Leuke New Forest (NH en klassiek) zoekt BIJRIJDER / Heelsum

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

EquiLibra

Leuke New Forest (NH en klassiek) zoekt BIJRIJDER / Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 10:53

Iets waarvan ik dacht dat het nooit zou gebeuren: ik ben op zoek naar een bijrijder voor Caitlyn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.146360385478103.29550.100003124281405&type=3
www.facebook.com/mariskasala1

Caitlyn is een 7-jarige New Forest kruising, merrie, 1.52m.
Lief, schoonheid, grote spiegel, eerlijk, duidelijk, stoer, karaktervol, Koningin, leerpaard.

Enkele woorden die haar denk ik goed omschrijven.

Ik heb Caitlyn sinds ze 2,5 is. Ze heeft alles met veel geduld geleerd op basis van NH en klassieke dressuur.
We hebben samen veel meegemaakt en niet alles positief, waaronder een ongeluk waarbij ze haar kaak brak en haar rug in puin.
Lichamelijk is ze er weer helemaal bovenop en geestelijk heeft het haar nog sterker gemaakt. Onze band dieper.

Caitlyn is een Koningin en je zult het netjes moeten vragen als je wilt, maar ook natuurlijk leiderschap tonen. Door een attitude prikt ze zo heen en dan gaat ze met jou aan de wandel.

Onder het zadel is ze super. Op de kleinste zithulpen kan je de zijgangen of overgang stap-galop rijden. Maar ook nu: ze spiegelt heel goed dus wanneer jou hulp verkeerd/te groot/tegengesteld is zal ze dat duidelijk maken met stilstaan of een zwaai van haar hoofd. Een leermeester dus!

Ze is verkeersmak, stoer en niet zomaar bang voor iets. Moedig haar aan en ze gaat voor jou verder.

Caitlyn staat op de Doorwerthse Heide en je hebt hooguit een paar meter asfalt van een doodlopende weg voordat je het bos hebt bereikt. Luxe dus! Een rijbak is er helaas niet, maar in de wei rijden, longeren of spelen gaat prima, dat is geen probleem.
De stal is zelfservice: alles zelf doen. In de zomer komt dat neer op verweiden en water checken. Dat doen we met z'n zessen. Ze staan 's zomers 24/7 buiten. In de winter is er met de andere stalgenoten (5) een schema voor het binnen en buiten zetten. Dat komt neer op 2 keer per week per persoon. Alles is in overleg, dus je gaat nooit vaker dan mogelijk en op dagen dat je niet kan.

Zelf ben ik een fanatiekeling of meer iemand met een sterke verantwoordelijkheid. Ik ga normaal gesproken iedere dag om 'iets' met haar te doen. Al is het voor een bakje theeleuten. Haar bespiering en conditie is daar ook naar, maar ook haar behoefte aan aandacht.
Op het moment heb ik minder tijd en weet ik dat dit de komende periode nog minder gaat worden. Nu draaft ze naar stalgenoten toe en het zou leuk zijn als ik een mensenmaatje voor haar vind waar ze heen kan draven  ;)
Caitlyn trekt nu heel sterk naar mij. Als je haar de tijd geeft om met jou een verbinding aan te gaan gaat ze voor je door het vuur.

Ik zoek:
18+ met verantwoordelijkheidsgevoel
sterk in je schoenen staan
bewust van je eigen emoties
genieter

Wil je leren van en genieten met een paard, maatjes worden, ben je niet bang voor confrontaties met een sterk en spiegelend paard: dan is Caitlyn misschien wel jouw aankomende partner.

Ik zal je in het begin niet aan je lot over laten, je wegwijs maken op stal en met Caitlyn. Zodra het lekker gaat mag je de tijd nemen voor haar zoveel je wilt. Zolang ik op de hoogte ben dát je iets gaat doen en wat je hebt gedaan, komen we daar uit. In ruil voor bijna fulltime een super maatje vraag ik een tegemoetkoming in de kosten. Wat mij betreft gaat dit in overleg.

Voor meer info mag je reageren of bellen 06-19025535

Mariska

www.librabalans.nl * Balans is de basis * Salsadansen met je paard *

TurdusMerula

Re: Leuke New Forest (NH en klassiek) zoekt BIJRIJDER / Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:26

Advertenties horen op de Markt, te bereiken via bokt.nl/markt

Daarom hier een slotje. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten