Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EliseLukas schreef:Ik heb een vraag. Onder het zadel doet mijn pony zijn hoofd omhoog bij het achterwaarts gaan. Ik rij met touwhalster. Hoe kan ik hem achteruit leren zonder de teugels te gebruiken?
Cassidy schreef:EliseLukas schreef:Ik heb een vraag. Onder het zadel doet mijn pony zijn hoofd omhoog bij het achterwaarts gaan. Ik rij met touwhalster. Hoe kan ik hem achteruit leren zonder de teugels te gebruiken?
In een fase waarin je een dier dingen gaat bijbrengen, ga je hoe dan ook een teugelhulp moeten gebruiken. Die ga je gaandeweg steeds minder hoeven te gebruiken tot je hem helemaal weg kunt laten.
Dus als jij vraagt hoe je een paard achteruit kunt leren gaan, zonder de teugels te gebruiken, heb ik een heel simpel antwoord voor je: dat kan niet.
EliseLukas schreef:Cassidy het kan wel degelijk hoor. Ik ben wat meer overgangen gaan rijden waardoor hij sterker wordt. Als je druk gebruikt forceer je alleen maar. In de western lopen heel veel paarden achterwaarts zonder druk.