Ik zou sowieso niet met een halster gaan rijden, omdat die er simpelweg niet voor gemaakt zijn. Natuurlijk kan het wel en voor even is het ook geen probleem maar als je dit echt door wilt zetten is een bitloos hoofdstel dat voor het rijden gemaakt is comfortabeler en duidelijker dan een halster. Van kaak en kingekruist hoofdstel wordt gezegd dat het het dichtste in de buurt komt van een gewoon hoofdstel, waar je wel op moet Letten is dat de 'release' goed is; als je de teugels weer ontspant dat de riempjes om de kaak en kin dan niet blijven hangen en strak blijven staan.
Met een sidepull heb ik niet zoveel ervaring, maar het is altijd een kwestie van uitproberen. De sites ken ik niet en de tweede link doet het niet bij mij maar de prijs bij de eerste link lijkt me vrij normaal voor zo'n hoofdstel. Veel succes!
Edit: correct me If i'm wrong maar bij een enkel kingekruist hoofdstel (rij ik zelf ook op) komt er volgens mij niet zoveel druk achter de oren, enkel op de neus en kin. Ik heb het kingekruiste hoofdstel van emiel voest en dit bevalt erg goed, heel sterk, zacht leer, erg gemakkelijk in gebruik..
Laatst bijgewerkt door macha6 op 26-05-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt