alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:51

Heey bokkers,

ik start dit topic om mijn ervaring met de alternatieve geneeswijze bij mijn paard met jullie te delen.
Mijn paard liep steeds onregelmatig en schuurde veel met haar staart. Ook was haar derde ooglid altijd heel rood.
Nu kwam er al regelmatig een osteopaat bij mijn paard, maar steeds opnieuw ging wat los gemaakt was weer vastzitten.

Nu heb ik dus een natuurgeneeskundige erbij gehaald, zij heeft mijn paard doorgemeten (vraag me niet hoe het werkt, dat kan ik niet echt uitleggen haha) en stuitte er onder andere op dat Evy (mijn paardje dus ;) ) een los stukje bot in haar bovenbeen had, op de plek waar zij een keer een hele diepe wond had door een trap van een weide maatje. Waar waarschijnlijk de onregelmatigheid dus vandaan komt. Ook bleek er met haar lever en nog een orgaan iets niet op orde te zitten waar de roodheid van het derde ooglid vandaan kwam en het schuren van de staart.
Door het niet goed functioneren van die organen kwamen de blokkades in haar wervels steeds terug.

Van de week is de osteopaat weer geweest om, voor als het goed is, nog één keer alles los te maken. Binnenkort komt de natuurgeneeskundige weer langs om te meten hoe de medicijnen (op natuurlijke basis) hebben gewerkt. De osteopaat merkte al verschil en mijn instructrice twee weken geleden ook.

Sommige dingen klinken nu een beetje vaag waarschijnlijk, maar het is het beste te begrijpen als het door de natuurgeneeskundige het uitlegt (dat is mijn ervaring tenminste).

Ik hoop niet dat er een discussie gaat onstaan over of het werkt of niet, ik heb het bij mijn honden zien werken en nu dus ook bij mijn paard.
Ik plaats dit topic omdat ik jullie graag ervan op de hoogte wil stellen. Ik hoop dat ik mensen kan helpen mijn mijn ervaring, dat als je al een tijd lang niet helemaal lekker met de gezondheid van je paard zit je misschien open kan stellen voor een andere richting?

Hopelijk vinden jullie het interessant en leuk om eens een ervaring met de alternatieve geneeswijze te lezen :o

Voor de genen die er interesse in heeft: http://www.janatuurlijk.eu/
Laatst bijgewerkt door kimevy op 24-09-14 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:53

Als het goed is loopt hier al een topic over toch?

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:54

Oeps, sorry dat wist ik niet! .... :D

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:55

En moet dat losse botstukje er dan niet uitgehaald worden :?

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:56

Sizzle schreef:
En moet dat losse botstukje er dan niet uitgehaald worden :?


daar heeft mijn paard een medicijn voor, zodat het lichaam het zelf opruimt. de volgende keer moet uitwijzen of het heeft gewerkt en anders moet ze geopereerd worden ja....

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:57

Dat zou ik dan persoonlijk ook even op een foto willen zien dan.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:01

Ja ik vind andere opties ook prima en ik kijk altijd verder dan mijn neus lang is, maar een chip of een stukje bot wil ik dan toch ook echt graag zien, met mijn eigen ogen..

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:04

wat bedoelen jullie met zien? in de zin van op een foto?
Als het stukje er nog zit dan gaat er zeker een foto van gemaakt worden, want dan wil ik ook dat het operatief verwijderd wordt.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:09

Oke ik begrijp wat jullie zeggen. Maar aangezien de da er eerst bij was geweest om de wond te bekijken en er totaal niets aan gedaan heeft en mijn paard dus niet lekker bleef lopen was (vanuit mijn oogpunt) de alternatieve geneeswijze een goede optie. Hopelijk kunnen jullie dit begrijpen.
Nogmaals ik begrijp dat jullie er die mening over hebben maar hoop toch echt dat mensen nu niet weer gaan denken van: zie je wel, die alternatieve geneeswijze stelt niets voor...

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:10

Dus als ze volgende keer zegt dat het verdwenen is dan geloof jij direct dat het er eerst ook echt zat?
Botstukjes kunnen goed vanzelf oplossen in sommige gevallen maar daar gaat een vrij lange tijd overheen.
Een foto kost misschien 60 euro hooguit. Dat zou ik gelijk gedaan hebben.
Niets ten nadele van de alternatieve wijze, maar dat zou ik dan ook graag even met eigen ogen willen zien.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:16

Sizzle schreef:
Dus als ze volgende keer zegt dat het verdwenen is dan geloof jij direct dat het er eerst ook echt zat?
Botstukjes kunnen goed vanzelf oplossen in sommige gevallen maar daar gaat een vrij lange tijd overheen.
Een foto kost misschien 60 euro hooguit. Dat zou ik gelijk gedaan hebben.
Niets ten nadele van de alternatieve wijze, maar dat zou ik dan ook graag even met eigen ogen willen zien.


Oke, dat snap ik.
Als mijn paard niet meer onregelmatig loopt en ik kan de plek waar het zit weer aanraken zonder dat ze boos wordt geloof ik dat het is verdwenen.
klinkt nu heel goed gelovig misschien maar goed. Ik hoop niet dat heel bokt nu over me heen komt omdat ik voor de andere (en voor veel mensen ) minder duidelijke weg kies...
Hoop dat je aan dit antwoord voldoende hebt :o
Sorry als het niet goed is in jou en misschien meer mensen hun ogen, maar ik denk dat we allemaal het beste voor ons eigen paard willen en dat is ook wat ik probeer :+

en als het om de prijs van een foto zou gaan, ik zou al mijn bezit verkopen om mijn paardenbeest het beste te geven en gezond te houden dus of het nu 60 0f meer kost dat zou me niets uitmaken.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:21

Waarom verontschuldig jij je zoveel???
Je kwam er op de 'gewone' manier niet uit en de alternatieve kant heeft je wel de goede kant op geholpen. Fantastisch toch!?
Ik heb er ook hele goede ervaring mee (heb dan niet dezelfde gehad als jou) en zal er een volgende keer als ik er bij de dierenarts niet uit kom, zeker weer voor kiezen! (en ook voor ons zelf!)
Hoop dat ze gauw helemaal opgeknapt is!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:24

Ik geloof wel dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden hoor. Ik vind het inderdaad maar vaag gedoe met pendelen, doormeten, acupunctuurzalf etc, maar als het werkt, dan werkt het in mijn ogen.
Het een sluit het andere niet uit. Misschien kan de 'medicatie' ervoor zorgen dat het stukje wordt ingekapseld bijv? Opereren kan altijd nog en daarnaast: als het klinisch beeld maar goed is, dat is uiteindelijk natuurlijk het belangrijkst. Als dat spul iets heeft gedaan waardoor zij geen last heeft, prima toch?
Organen vind ik al helemaal een lastig stukje en ik denk voor veel dierartsen heel lastig te diagnosticeren is, waar natuurlijke middelen/toevoeging van vitamines/kruiden etc kunnen zorgen voor verbetering zonder dat je er meteen zware middelen voor in de strijd hoeft te gooien.
Hoe dan ook, zie wat werkt, fijn dat je je goede ervaring deelt en geniet van het resultaat als dat goed is.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:25

Kentaro schreef:
Waarom verontschuldig jij je zoveel???
Je kwam er op de 'gewone' manier niet uit en de alternatieve kant heeft je wel de goede kant op geholpen. Fantastisch toch!?
Ik heb er ook hele goede ervaring mee (heb dan niet dezelfde gehad als jou) en zal er een volgende keer als ik er bij de dierenarts niet uit kom, zeker weer voor kiezen! (en ook voor ons zelf!)
Hoop dat ze gauw helemaal opgeknapt is!


Bedankt voor je antwoord!
Fijn dat het bij jullie ook heeft gewerkt. :)
Ik hoop het ook, ben benieuwd wat de volgende keer de uitslag is.

over dat verontschuldigen: ja goede vraag haha, het is en blijft ten slotte mijn eigen paard waar ik (natuurlijk) het beste voor wil... en dat is, in mijn ogen, wat ik nu heb gedaan.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:28

danoesje schreef:
Ik geloof wel dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden hoor. Ik vind het inderdaad maar vaag gedoe met pendelen, doormeten, acupunctuurzalf etc, maar als het werkt, dan werkt het in mijn ogen.
Het een sluit het andere niet uit. Misschien kan de 'medicatie' ervoor zorgen dat het stukje wordt ingekapseld bijv? Opereren kan altijd nog en daarnaast: als het klinisch beeld maar goed is, dat is uiteindelijk natuurlijk het belangrijkst. Als dat spul iets heeft gedaan waardoor zij geen last heeft, prima toch?
Organen vind ik al helemaal een lastig stukje en ik denk voor veel dierartsen heel lastig te diagnosticeren is, waar natuurlijke middelen/toevoeging van vitamines/kruiden etc kunnen zorgen voor verbetering zonder dat je er meteen zware middelen voor in de strijd hoeft te gooien.
Hoe dan ook, zie wat werkt, fijn dat je je goede ervaring deelt en geniet van het resultaat als dat goed is.


Tja ik vindt het ook moeilijk te volgen soms, maar leg me er wel bij neer nu ik zie dat het werkt.
Ik sluit de reguliere weg niet uit hoor, dat lijkt me ook niet goed. Het beste zou in mijn ogen zijn dat de reguliere en de alternatieve mensen wat meer samen zouden gaan werken. maargoed dat is weer een ander onderwerp... Dankje voor je antwoord :)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:29

Ik heb het ook geprobeerd hoor, toen ik het even niet meer wist. En ik zou het opnieuw doen. Dan maar vaag! Vandaar dat ik ook zei dat het een het ander niet uitsluit, het zou juist een top-combi kunnen zijn om regulier en alternatief met elkaar te combineren.
Succes met je knollie!

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:32

danoesje schreef:
Ik heb het ook geprobeerd hoor, toen ik het even niet meer wist. En ik zou het opnieuw doen. Dan maar vaag! Vandaar dat ik ook zei dat het een het ander niet uitsluit, het zou juist een top-combi kunnen zijn om regulier en alternatief met elkaar te combineren.
Succes met je knollie!


Dankjewel!

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:37

Kentaro schreef:
Waarom verontschuldig jij je zoveel???
Je kwam er op de 'gewone' manier niet uit en de alternatieve kant heeft je wel de goede kant op geholpen. Fantastisch toch!?
Ik heb er ook hele goede ervaring mee (heb dan niet dezelfde gehad als jou) en zal er een volgende keer als ik er bij de dierenarts niet uit kom, zeker weer voor kiezen! (en ook voor ons zelf!)
Hoop dat ze gauw helemaal opgeknapt is!


Eens :j

Maar met deze uitkomst zou ik wel even de DA bellen. Al was het maar voor de informatie, dan kan je altijd nog kijken wat je er mee doet.
Het klinkt namelijk alsof de trap al een hele tijd geleden is.
En als het botje er nu nog in zit zou ik er niet van uit gaan dat het zo weg gaat.

En als ze daar echt onregelmatig door loopt zou ik het er ook zo snel mogelijk uit willen hebben.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:55

LesleyxLinn schreef:
Kentaro schreef:
Waarom verontschuldig jij je zoveel???
Je kwam er op de 'gewone' manier niet uit en de alternatieve kant heeft je wel de goede kant op geholpen. Fantastisch toch!?
Ik heb er ook hele goede ervaring mee (heb dan niet dezelfde gehad als jou) en zal er een volgende keer als ik er bij de dierenarts niet uit kom, zeker weer voor kiezen! (en ook voor ons zelf!)
Hoop dat ze gauw helemaal opgeknapt is!


Eens :j

Maar met deze uitkomst zou ik wel even de DA bellen. Al was het maar voor de informatie, dan kan je altijd nog kijken wat je er mee doet.
Het klinkt namelijk alsof de trap al een hele tijd geleden is.
En als het botje er nu nog in zit zou ik er niet van uit gaan dat het zo weg gaat.

En als ze daar echt onregelmatig door loopt zou ik het er ook zo snel mogelijk uit willen hebben.


Bedankt voor je advies!
Ze loopt al steeds beter. Over twee weken wordt er weer naar gekeken, dan neem ik verder besluit.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:02

Ik maak ook regelmatig gebruik van natuurlijke geneeskunde en ik sta er ook helemaal open voor. Maar ik maak ook gebruik van de reguliere geneeskunde omdat ik juist vind dat het elkaar goed kan aanvullen. Gelukkig heb ik een dierenarts die daar hetzelfde over denkt. Maar ik was toch ook even de dierenarts gaan bellen op het moment dat er gemeld was dat er een stukje bot in het been zit van mijn paard. Al is het maar om duidelijkheid te verschaffen over waar het zit en welke schade het dan eventueel aangericht zou kunnen hebben. In mijn ogen zou dat dan het herstelproces alleen maar optimaliseren.

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:09

Ik ben er op dit moment ook mee bezig, met bioresonantie. Ik ben nog maar 5 weken bezig (met kruiden), maar ik heb nu al een heel ander paard. Eerst was ze totaal niet sociaal naar andere paarden, ze kon het krabben op haar rug niet hebben. Nu staat ze continue met een ander paard te krabben.

Dit was de eerste keer dat ik hiermee in aanraking kwam. Daarom heb ik de kruiden door de kruidoloog van mn vader (hij zit in de famaceutische wereld) laten beoordelen, zonder kennis van de situatie. Ik heb hem gevraagd waar hij voor dacht dat ze waren. Hij schetste hetzelfde beeld als de bioresonantie en als de sportmasseur. Dus 3 mensen zeiden precies hetzelfde, wat mij veel vertrouwen gaf in natuurlijke geneeskunde.

kimevy
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-06-12

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:19

Fijn dat er meer mensen zijn die er vertrouwen in hebben dan ik dacht.
Ik snap ook best dat jullie direct de da zouden hebben gebeld. Ik wil me niet meer gaan verontschuldigen of iets in die trand, ik houd alles goed in de gaten en rijdt op dit moment weinig omdat ze in een behoorlijk proces zit. Over twee weken wordt ze weer doorgemeten, dan kijken we of het nodig is dat de da komt voor een foto.

Kleemans, ja he er kan zoveel veranderen in een korte tijd! mijn paard is op dit moment nogal overgevoelig omdat het dus zo'n heftig proces is, maar ik zie ook dat ze enorm aan het veranderen isj! Ze loopt anders (beter) en ze ziet er gezonder uit :)
Fijn dat het bij jou paard ook zo goed werkt!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:46

Tja en waarom zouden kruiden etc niet werken, denk ik dan. Ik voer ook nog steeds kruiden bij omdat ik echt geloof dat er te weinig in ons gras en hooi zit, denk dat dat ookal scheelt, al word ik best raar aangekeken door stalgenoten soms.Voer mijn paard ook zo natuurlijk mogelijk dus hij krijgt bijv ook maar weinig brokken (officieel niks maar gaat wel eens verkeerd op stal met voeren) en wel halve schep muesli. Daarnaast veel hooi en dus kruiden en luzerne bij. En geloof me, hij is geen slome donder en heeft meer dan genoeg energie.
Kimevy, hoe voer jij eigenlijk?

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:31

danoesje schreef:
Tja en waarom zouden kruiden etc niet werken, denk ik dan. Ik voer ook nog steeds kruiden bij omdat ik echt geloof dat er te weinig in ons gras en hooi zit, denk dat dat ookal scheelt, al word ik best raar aangekeken door stalgenoten soms.Voer mijn paard ook zo natuurlijk mogelijk dus hij krijgt bijv ook maar weinig brokken (officieel niks maar gaat wel eens verkeerd op stal met voeren) en wel halve schep muesli. Daarnaast veel hooi en dus kruiden en luzerne bij. En geloof me, hij is geen slome donder en heeft meer dan genoeg energie.
Kimevy, hoe voer jij eigenlijk?


Eigenlijk is het heel logisch om kruiden bij te voeren. Kruiden hebben namelijk de hoogste energiewaardes die er zijn in voedsel.

Alles heeft een energiewaarde, jijzelf, je paard, maar ook het voedsel dat wij en dieren eten. Om je eigen energiewaarde omhoog te krijgen, moet je voedsel eten met een hogere energiewaarde dan jijzelf. Aangezien kruiden de hoogste energiewaarde hebben en een paard energie nodig heeft om te herstellen, is het heel logisch om kruiden bij te voeren. Kijk maar naar de geschiedenis van vroeger en de kruiden bij indianen etc.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: alternatieve geneeskunde, mijn ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:39

Er zit een enorm verschil tussen kruiden en vage middeltjes waarvan je nooit te horen krijgt wat er in zit :+