Ik ben sinds een poos niet meer bepaald actief op bokt, maar ik dacht dat er hier misschien wel wat geinteresseerden en/of goeroe's zouden zitten die dit een interessant onderwerp vinden.
Sinds 6 weken heeft mijn moeder een wild (ja, echt) veulen gekocht. Zij komt uit friesland (bokker Vrijepaarden) en daar worden ze wild gehouden. Grote voordelen, want de paarden hebben niets meegemaakt : ook geen slechte dingen... De paarden zijn hard en goed sociaal. Doordat ze daar in grote groepen leven, krijgen ze alle sociale regels mee die je maar kunt bedenken.
Veelal zijn dit sociale regels waar menig gedomesticeerd paard tegenwoordig problemen mee ondervindt.
Blue is een (inmiddels) bijna 9 maand oud merrieveulen. Zij is blauwschimmelbont, maar wordt steeds bruiner. Haar witte haren in de vlekken verdwijnen langzaam en onder haar manen kleurt zij zelfs zwart. Ze is inmiddels tussen de 1,30m en de 1,40m hoog en heeft al een aardig postuur! Het wordt in elk geval een flinke dame.
Ze draagt wat fries bloed, wat gronings bloed en misschien ook wat tinkerbloed. Niks is helemaal zeker, maar dit is wat de fokkers in friesland dachten

Nu houdt mijn moeder een blog bij op facebook. Dit is de link : https://www.facebook.com/pages/Blog-Blu ... 50?fref=ts
Als jullie het leuk of interessant vinden, kunnen jullie het liken en volgen. Er worden ook wel eens vragen gesteld van mijn moeders kant uit, want zoals iedereen loopt zij ook wel eens tegen struikelblokken aan en dan zijn meerdere visie's en/of ervaringen natuurlijk erg prettig.
Ik weet uiteraard niet of dit hier mag, maar kon in de sticky bovenin niks erover vinden! Alvast bedankt!