Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koetje89

Berichten: 66
Geregistreerd: 18-04-13

Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 14:28

Hoi allemaal!

3 maanden geleden heb ik hier voor het laatst een haw geplaatst. Daarbij kreeg ik te horen dat ik veel te strak met haar aan de hand was, mijn houding etc, iedergeval het was helemaal niet goed ;) zie vorig topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1727066 Ik heb ondertussen veel lessen gehad, nieuw zadel gekocht bij een zadelmaker, rijlaarzen zijn onderweg;), en veel gewerkt aan de feedback, en nog steeds. Dit topic is verdeeld over 2 moment opnames, de eerste fotos zijn van ongeveer 2 maanden geleden en de laatste foto's zijn van afgelopen week. Het rijden wissel ik af door ook veel grondwerk met haar te doen. We doen het rustig aan, in de toekomst zou ik graag wedstrijden willen rijden, maar we hebben geen haast. We doen het lekker op het gemak en werken eerst aan alle andere dingen voordat we gaan kijken naar de wedstrijden, ze is nog jong.

Gegevens van het paard:
Naam: Baltimore
Leeftijd: Ze is nu 3, over 4 maandjes wordt ze 4 jaar
Ras: nrps
Geslacht: Merrie
Naam vader: Gameboy ( Gribaldi)
Naam moeder: Maron

Wat ik zelf al weer waar ik meer op moet letten:
-Mijn handen, heb soms nog wel eens piano vingers, wat meer naar voren, duim als hoogste punt, handen wat hoger dragen.
- Mijn tenen ( ja laarzen zijn onderweg, dat zal mij meer steun gaan geven) meer naar het paard wijzen
- meer een verticale lijn maken kwa houding/zit
- meer vooruit kijken, en niet naar beneden
- niet te ver voorover zitten

Foto’s van 2 maanden geleden:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Foto’s van afgelopen week: Ik zie dat ze op de computer wat onduidelijker zijn als normaal,sorry daarvoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:50

Het ziet er al stukken beter uit dan een paar maanden geleden. Dit zal voorlopig even een aandachtspunt voor je moeten blijven en je punten die jezelf al aangeeft. Wel vind ik dat je nog wat losser in je armen mag worden en zou ik haar wat meer van achter naar voren gereden zien worden. Goed om te lezen dat je wat met het commentaar doet. Je bent op de goede weg probeer dit vast te houden.. . Ga zo door!!

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:02

Groot compliment voor jou!!! Nu gebruikt je paard haar rug wel goed en durft ze zich veel meer te ontspannen. Ook heeft ze veel meer lengte in haar hals. Maar het belangrijkste vind ik het ruggebruik, spectaculair verschil. Ga zo door. Ik denk dat je op deze manier je paard veel langer gezond houdt, en ook gelukkiger. :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:04

Ziet er top uit! +:)+

Koetje89

Berichten: 66
Geregistreerd: 18-04-13

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 17:50

Dankjewel voor de complimenten! Ik blijf zo lekker door werken, en zo verder te gaan! Natuurlijk zijn er nog wel wat punten waar ik aan moet werken, kwa houding enz. Maar wat lessen, ander zadel en ander manier van rijden heeft idd veel verschil gemaakt. Ben blij dat jullie het verschil ook kunnen zien!

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:29

je ziet echt een fijne verandering!
je paard loopt een stuk beter door haar lijf :),

nu zelf nog mooi trots op je paard zitten, schouders naar achter en mooi vooruit kijken ;)!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:29

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:39

Ziet er goed uit, je hebt echt een enorme vooruitgang geboekt! Ga zo door :) Ik vind je paard nu veel meer ontspannen tonen en nog steeds wel met een goed actieve achterhand. Tip (maar weet je zelf ook wel) probeer te voelen en niet te kijken ;)

xxxhildexxx

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:18

mooi! bij de derde foto zouden je beugels wat langer kunnen, misschien dat je dan ook beter recht kunt blijven zitten :j en probeer je hakken uit te drukken! succes!

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:09

ziet er inderdaad veel beter uit,
wel lijk je op de foto's erg gespannen,
probeer wat meer te ontspannen op je paard, als jij dat doet zal je zien dat je paard zich ook gaat ontspannen.

verder ga zo door :D

Koetje89

Berichten: 66
Geregistreerd: 18-04-13

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:11

Bedankt allemaal weer voor de tips en de complimenten. Zelf merk ik ook dat het nu veel beter gaat en dat ze veel fijner loopt, ook in de hand. Ik zal op deze manier lekker door blijven werken en over een aantal maandjes zullen jullie wel weer een nieuwe topic van me zien verschijnen;)

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Een nieuw HAW na 3 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:04

ziet er goed uit idd! wat een vooruitgang trouwens! ga zo door joh, en die rug is echt een groot verschil. probeer jezelf misschien nog meer te ontspannen:)