Hee allemaal, ik wil eigenlijk een barebackpad (bbp) kopen, maar ik heb er veel gezien. Dus wie van jullie heeft een bbp en hoe vind je hem? hoe heet die? wat was de prijs? waargekocht.
Die van Libra en christ basic lijken me erg fijn, maar die christ is wel wat duurder maar wat is jullie mening?
Het ligt er ook een beetje aan wat je ermee wilt doen en wat je fijn vindt.
Heb je genoeg aan een simpel dingetje voor een paar rondjes door de bak een paar keer per jaar, of wil je er serieus op gaan rijden en het in plaats van een zadel gebruiken. Dat scheelt nogal
En wil je er veel steun aan hebben, steunblokken? Anti-slip voor jezelf? Anti-slip voor je paard? Of juist alles zo zacht mogelijk?
Dan zou ik toch serieus nadenken over een Christ, als je nog een beetje extra steun wilt voor rare snelle stops / bewegingen / sprongen van je paard dan zijn die steunblokken ook echt heerlijk
Heeft je paard veel schouder, singelplek ver naar voren of veel schoft dan vallen veel pads al af. De emiel voest de luxe ligt bij mijn uphill fries met veel schouder binnen drie passen op haar kont. De best friend bbp's hebben de singelplek bijvoorbeeld zover naar achter dat de singel halverwege haar buik zit en de FRA (de witte met vilt erin en zwarte rand) is super op mijn luitano maar op haar klemt ie enorm op de schoft. De enige die ze kan hebben is de FRA dardo omdat ie veel anatomische vorm heeft bij de schoft en de singelstoten op de goede plek. Ook iets om over te denken dus
Ik heb de f.r.a. dardo hij koste €100,- maar bij per mi cavallo is hij goedkoper hij zit echt heerlijk en schuift niet
nienke07
Geplaatst: 19-05-14 19:09
Ik rij eigenlijk op mijn jonge RMH alleen nog maar op mijn Barefoot Vachtzadel. Licht, makkelijk, geen gedoe en ik zit als een huis. Fijne inlages er in, dus ook wat drukpuntvermindering voor de rug van mijn paardenbeest. Goed voor en achterboogje en een handvat voor stevig zitten en veiligheid. Ik ben voorlopig klaar! Ook op het 'schoftige' kasteel van een kennisje lag het trouwens prima, zonder te knellen op schoft of schouders.
(en ja.. ik verkoop ze, dus ben niet volledig onbevooroordeeld, maar ik vind het dus zelf ook echt een fijnn ding )
_Marjoo_
Geplaatst: 19-05-14 19:18
Gewoon een standaard barefoot bareback pad. Ik vind het fijn dat het een V-singel systeem heeft zodat de druk beter wordt verdeeld dan een simpele ''dekensingel'' idee. je kan gewoon even googelen ''barefoot barebackpad'' en dan zie je vanzelf de site's waar je kan bestellen. Succes!
joyceberends
Geplaatst: 19-05-14 19:22
Nista_RX schreef:
Mabotje schreef:
Die van Emiel Voest, de luxe. Duur maar een super pad
Deze ja!
Zeker weten deze! Echt een super pad
Riddles
Geplaatst: 19-05-14 19:25
Ik heb deze gekocht van deze winkel, maar dan op Equiday http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-36 ... rebackpad/ 170,-, maar zit wel heerlijk, en ligt ook nog eens perfect op powny zijn rug We liepen er zo mee weg, terwijl meneer zonder zadel écht niet moet hebben !