Waar Bareback pad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kimberlyxx

Waar Bareback pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:58

Hoi bokkers,

Ik heb een vraagje: weten jullie misschien ergens waar je een goede bareback pad kan kopen?
En als je er zelf misschien een hebt waar heb je hem gekocht?

Ik heb namelijk echt geen idee waar de bareback pads nou goed zijn en waar ik op moet letten.
Bedankt alvast :)

Amyy_

Re: Waar Bareback pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:27

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 20:36

Dat was ook het eerste waar ik op uitkwam, omdat ik ook vaak op paardnatuurlijk kijk :) iemand zei alleen dat de kwaliteit niet goed was, maar jij bent er dus juist wel weer tevreden over. Toch maar eens kijken, bedankt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:38

Ik heb er eentje van FRA, die bevalt echt supergoed! Heerlijke wol, goed dik, mooi afgewerkt!
Niet goedkoop, maar het geld meer dan waard!

Tip: koop geen BBP met beugels of een singel over de rug, dat is niet prettig voor je paard.

Ik heb 'm destijds gekocht bij Epplejeck.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 20:46

Bedankt, ik wil er sws geen met beugels, maar dat van die singel had ik niet echt over nagedacht. Hihi

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:47

Ik zou vooral kijken naar vorm, je hebt ze namelijk (o.a FRA en Barefoot hebben deze) met een lichte vorm erin, dit maakt het als ruiter extra comfortabel en wat makkelijker om netjes te zitten :)
Ik doel dan op dit type: http://www.hofstede-twekkelo.nl/index.p ... &Itemid=64

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:49

Als je een écht lekkere wilt hebben.. Die zit als een droom en voelt als een wolk.. Ga voor de Christ :D
De premium Plus vond ik echt hemels zitten.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:57

Inderdaad, de christ is een fijne, maar die van Emiel Voest ook. De FRA pads vindt ik persoonlijk 3x niks. De sympanova onderkant en/of singel schuurt vaak de haren van je paard kapot en door slechts 1 singelstoot verdeelt het de druk over een nog kleiner oppervlak dan met 2 stoten. FRA is in mijn optiek een merk dat graag de betere modellen namaakt in een goedkopere kwaliteit. Hier zeggen we vaak, 't heeft er nét naast gelegen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:00

Fjordnina, ik weet niet welke FRA jij bedoelt, maar de mijne is bijna gelijk aan die van Emiel Voest, met leren singelstoten afgewerkt en heeft bovendien twee singelstoten aan elke kant.
Zowel de onder- als bovenkant is van (synthetische) wol. Mijn merrie heeft supergevoelig vel en doet er niks op uit, terwijl ik hem vaak gebruik.

Afbeelding

De FRA BBP koop je zonder singel, dan kun je er zelf een aanzetten (dressuursingel) welke je het prettigst vindt. Ik heb een neopreen singel met een lamsvel overtrek van Christ, dus superzacht. :D

http://www.equixantosbarefoot.nl/a-26988855/bareback-pads/f-r-a-bareback-pad-free/

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:49

Simodi, je hebt een mooi paardje zeg!

Wij hebben in onze shop de modellen van Barefoot, Seilerei Brockamp en Christ. Zelf rij ik hoofdzakelijk met de Barefoot, omdat deze inderdaad de verdeling van de singelstoten druk heeft. Hiervoor kan je tegenwoordig een bijpassende lamswol zitting krijgen, die bevalt erg goed :) Begint dan al aardig op een Christ te lijken als geheel.

Op stage liep ik tegen het merk Seilerei Brockamp (BK) aan, het is Duits en nog wat minder bekend in Nederland. De barebackpads bevielen tijdens het rijden zeer goed, ze zijn wat dikker gevuld dan bijvoorbeeld Best Friend en daardoor heeft het smalle singelpunt toch wat minder invloed. Tevens hebben deze barebackpads ook iets meer ondersteuning van de ruiter. Ze zijn zowel in leer als synthetisch materiaal leverbaar. Een van de modellen is afkomstig van de zelfde producent als de Parelli barebackpad en eigenlijk identiek daaraan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:00

ik heb de dardo van fra ( die van het linkje van lara).
fra heeft gewoon 2 singelstoten en geen band over de rug, ik vind de onderkant juist fijn, het ademd goed en mijn paard heeft nog geen haar gehad wat daardoor geschuurd is.
ook vind ik van fra fijn dat je ze gewoon in de winkel kan kopen en dus kunt zien wat je koopt.
ik heb hem destijds in de plaatselijke ruitershop gekocht maar zag laatst dan divoza ook fra heeft.