Ik heb een KWPN van 23 jaar jiska

Nu heb ik besloten haar niet meer te rijden, wel wandel ik nog veel met haar waar ze enorm van geniet en longeer ik haar nog
af en toe.
Ik heb besloten haar een beetje pensioen te geven door er niet meer op te gaan rijden.
Jis is niet een paard waar ik helmaal niks meer mee moet doen, want daar is ze gewoon nog te energiek voor.
Jis sleept een beetje met haar achterbenen en is daar ook een beetje stijf in daarom blijf ik wat met haar doen.
Nou zou ik wel een paar leuke suggesties willen hoe ik haar gewoon lekker soepel oud kan laten worden met wat leuke oefeningen ook voor haar achterhand zonder haar te overbelasten. Ook doe ik wel wat grondwerk ,maar de eigenaresse hiervoor heeft zulke dingen niet met haar gedaan. En voordat ik haar ging verzorgen had ik zelf 17 jaar geen paard gereden , dus ben nog steeds in leer proces.
Wie o wie kan mij helpen en adviseren in leuke oefeningen/voorbeelden?
Nu staat ze in de wei , maar moet wel elke dag met haar wandelen of longeren omdat ze vorig jaa hoefbevangen is geweest.
Ook loopt ze op stal altijd los ze staat nooit opgesloten en kan de paddock in wannneer ze maar wilt.
Groetjes van Tamara