TTEAM?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

TTEAM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:09

Ik weet niet of het onder dit kopje valt maar omdat het niet alleen over trainen vanaf de grond gaat maar een algemene 'methode' is leek hier mij de beste plaats, indien het hier toch niet thuishoort merk ik dat wel :Y)

Via een andere discussie hierop uitgekomen, als mogelijke oplossing (of extra hulp) voor mijn probleempony.
Nu werk ik al heel veel met kalmeren door de oren en rond de oren te aaien, had al ontdekt dat dit echt verschil maakte bij mijn pony, en blijkbaar is dat iets uit het TTEAM-gebeuren dus waarom dat niet eens verder bekijken. Ik weet ook dat ze met bepaalde grondwerkoefenigen werken, zoals bv. het labyrinth, wat ik zelf ook al gebruik. Dus ik denk dat het fijn kan aansluiten bij hetgeen ik al doe.

Maar .. waar vind ik info?
De nederlandse website werkt niet (tijdelijk?) en de engelse vind ik zeer weinig op, ofwel kijk ik verkeerd. Ik vind wel wat het is, maar daar stopt het dan ook weer. Geen specifieke dingen of oefeningen of .. Vind je dat niet via internet? Moet daarvoor een boek gekocht worden? En welk boek is dan aan te raden? Want daar zijn er ook al een aantal van heb ik gezien..

Bedoeling is pony 1 minder angstig te maken in het algemeen, en vooral rondom het omhoog houden van de hoeven (het aanraken en optillen is geen probleem, het omhoog houden en er wat mee doen is op zijn zachtst gezegd een ramp, vele verhalen over te vertellen). En bij pony 2 hem meer te laten beseffen dat hij ook nog achterbenen heeft, want dat ontbreekt af en toe wel heb ik het idee. Zolang hij buiten loopt en in een goed tempo gaat dat wel goed, maar anders sloffen die benen er maar achteraan .. Hij tikt standaard balkjes aan en vooral als je hem achteruit laat gaan merk je het, zet hem met zijn achterhand voor iets en het lijkt hem onmogelijk, zet hem halverwege over iets (zodat enkel de voorhand erover moet) en het is geen probleem. Pony zit verder prima in elkaar en het is ook geen ramp, maar er is wel ruimte voor verbetering, en dat kan misschien via deze weg wel :)

Dus, waar vind ik de nodige info? Waar zitten de ervaringen?
Alles is welkom :)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:11

Ik heb een boek van Linda Tellington Jones waarin ook oefeningen staan. Dat boek heet "Paardrijden met Linda Tellington Jones" Ik heb het al jaren liggen. Er staan ook veel oefeningen vanaf de grond in en verschillende soorten T-touches. Ik vind het een erg fijn boek :)

tamary

Re: TTEAM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:13

Dank je :)
Zou het Nederlandse boek nog terug ter beschikking komen? Engels gaat wel, maar als Nederlands mogelijk is :Y)

Zijn al die filmpjes van youtube gewoon betrouwbaar? Bedoel, je hebt vaak dat mensen iets onder een bepaalde noemer erop zetten maar laat dat nu net niet het voorbeeld zijn hoe het moet ... Zal eens via het Tellington TTouch Channel kijken, dat staat er ook op zie ik, zal wel betrouwbaar zijn :Y)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:48

Laatst bijgewerkt door mnkortleve op 25-01-13 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:50

Oh kijk, nu doet de nederlandse site het wel weer, super! Ga ik daar even rondneuzen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:45

Ik heb nu contact met iemand die hier niet zover vandaan zit (een practisioner) en zij kan langskomen voor een clinic van 4u waarbij ik meteen een aantal dingen aangeleerd krijg. Of ze kan langskomen om het gewoon allemaal eens te bekijken en te zien of TTEAM/Ttouch wat is en zelf wat met de pony's doen. Is zo'n clinic wat? Leer je dan meteen zelf een basis waar je dan daarna nog kan kijken of je daar al dan niet mee verder gaat, of enkel die basis blijft gebruiken? Of hoe moet ik dat bekijken? Qua kosten zou het namelijk beter een clinic zijn, want ik denk niet dat ze op een uurtje klaar is met mijn pony's en dan wordt het alweer een stuk duurder aangezien ze per uur rekent (en sowieso is het in verhouding duurder dan een clinic, aangezien dat een halve dag is).

Ik kan ook wel gaan meedoen aan lessen (via Syntra) maar daarvoor moet je met je eigen paard op verplaatsing gaan en dat is geen optie (gebrek aan verplaatsingsmateriaal :+ ).

Wie heeft er ervaring met zo'n clinic met je eigen paarden?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:21

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk voor zover dat ik jou ken dat de manier van werken jou wel aan zal staan en zal daarom zeker voor de clinic gaan, je heb dan net even wat meer tijd en eventueel kun je het dan ook met beide paarden doen.
Ik denk dat je het moet vergelijken met een Emiel Voest, Parelli of Monty Robert les je leer de grondbeginselen en van daaruit werk je verder.