Hoe moet ik beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneNikita

Hoe moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 21:21

Heeyy,

Ik heb sinds kort een verzorg paard en wil met Haar nh gaan doen.
(Zie: wat moet ik doen?)
Ik ben bij veel lessen geweest dus weet er wel wat van maar wat zijn nou goede oefeningen om mee te beginnen?
Ze kunnen niet te inspannend zijn want ze heeft veel overgewicht en is nog erg stijf, maar gewoon om haar er mee kennis te laten maken.

Tips?

Caira

Re: Hoe moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:28

richting bepalen, daarna tempo bepalen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:29

Je hebt speciale lessen in NH en anders kun je eens een boek huren bij de bibliotheek. Voor NH is vertrouwen erg belangrijk, dus misschien is het een leuk idee om je paardje eerst wat beter te leren kennen en het zo op te bouwen? Zorg in ieder geval dat je niet met snoepjes werkt omdat je daar gigantisch vervelende paarden van krijgt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:25

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:37

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:55

de seven games van parelli kun je altijd leren spelen!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:16

1. ruimte
2. richting
3. tempo

Ruimte
Eerst kijk je op je paard je de ruimte geeft. Laat je paard los in een afgesloten ruime (bv longeerkraal) en loop zelf met opgeheven hoofd rondjes. Leuk om te kijken: als het je lukt om je paard met opgeheven hoofd en schouders naar achteren uit jouw looppad te krijgen, kijk dan eens of je paard als je je schouders laat hangen en je hoofd iets naar beneden houdt of je paard naar je toekomt

Richting
Bepaal de richting door druk te geven aan de achterkant. Doet het paard wat je vraagt? Druk weg. Doet het paard het niet: verhoog de druk.

Tempo
Doormiddel van het verhogen van de druk kan je ook het tempo bepalen. Als stap draf galop werkt, probeer dan ook eens middendraf of middenstap.

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:10

Ik zou inderdaad met de seven games van Parelli beginnen. Parelli heeft een heel programma wat voor beginners makkelijk is om te volgen en om zelf aan te beginnen.
Wil je geen Parelli, dan zou ik een lesje nemen om op te starten. Een goed begin is het halve werk, en een verkeerd begin is tsja, niet zo handig :+