Pony volgt me, maar ook als ik wil dat ie stil staat...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juultjeeeh

Pony volgt me, maar ook als ik wil dat ie stil staat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 12:05

Hallo,
Ik ben nu bezig met level 1 van parelli (ik ga ook nog een keer een les nemen), zodat ik de basis er in heb en we respect voor elkaar hebben. Hierna wil ik overgaan op vrijheidsdressuur.

Nu ben ik bezig met volgen en achteruit lopen wat heel goed gaat, hij volgt me de hele tijd als ik enthousiast ga lopen en meestal iets van 'kom maar!' zeg. Nu wil ik soms ook dat hij stil staat als ik ga lopen (om hem heen lopen of gewoon om iets te pakken) maar dan volgt hij me ook, wat kan ik hieraan doen? En hoe kan je duidelijk maken wanneer hij mee moet komen en wanneer hij stil moet staan?
Of moet ik het gewoon zo laten, want het is alleen als ik echt met touwhalster aan het trainen ben en in de bak, niet als ik dressuur doe en ik ga er even af om iets te pakken, want dan blijft hij gewoon netjes staan. Alvast bedankt!

Groetjes, Julia.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:15

HAR --> VNA

Fry

Re: Pony volgt me, maar ook als ik wil dat ie stil staat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:54

Ga niet aan de slag znder eerst les te hebben gehad. Afleren is moeilijker dan aanleren.
Vrijheidsdressuur is heel anders dan NH.
Met les kom je verder, maar wat ik je nu kan adviseren:
Laat hem stilstaan als jij gaat stil staan. Doet hij dit niet geef hem een corrigerend rukje aan het touw, negeerd hij het tikje op de borst. Na enig oefenen snapt hij als jij stil gaat staan dat hij ook stil gaat staan. En als jij WIJST (teken van bewegen, heb je dat al aangeleerd?) dat hij dan pas mag gaan bewegen.

Juultjeeeh

Re: Pony volgt me, maar ook als ik wil dat ie stil staat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:53

Hallo, heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg! Het probleem is inmiddels verholpen! Bedankt! Gr, Julia