Ik heb na veel stallen kijken nu 2 mogelijke kandidaten:
Stal 1: 's nachts op stal, overdag in de zomer in de wei, in de winter in de paddock. 3x daags ruwvoer, middenin het bos met een goede 20x40 buitenbak.
Stal 2: 24/7 weidegang, 4 weides met in elke wei een schuilstal van 3x12m, deze zijn op de wind gebouwd, overhangende bomen aan een kant, onbeperkt ruwvoer. In elke weide van ongeveer 2 a 3 hectare staan max 5 paarden. Goede 20x70 buitenbak en ook middenin het bos. Geen plek om droog je paard te borstelen, alles is buiten. Wel is de poetsplaats enigszins beschut met overhangende boomtakken. De weides waren nu, met dit weer, kurkdroog.
Stal 2 heeft me enigszins overrompeld. Ik vond de paarden ontzettend tevreden en het concept spreekt me erg aan. Ik ben echter 17 jaar geleden begonnen met ponylief 23u per dag op stal. Als snel verhuisden we naar een plek waar ze in de zomer op de wei kon met winters op stal omdat ze levensgevaarlijk was met 23u per dag op stal staan. En omdat ik het eigenlijk heel zielug vond.

Daarom hoor ik graag jullie ervaringen. Vooral van mensen met oudere dieren met kwaaltjes. Hoe zijn jullie paarden met 24/7 weidegang? Hoe bevalt het jullie zelf om geen stal en droge plek te hebben? Hoe doen jullie het in de winter met oudere dieren en 24/7 buiten. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken of op moet letten mocht ik overgaan naar deze stal? Brand los!