Hallo, Toen ik mijn paard had, wouw ze al niet de trailer in. Ik weet helaas niet hoe dit komt. Ze is niet bang, want ze staat gewoon met haar ogen half dicht en met haar punt van haar achter hoef te relaxen op de klep van de trailer. Ik heb het met eten geprobeerd en met touwen achter haar kont maar daar ben ik niet zoon fan van. Ze is er al heel soms wel eens ingegaan, maar dat duurt dan ook een paar uur. Ik wil vaak naar het bos en wedstrijden gaan doen maar dat gaat nu ook niet meer. Nou is mijn vraag dus of iemand weet hoe ik het anders kan gaan aanpakken, of weet iemand iemand die aan huis komt en dan mij kan helpen zodat ze er daarna altijd weer ingaat. Dan zou ik ook graag de kosten weten en hoe dat dan gaat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes, Maureen
listiglistje
Geplaatst: 25-01-14 16:12
Kijk eens op Bokt Markt of zoek eens met de zoektfunctie op Bokt op het woord trailerladen of laadproblemen, dan kom je al en hoop tegen!
Succes!
Cassidy
Geplaatst: 25-01-14 17:11
Er is een gratis E-book over trailerladen te downloaden, door Eddy Modde geschreven.
Info over zijn programma en link naar het E-book vind je hier:
Dat ebook van Modde is echt een aanrader. Dat heeft bij die van mij erg geholpen. Alleen vond ik het zelf erg lastig om in mijn eentje het laatste stuk voor elkaar te krijgen (stang dicht). Dus ik heb nog hulp gehad van Flo123 van bokt. Zij komt door heel nederland om te helpen met trailer laden.
Nee, zonder gekheid, E-book is hier al genoemd en er zijn zat trainers in NL die je kunnen helpen en thuis kan je natuurlijk ook gaan oefenen. Maar dan is het wel handig dat je op weg geholpen bent.
mnkortleve
Geplaatst: 29-01-14 22:29
Ik heb verschillende mensen zien trailer laden. Bokker Cissy is bij mij geweest en heeft me super geholpen, bij verslagen sessie en dan diversen de laatste dat is mijn verhaal. Cissy heeft het bij mij echt niet makkelijk gehad, het ging om 2 paarden die er echt niet in wilde de 1 was bang en de ander stak een dikke middel vinger op. Het ging om een veewagen voor achter de trekker die bij elke stap een hoop kabaal gaf en ook nog eens wat kiepte als over een bepaald punt heen kwamen dus alles bewoog, maakte geluid en was eng. Maar we hebben de klus geklaard en ze heeft me goede aanwijzingen gegeven die ik bij elk paard toe kan passen en zelf ook al weer wat mensen geholpen heb. Verder heb ik Luuk Teunissen zien laden die komt ook aan huis, paard in geen 5 jaar op de trailer te krijgen en hij had hem er zeker binnen een half uur in. Ninge Huijzer heb ik ook zien laden die is ook goed en komt ook aan huis. Verder kan je even googlen er zijn er genoeg die aan huis komen.
Ik heb nu 2 keer Lody Berk erbij gehad en wat een respect heb ik voor deze man. Vol rust heeft hij mijn paard, met een ernstig trailer trauma, al een heel stuk op de goede weg geholpen. Hij komt nog 1 keer en dan moet ik het volledig zelf kunnen! Van een paard die de trailer niet opwouw naar een paard die de trailer bijna ophuppelt met het schot recht en eerst heel voorzichtig pasje voor pasje er op ging en dan weer achteruit stoof
meldt zich, dank voor de lovende woorden . Aan TS kijk eens rond op mijn site voor voorbeelden van moeilijke paarden die ik al heb geholpen, ook staan er ideale oefenomstandigheden die je wellicht gaan helpen bij het laden, dingen waar je misschien niet aan gedacht hebt maar wel goed helpen. Mocht je nog meer willen weten stel gerust je vragen.
Bedank! Mijn paard stond voor dat ik haar had altijd in een vrachtwagen. Misschien licht het daar aan? Evelien is hier afgelopen donderdag geweest en zij heeft van u gehoord, ik heb nu uw kaartje van Evelien gekregen en misschien ga ik binnenkort bellen of mailen.
cissy
Geplaatst: 02-03-14 12:23
Maureen is blij, Serafina gaat de trailer weer op en zelfs in draf!
Ze is nog niet klaar met oefenen maar er zijn hele grote stappen gemaakt gisteren. Pony had duidelijk een trauma overgehouden aan alle keren dat er al mee geoefend was en het niet zo fijn gegaan was. Ze liet me heel hard werken maar uiteindelijk gaf ze over en ontdekte ze dat het best leuk is in de trailer Nu is het zaak dat ze meer vertrouwen gaat krijgen in Maureen en andersom, maar het gaat vast goedkomen en dan kunnen ze weer op stap.