hoi, mijn vp's worden sober gehouden, en ik vroeg mij af of er meer bokkers zijn die dat doen en of/wat ze bijvoeren in de winter, maar ook in de zomer. mijn vp's krijgen in de winter een plak hooi en we hebben 3 weilanden waarin we dan steeds wisselen zodat ze nog wat gras hebben.
ook vroeg ik mij af of er bokkers zijn die geen bak hebben en die rijden in het weileand en hoe ze dan trainen als het weiland te glad is of als er sneeuw ligt.
Ik heb 1 shetlander die sober gehouden moet worden en en 1 die gezellig mee doet met een shetlander van een ander. Shetlander zou ik in het algemeen vrij sober houden. Het is om te voorkomen van hoefbevangenheid.
Maar kan ook andere redenen hebben, bijvoorbeeld dat ze niet te dik worden ongeacht of ze beweging krijgen of niet. In de winter krijgt meneer die sober moet staan gewoon onbeperkt hooi en 1x 's avonds aantal winterpenen. Ja ik weet het er zit aardig wat suiker iets wat chronisch bevangen pony's beter niet kunnen krijgen. Ik heb hier echter nooit problemen van gehad en zoveel krijgt hij nou ook weer niet. In de zomer voer ik zo nu en dan appels of ander fruit voor extra vitaminetjes.