Nalanta en andere groepslessen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Nalanta en andere groepslessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:41

Ik kom tegenwoordig erg veel NH privélessen tegen, maar ben eigenlijk op zoek naar groepslessen voor Natuurlijke dressuur en grondwerk. Vrijheidsdressuur vindt ik niet erg interessant, maar ik ben heel benieuwd naar dressuur vanaf de grond. Denk aan galopwissels, longewerk, vrij longeren, grondwerk in het algemeen,... Ik heb al eens rondgevraagd, en hier in de buurt is er redelijk wat animo voor zo'n groepsles. Jammer genoeg ben ik belachelijk groen wanneer het aankomt op zo'n lesgevers/groepen... Ik heb altijd alles op mezelf geleerd, van tijd met hulp van vrienden en kenissen, en dat gaat prima. Maar een groepsles kan heel erg leuk zijn (en goed informerend als je de juiste instructeur hebt). Dus vandaar mijn vraag : Weet er iemand een goede instructeur/NH-groep/Watjehetooknoemt die goed lesgeven en tot in de omgeving van Leuven (België) raken?

Heb veel gehoord van Nalanta, maar zijn die niet redelijk gefocust op VD?

Zit een beetje in de knoei, aangezien VD hier echt een rage is en dat me eigenlijk niet zo fantastisch interesseert... :=

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:07

Nalanta is alleen vd :) heb je ook interesse in klassieke dressuur etc? Dat gaat ook eerst vanaf de grond.
Josie van der Poel ken ik, die zit in Belgie maar ik weet niet waar precies. Die geeft les in lichaamstaal en vrij werken met je paard.
En ik ben even haar naam kwijt, maar de website is http://www.equiknowledge.be . Zij geeft ook veel vrijheidsdressuur maar weet ook heel veel over paardengedrag, lichaamstaal en grondwerk.
Hopelijk heb je wat aan een van de twee! Helaas kan ik zelf niet in Belgie komen, veel te ver :P

ZarcoTje

Re: Nalanta en andere groepslessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:12

Klaartje van Steen bedoel je Borisje ? Blijkbaar geeft die alleen nog maar les in Oost-Vlaanderen aan premium leden en komt die niet meer in andere provincies.

Je hebt ook nog Thalya Willems van Liberty Horses, zij is momenteel volop bezig met groepslessen in verschillende provincies te organiseren en ik heb daar al héél veel positieve dingen over gehoord, ik ben zelf nog aan het wachten op een volgende groepsles in Vlaams-Brabant. Op 24 augustus komt ze al langs in Vl-Brabant maar helaas lukte die dag voor mij niet dus hopelijk komt ze een andere keer nog eens langs :) http://libertyhorses.be/

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:56

Ja die bedoel ik inderdaad! En dat wist ik niet. Mijn excuses.
Thalya Willems ken ik inderdaad ook, ook een hele goeie.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:50

Dat is toch wat ik ervan heb gehoord bij Klaartje, je kan alsnog altijd eens mailen om te vragen of ze toch nog eens een lesdag organiseert maar bij Thalya ga je meer kans hebben :)

Eknow_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:06

ZarcoTje schreef:
Klaartje van Steen bedoel je Borisje ? Blijkbaar geeft die alleen nog maar les in Oost-Vlaanderen aan premium leden en komt die niet meer in andere provincies.

Ik kom wel nog op verplaatsing binnen Oost Vlaanderen hoor :)
Enkel buiten Oost Vlaanderen moet je inderdaad Premium zijn.
Je hebt er vele ondertussen in Vlaanderen hoor, Thalya geeft hier inderdaad les in. Ook Sarah Bievelez (rond Brussel), Jossy Reynvoet (limburg), Perrine Coolsaet (Vlaams brabant),... Weet niet waar je precies zit :)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:07

Oh oke dan heb ik dat dus verkeerd begrepen van iemand ! Mijn excuses :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:10

Janna de Vries! Wel een aanrader! :D
Als je haar duidelijk aangeeft wat je wilt leren stemt ze dat af op jou.
Ze is duidelijk, aardig, legt goed uit en laat het je precies voelen. Werkt met een goed beloningssysteem... voor de mens ;) Ik werd altijd heel positief van haar lessen.

http://www.jannadevries.nl/

alleen eerlijk gezegd.... ze zal denk ik alleen in NL komen maar je weet het niet

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:17

_Jessie schreef:
Janna de Vries! Wel een aanrader! :D
Als je haar duidelijk aangeeft wat je wilt leren stemt ze dat af op jou.
Ze is duidelijk, aardig, legt goed uit en laat het je precies voelen. Werkt met een goed beloningssysteem... voor de mens ;) Ik werd altijd heel positief van haar lessen.

http://www.jannadevries.nl/

alleen eerlijk gezegd.... ze zal denk ik alleen in NL komen maar je weet het niet

Aardige dame, zeer ervaren met grondwerken, aanrader op dat punt. Alleen eenmaal de ruiter te paard komt haar poging tot rechtrichten totaal niet van de grond en mist ze mijn inziens wat essentiele kennis. Ik pb wel wat interessante sites en instructeurs

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:24

Ow daar heb ik niet (veel) ervaring mee. Vooral veel les gehad vanaf de grond van haar en die vond ik heel fijn :)

Eknow_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:55

ZarcoTje schreef:
Oh oke dan heb ik dat dus verkeerd begrepen van iemand ! Mijn excuses :)

Geen probleem hoor :) er zijn vele die dit verwisselde dat het ook in Oost Vlaanderen zo is :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:21

Ik les zelf bij Thalya Willems, héél tevreden van!