische stem die vaak natuurdocu's doet ;)
Ben toen the path of the horse opnieuw gaan kijken. Heel grappig dat na een paar jaar NH doen, ik nu al die mensen ineens kon plaatsen.
De eerste keer dat ik hem keek waren dat echt totaal onbekende mensen. Al maakte hij de eerste keer wel meer indruk, toen heb ik echt zitten janken om sommige stukjes. |(

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:09

Ik heb de Cloud-box (3dvd's) ook thuis! Heel mooi om te zien, dus die raad ik zeker aan :)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:44

Ja, Cloud is fantastisch om zijn leven te kunnen volgen, van veulen tot hengst, hoe hij moet vechten voor zijn merries te kunnen krijgen en houden. Zijn eerste zoon, hoe hij zijn veulens opvoed,... echt zo'n hele families, vond het prachtig en bewonderenswaardig hoe paarden natuurlijk leven. En die vrouw verteld het ook zo mooi en ze is zo bezorgd om hem. <3

Er was ook zo'n merrie die Cloud had "gestolen" van een andere hengst, maar ze wou eigenlijk niet bij hem zijn... en de enige keer dat Cloud haar alleen liet weggaan was omdat ze moest bevallen. Hij wachtte op haar ..maar ze kwam niet meer terug. Later bleek dat ze na de bevalling stiekem terug was gegaan naar die andere hengst, dat eigenlijk de vader was van haar veulen. Man, ik vond dat ongelofelijk, die band tussen die paarden. Of zijn spoilers hier niet toegelaten?? :o

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:29

Ik stem ook op Cloud, prachtige documentaire!