Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MorganeR schreef:Cassidy, de parelli-soort heb ik hier al liggen. Die werkt ook wel okay maar ik werk met een paard dat soms even de ruiter/begeleider uit het oog verliest. Het touwhalster hangt 90% van de tijd losjes zonder druk, dus een gevaar van neusbotje breken oid zie ik niet. Daarbij zorgen die knopen er hopelijk voor dat echt scherp gebruik/veel druk niet nodig is. Ik doe mijn uiterste best om zo zacht mogelijke hulpen te geven maar als paardlief weer even vergeet dat er iemand aan de andere kant van het touwtje is vind ik die 'bite' wel handig.
MorganeR schreef:Ja daar heb je zeker ook een punt. Alleen die 50 Euro vind ik toch echt wel te veel... Plus diegene die ik nu gevonden heb maakt m precies na voor 12 Euro. Dus mocht ie niet zijn wat ik zoek, heb ik geen fortuin uitgegeven aan een kopie zeg maar. Het is ook vooral dat ik mijn ouders moet overtuigen dat ik 50 Euro uit zou geven aan "een beetje aan mekaar geknoopt touw" zoals zij het noemen.
Freya, zoals hierboven al gezegd heb ik deze al geprobeerd en hecht ik (helaas voor de ruitershops) geen waarde aan fancy kleurtjes. Toch bedankt voor de tip! Er is ook zeker niks fout aan het parelli-achtige halster, maar ik denk dat het met de CA wat beter gaat.
MorganeR schreef:En wat ik bedoelde is dat ik van een vriendin al eens een Parelli halster heb kunnen lenen, en dus merkte dat deze niet veel beter werkte dan mijn "namaak". Maar toch bedankt voor de tip!