Ik maak sidepulls (en andere hoofdstellen) met de hand. Je kunt allerlei neusriemen kiezen, van smal tot breed, onderlegd of alleen lining, of niets, met padding of niet. En dan kun je het hoofdstel helemaal bijpassend laten maken, of eventueel alleen een neusriem laten maken die bij je bestaande hoofdstel past. Kijk eens op mijn site en facebook voor voobeelden, zie onderschrift.
ik heb een 2 sidepulls, allebei met brede platte band. Eentje van leer, de andere is een biothane onderlegd met euhm... iets. (weet niet hoe ik dat moet noemen haha, is een zacht "lapje" dikke stof). Werken beide goed.
Een vriendin van mij maakt ook verschillende hoofdstellen waaronder sidepulls. Helemaal op maat en naar wens gemaakt, alles is dus mogelijk. Zie de link in mijn onderschrift.
Zelf heb ik voor mijn eigen pony ook een sidepull gemaakt.
Je hebt van Barefoot ook nog de Amber, Acorn, Senica en Juniper. De laatste 2 zijn touwhalsters met ringen eraan die als sidepull gebruikt kunnen worden.
Ik heb een glücksrad (LG-zaum). Die ik gebruik als sidepull. Je kan hem ook op een scherpere in werking zetten. Erg fijn en elk hoofdstel kan je gebruiken die je maar wil. Ook mijn paard reageert er goed op