ik heb een vraagje over de overstap van bit naar bitloos.
Nu, ik weet dat er al topics bestaan over dit onderwerp,
maar op deze vind ik toch niet de informatie die ik zoek.
Ik ben in het bezit van een tinkermerrie (kruising Tinker x New forest) van 15 jaar oud.
Mijn merrie heeft bij vroegere eigenaars in de koets gereden, ook is zij zeer goed beleerd in de dressuur.
Volgens mij heeft ze toen een zeer zwaar bit in gehad.
Wan toen ik haar de eerste keer bereed (met een normaal, redelijk licht bit) ging ze er gewoon met mij vandoor.
Ik kon haar niet stoppen, ze is straten overgegalopeerd (gelukkig kwamen er geen auto's) en ik kon haar niet stoppen.
Nu stelde mijn papa voor om een straffer bit te gebruiken, dit heb ik ook gedaan.
(wat heel slecht van mij was! En dat ik nu echt besef dat ik fout zat om dit te doen)
In stap en draf doet ze alles wat ik vraag, maar als ik overga naar galop is ze nog steeds zeer moeilijk te stoppen.
Ik rij haar nu met dit bit:

En hier een foto van Pinker met het bit in:

(dit ben ik niet op de foto, maar mijn vriendje die eenmalig eens een foto wou nemen met Pinker,
vandaar dus de jeansbroek!)
Nu ben ik echt tot de conclussie gekomen dat een straffer bit dus echt niet de oplossing is.
Ook doet ze meteen haar hoofd helemaal naar de grond als ze mij ziet aankomen met het bit.
Ik wil dus echt niet meer met dit bit rijden, maar is bitloos de juiste oplossing?
Aangezien ze nu al zo moeilijk te stoppen is?
Ook ben ik niet in het bezit van een piste, dus ik rij altijd buiten,
op de weide rijden met haar is ook vreselijk moeilijk aangezien haar maatje daar ook rondloopt en zij dus niet van zijn zeide wil wijken

Alvast bedankt!