Wat te doen?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gerritt

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 23:13

Hoi mensen...

Ik rijd sinds een jaar een lieve KWPN merrie, een redelijk oud paard maar met erg veel pit voor buitenritten en laat ik daar nu net van houden. Mijn vriendin rijd ookaltijd mee, met haar eigen merrie, een cob. Waarvan ik eigenlijk niet weet welk ras, afstamming ed. wat in mijn ogen ook niet echt een paard maakt.

Haar pony heeft eigenlijk altijd voor een karretje gestaan en weet duidelijk commando's van stap, draf en galop. Onder het zadel snapt ze NIKS van wat je bedoeld, ja ze weet dat ze voorwaards moet maar kan totaal niet ontspanenn lopen en kan alleen maar hard, en daardoor loopt het met de ruiter altijd stroef. Mijn vriendin en ik zijn al een poosje met haar bezig. Hierbij kwam veel naar boven... Bianca is een behoorlijk onzekere merrie, zij zoekt ook altijd steun aan haar weidemaatje en vind het eng om op eigen benen te lopen. Je moet voordat je begint met rijden haar altijd moed inspreken en onder het rijden haar contstant zelfvertrouwen geven met woordjes of een heel gesprek tegen haar aankletsen, alleen dan kan ze rustig genieten. Ik vermoed dat ze bij haar vorige eigenaar behoorlijk vaak is gestraft met een zweep, mep of iets anders waar je een paard niet gelukkig mee maakt. Haar zelfvertrouwen heeft een behoorlijke deuk gekregen in mijn ogen en het is daarom ook moeilijk om haar te begrijpen. Tijdens het rijden kan ze totaal niet op de linkerhand lopen, ze is helemaal scheef op die kant. Een tussenweg tussen een rustige draf en stap begrijpt ze niet. Aan de longe gaat alles prima op de rechterhand maar op de linkerhand... nou dan komt er een draak tevoorschijn, ze bokt en soms zelfs steigeren.