alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:45

Wat voor spul is dat die die botsplinters binnen een paar weken oplost?

Want als dat werkt, zouden er dan niet veel meer paarden gered kunnen worden?
Dan zouden ocd operaties toch overbodig worden?

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:46

Daar ben ik ook benieuwd naar :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:49

kimevy schreef:
Ik hoop dat ik mensen kan helpen mijn mijn ervaring, dat als je al een tijd lang niet helemaal lekker met de gezondheid van je paard zit je misschien open kan stellen voor een andere richting?

De tijd heelt vele wonden.
En daar maken natuurgenezers handig gebruik van. Ondersteund door een vlotte babbel natuurlijk, zoals je zelf ook al schrijft, het klinkt veel beter als je genezer het uitlegt.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:53

Ik ben ook heel benieuwd wat voor kruiden je paard krijgt.

Ik geloof best dat alternatieve geneeswijzen kunnen helpen, echt waar. Maar je gaat mij niet wijs maken dat er kruiden bestaan die botsplinters zo snel oplossen. Bovendien had ik inderdaad na zo'n mededeling meteen mn paard op de foto laten zetten om te kijken hoe groot die botsplinter was, waar die precies zit, of er verdere schade is en of een operatie noodzakelijk zou zijn.

Je zegt dat je DA er destijds niets mee deed toen je paard een vrij grote wond had. Maar ik weet zeker dat als jij naar een goede paardenkliniek gegaan was met de mededeling dat je paard al een tijd niet zuiver loopt dat ze daar hadden uitverdoofd en het pijnlijke gebied op de foto hadden gezet. Dan hadden ze ook de botsplinter gevonden.

Ik hoop echt dat het werkt, geloof me niet verkeerd, maar botsplinters constateren zonder foto en die vervolgens in no time op magische wijze laten verdwijnen alleen dmv het voeren van kruiden klinkt mij een beetje als hocus pocus in de oren.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:57


maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:59

Ik wil dit specifieke geval anders wel heel graag volgen.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:03

Mooi dat je paard zo goed geholpen heeft!

Ik heb ook enorm goede ervaring met alternatieve geneeskunde, zowel bij de paarden, onze hond en mezelf!

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:35

Sizzle schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar :)


symphytum

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:37

op moment voer ik kruidenhooi en muesli van.marshtall. ze staan op een groot grasland en henbem ook likblokken. ben wel aan het kijken watik tegen de winter als extra kan geven.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:42

maikeltje schreef:
Wat voor spul is dat die die botsplinters binnen een paar weken oplost?

Want als dat werkt, zouden er dan niet veel meer paarden gered kunnen worden?
Dan zouden ocd operaties toch overbodig worden?



de vraag waarom het dan de rest van de beenderen niet oplost?

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:48

kimevy schreef:
Oke ik begrijp wat jullie zeggen. Maar aangezien de da er eerst bij was geweest om de wond te bekijken en er totaal niets aan gedaan heeft en mijn paard dus niet lekker bleef lopen was (vanuit mijn oogpunt) de alternatieve geneeswijze een goede optie. Hopelijk kunnen jullie dit begrijpen.
Nogmaals ik begrijp dat jullie er die mening over hebben maar hoop toch echt dat mensen nu niet weer gaan denken van: zie je wel, die alternatieve geneeswijze stelt niets voor...


Maar, waarom ben je dan niet teruggeweest bij de DA toen je paard niet lekker bleef lopen. Had ie vast wel verder gekeken.
Ik snap niet de route naar alternatief en osteopaten, alhoewel ik er niet tegen ben, maar pas als aanvulling op een gewoon regulier onderzoek.

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:49

geerke schreef:
maikeltje schreef:
Wat voor spul is dat die die botsplinters binnen een paar weken oplost?

Want als dat werkt, zouden er dan niet veel meer paarden gered kunnen worden?
Dan zouden ocd operaties toch overbodig worden?



de vraag waarom het dan de rest van de beenderen niet oplost?


Ja da's een goeie :D

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:53

Babootje schreef:
kimevy schreef:
Oke ik begrijp wat jullie zeggen. Maar aangezien de da er eerst bij was geweest om de wond te bekijken en er totaal niets aan gedaan heeft en mijn paard dus niet lekker bleef lopen was (vanuit mijn oogpunt) de alternatieve geneeswijze een goede optie. Hopelijk kunnen jullie dit begrijpen.
Nogmaals ik begrijp dat jullie er die mening over hebben maar hoop toch echt dat mensen nu niet weer gaan denken van: zie je wel, die alternatieve geneeswijze stelt niets voor...


Maar, waarom ben je dan niet teruggeweest bij de DA toen je paard niet lekker bleef lopen. Had ie vast wel verder gekeken.
Ik snap niet de route naar alternatief en osteopaten, alhoewel ik er niet tegen ben, maar pas als aanvulling op een gewoon regulier onderzoek.


Ik ben uiteindelijk bij alternatief beland, ook omdat mijn paard niet lekker bleef lopen. Ik regulier bij meerdere dierenartsen was geweest en allemaal zeiden dat het wel wat mee viel en het paard na een minuut of 10 zuiver ging lopen(was ook zo, maar het zat mij niet lekker). Foto's maken wilden ze alleen van de benen en die waren enorm goed.
Uiteindelijk konden ze regulier Kissing Spines meten en met het dringende advies om dat gebied eens op de foto te zetten. Dus wij naar DA nummer zoveel en die foto laten maken en daar bleek inderdaad KS uit te komen.
Maar ik ben daarna in behandeling gebleven bij de alternatieve arts, mijn ervaring met haar was vele malen beter!

Als ik regulier was gebleven en had blijven drammen, was er uiteindelijk ook wel iemand geweest die een rugfoto was gaan adviseren. Maar dan was ik al vele bezoekjes en veel geld verder geweest..

Ik snap de weg van TS heel goed, al zou ik in haar geval nu ook het been met de botsplinter op de foto willen hebben.

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:03

Er zijn meer wegen naar Rome hoor.
Als het een niet lukt dan probeer je het ander prima.
En met kruiden genezen is heel normaal hoor vroeger wist oma precies waar brandnetel voor was paardenbloem.
Tegenwoordig komt alles synthetisch uit een potje en zijn we er helemaal uit.
Ik vind het een goede zaak dat mensen weer terug gaan naar de natuur.
Alleen blijf wel je verstand gebruiken en neem niet zomaar iets aan.
In het geval van kruiden om een bot te laten verdwijnen klinkt een beetje als hocus pocus.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 12:05

geerke schreef:
maikeltje schreef:
Wat voor spul is dat die die botsplinters binnen een paar weken oplost?

Want als dat werkt, zouden er dan niet veel meer paarden gered kunnen worden?
Dan zouden ocd operaties toch overbodig worden?



de vraag waarom het dan de rest van de beenderen niet oplost?


het lost het ook niet op ... het helpt het lichaam om t op te ruimen.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:10

kimevy schreef:
Sizzle schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar :)


symphytum


Dank je :)
Dat zijn homeopatische druppels neem ik aan?
Plant staat bekend om helende eigenschappen bij beender problemen, moet meermaals per dag ingenomen worden.

Ben echter toch skeptisch over het oplossen hoor.

RenskeLap
Berichten: 163
Geregistreerd: 25-01-13

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:22

Wat leuk dat er mensen verder kijken dan hun neus lang is :D
Ik ben zelf ook pogingen aan het doen om me steeds meer te verdiepen in natuurlijke voeding en heling. En wat zijn er veel mogelijkheden zeg! :list: ik ben nog maar achter heeeeeel klein deel van alles, maar vind het super tof dat je paardje er zo goed op reageert.

Ik snap wel dat mensen vraagtekens zetten met dat het stukje bot door het lichaam wordt opgeruimd, alleen het lichaam merkt toch dat er iets zit wat er niet hoort? En dat het op die manier in combinatie met natuurlijke stoffen het opruimt. Net zoals als je griep hebt dat je lichaam een antivirus maakt om de griep op te ruimen (oké misschien even een heel stom voorbeeld alleen wist niet zo snel hoe ik het anders moest benoemen :o )

RianneH

Berichten: 28264
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:35

Ook ik heb mijn vraagtekens bij het op laten ruimen van een stukje bot door het lichaam, met behulp een middeltje. Niet dat het lichaam geen kleine stukjes bot op kan lossen, dat is wel bekend. Alleen is er in dit geval absoluut geen bewijs dat het stukje er is en na de behandeling niet dat het verdwenen is. Als het werkt, super, maar ik zou persoonlijk zelf willen zien dat het er is.

@Renskelap, dat is inderdaad een beetje een raar voorbeeld, omdat dat werkt op celniveau, niet op het niveau van een stuk bot in het lichaam. Daarnaast wordt er geen antivirus aangemaakt maar antilichamen ;)

Wat betreft alternatieve therapieën, daaronder worden nogal veel dingen gerekend. De kruiden die genoemd worden is Fytotherapie, iets waarop veel van onze huidige geneeskunde op gepasseerd is. Een ander voorbeeld is Homeopathie, een vorm waar ik persoonlijk geen heil in zie. Zo kan je nog wel even door gaan, want het loopt van heel zweverig tot een natuurlijke basis.

RenskeLap
Berichten: 163
Geregistreerd: 25-01-13

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:40

@rianneh ja klopt heb je helemaal gelijk in :o maar wist even niet hoe ik het anders moet zeggen B-) maar bedoelde het ook niet letterlijk alleen dat idee bedoelde ik ;)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:10

Kimevy, ik heb ook weer een kruidenmix besteld voor de winter.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 8018/55646

je hebt ook een specifieke mix voor de winter:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2521/56426

Er zijn ook een aantal mensen die je paard kunnen doormeten wat ie van welk kruidje nodig heeft (bijvoorbeeld Jente Driessen http://www.horsecomplete.nl/content/27- ... secomplete) maar dat vind ik pas echt hocus pocus dus ik haal lekker zo'n emmertje. Stalgenootje gaat het nu ook proberen, haar paard heeft behoorlijke stalbenen en ze hoopt dat het haar daarmee helpt.
Mja nu dwalen we misschien een beetje af!

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 14:44

danoesje schreef:
Kimevy, ik heb ook weer een kruidenmix besteld voor de winter.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 8018/55646

je hebt ook een specifieke mix voor de winter:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2521/56426

Er zijn ook een aantal mensen die je paard kunnen doormeten wat ie van welk kruidje nodig heeft (bijvoorbeeld Jente Driessen http://www.horsecomplete.nl/content/27- ... secomplete) maar dat vind ik pas echt hocus pocus dus ik haal lekker zo'n emmertje. Stalgenootje gaat het nu ook proberen, haar paard heeft behoorlijke stalbenen en ze hoopt dat het haar daarmee helpt.
Mja nu dwalen we misschien een beetje af!


Dankje voor de tips!

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 14:47

Sizzle schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar :)


Dank je :)
Dat zijn homeopatische druppels neem ik aan?
Plant staat bekend om helende eigenschappen bij beender problemen, moet meermaals per dag ingenomen worden.

Ben echter toch skeptisch over het oplossen hoor.[/quote]

Snap ik helemaal hoor! Het blijft immers vaag haha maar ik heb er een goed gevoel bij en als het in mijn ogen toch niet lijkt te werken haal ik er zeker wel een DA bij ;)

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:49


kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 16:44

Kleemans schreef:
Mijn paard heeft kruiden op maat samengesteld gekregen. Anneke de Winne meet dit precies uit aan de hand van een manenonderzoek: http://www.zonneschakel.nl/werkwijze.html


Dankje voor je tip!

grifpif4
Berichten: 34
Geregistreerd: 10-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:05

ik behandel mijn paard vaak ook alleen op alternatieve wijze, vaak genoeg gezien in de dieren en paardenartsen wereld dat het fout gaat.