Nevzorov Haute Ecole seminar in Zuid-Holland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

singsong

Nevzorov Haute Ecole seminar in Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 15:04

*\o/* Van 1 tm 3 juni komt Maurizio Patti representant van de Nevzorov Haute Ecole voor het eerst naar Nederland voor een seminar!
De Nevzorov Haute Ecole is een ’leer’ in de paardrijdkunst die zijn oorsprong vindt in de tijd van de Tempelierridders, (“Koning Arthur”) evenals de Klassieke dressuur van Bent Branderup bijvoorbeeld. Deze rijkunst was gebaseerd op een diep verwantschap tussen ruiter en paard omdat het letterlijk een zaak van leven of dood was voor deze ridders of ze een goed team konden vormen met hun paard. Met het zwaard in de ene hand en het schild in de andere waren ze afhankelijk van millimeter-precieze communicatie tijdens het gevecht. De tempelierridders ontwikkelde deze manier van samenwerken met hun paard tot een ware kunstvorm die vandaag de dag bekend staat als de ‘Hogeschool dressuur, of ‘Klassieke dressuur’.
Nevzorov die een groot voorvechter is van paardenrechten en zich sterk afzet tegen mishandeling van paarden, heeft deze kunst nog een stapje verder gebracht. Hij vindt zijn uitdaging in het trainen van paarden aan de hand op basis van vrijheid van keuze en vriendschap. Hij stelt zichzelf als voorwaarde NIETS af te dwingen en op basis van wederzijdse samenwerking met zijn paarden de hoogste niveaus van de hogeschoolarbeid te bereiken. Hij demonstreert o.a. Levades, Pirouettes, Spaanse pas enzovoort. Daarbij gebruikt hij als enig werktuig een Cordeo (snoertje om de hals van het paard) en een zweepje als aanwijsstok. Zijn training voor hogeschoolwerk wisselt hij af met speelmomenten die bruisen van energie en vreugde.

Het programma bestaat uit een inleiding in de filosofie van de NHE op dag 1, verschillende manieren van spelen met je paard op dag 2 en een inleiding in de Nevzorov Haute Ecole methodiek op dag 3. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar. ( Maximum aantal deelnemers is 10.De prijs voor drie dagen is 450 euro inclusief eten en drinken.
Wie helpt mij bij het vinden van voldoende deelnemers zodat het seminar door kan gaan?

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:09

ik dacht joehoe *\o/* jippie dat wil ik,
tot ik de prijs zag, sorry

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:24

Gaaf!! Maar, ik weet niet of ik er overheen lees, maar moet je je eigen paard meenemen?? En is er dan misschien een mogelijkheid om alleen toeschouwer te zijn?

singsong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 15:49

Het is een seminar. Je leert geen methode of truukjes met je paard zoals bijvoorbeedl bij een clinic van Parelli, waar ik zelf ook mee begonnen ben. (Na level 3 afgehaakt) Je leert een nieuwe manier van denken over je relatie en het handelen met je paard. In eerste instantie kan je dat het beste leren door te kijken. Daarom ben je als deelnemer toeschouwer als het gaat om de interactie met de paarden en heel actief deelnemend als het gaat om vragen stellen en nabespreken van de sessies met de paarden. Je zou je eigen paard dus mee kunnen nemen, maar dat heeft weinig nut.

Achterom

Re: Nevzorov Haute Ecole seminar in Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:52

Geen interesse hier :n

Even uit nieuwsgierigheid: moet je geen lid zijn van het officiele forum om hier aan mee te mogen doen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:05

singsong schreef:
Het is een seminar. Je leert geen methode of truukjes met je paard zoals bijvoorbeedl bij een clinic van Parelli, waar ik zelf ook mee begonnen ben. (Na level 3 afgehaakt) Je leert een nieuwe manier van denken over je relatie en het handelen met je paard. In eerste instantie kan je dat het beste leren door te kijken. Daarom ben je als deelnemer toeschouwer als het gaat om de interactie met de paarden en heel actief deelnemend als het gaat om vragen stellen en nabespreken van de sessies met de paarden. Je zou je eigen paard dus mee kunnen nemen, maar dat heeft weinig nut.

Ah, bedankt voor de uitleg :o vind het wel erg veel geld...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:10

450 euro om te kijken en vragen te mogen stellen is inderdaad erg duur.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:12

In eerste instantie dacht ik dat lijkt me wel interessant, een seminar van Nevzorov bijwonen. Maar als ik het goed zie is het maar één van zijn leerlingen, en voor een flinke prijs.
Ik hoop voor je dat je voldoende deelnemers vind, en veel plezier! Ik ben wel heel benieuwd hoe het was. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:56

Voor 450 Euro (en dan alleen kijken) kan ik heel wat andere leuke dingen doen...
Ik hoop dat het je lukt om genoeg mensen bij elkaar te krijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:58

Prijs = belachelijk, 't lijkt KFH wel :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:35

Interessant, dacht ik ook tot ik de prijs en het aantal deelnemers zag. Waarom zo weinig deelnemers als je toch niet met je paard hoeft te komen?

singsong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 09:28

Maurizio Patti moet voor 5 dagen (aanreisdag plus afreisdag en 3 lesdagen zijn agenda leegruimen) Het verlies van deze inkomsten moet gecompenseerd worden door inkomsten elders (in dit geval in Nederland) Hij moet ingevlogen worden vanauit Zuid-Italie en ondergebracht worden voor overnachting. Vervolgens moeten de deelnemers voorzien worden van eten en drinken inclusief twee maal diner omdat er ook een avondprogramma is. Daarnaast komen de bijkomende kosten zoals geluidsinstallatie, (zodat hij te verstaan is als hij wat zegt) video opname apparatuur, video afspeel apparatuur. En dan heb ik nog het geluk dat ik gratis gebruik kan maken van de fasciliteiten waar het seminar plaatsvindt. Het aantal deelnemers is zo laag omdat het een hele intensieve en diepgaande kennisoverdracht nastreeft. Met meerdere toeschouwers zou het meer een soort demo worden. Dat is absoluut NIET de bedoeling van dit seminar.
Ik verheug me er heel erg op en vindt het het geld waard. De filosofie van NHE is ingewikkeld en ik vind het heel fijn om via dit seminar een duwtje in mijn rug te krijgen in de goede richting.
...en euh... By the way... De Parelliclinics waar ik aan mee gedaan heb waren nog veel duurder!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:11

avondprogramma en diner? dat staat niet in de OP....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:29

Het lijkt me heel mooi/interessant... maar 450 euro? En dan nog niet eens "de echte Nevzorov"... :oo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:57

singsong schreef:
*\o/* Van 1 tm 3 juni komt Maurizio Patti representant van de Nevzorov Haute Ecole voor het eerst naar Nederland voor een seminar!
De Nevzorov Haute Ecole is een ’leer’ in de paardrijdkunst die zijn oorsprong vindt in de tijd van de Tempelierridders, (“Koning Arthur”) evenals de Klassieke dressuur van Bent Branderup bijvoorbeeld. Deze rijkunst was gebaseerd op een diep verwantschap tussen ruiter en paard omdat het letterlijk een zaak van leven of dood was voor deze ridders of ze een goed team konden vormen met hun paard. Met het zwaard in de ene hand en het schild in de andere waren ze afhankelijk van millimeter-precieze communicatie tijdens het gevecht. De tempelierridders ontwikkelde deze manier van samenwerken met hun paard tot een ware kunstvorm die vandaag de dag bekend staat als de ‘Hogeschool dressuur, of ‘Klassieke dressuur’.
Nevzorov die een groot voorvechter is van paardenrechten en zich sterk afzet tegen mishandeling van paarden, heeft deze kunst nog een stapje verder gebracht. Hij vindt zijn uitdaging in het trainen van paarden aan de hand op basis van vrijheid van keuze en vriendschap. Hij stelt zichzelf als voorwaarde NIETS af te dwingen en op basis van wederzijdse samenwerking met zijn paarden de hoogste niveaus van de hogeschoolarbeid te bereiken. Hij demonstreert o.a. Levades, Pirouettes, Spaanse pas enzovoort. Daarbij gebruikt hij als enig werktuig een Cordeo (snoertje om de hals van het paard) en een zweepje als aanwijsstok. Zijn training voor hogeschoolwerk wisselt hij af met speelmomenten die bruisen van energie en vreugde.

Het programma bestaat uit een inleiding in de filosofie van de NHE op dag 1, verschillende manieren van spelen met je paard op dag 2 en een inleiding in de Nevzorov Haute Ecole methodiek op dag 3. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar. ( Maximum aantal deelnemers is 10.De prijs voor drie dagen is 450 euro inclusief eten en drinken.
Wie helpt mij bij het vinden van voldoende deelnemers zodat het seminar door kan gaan?

Wat jij beschrijft heeft een naam: kadaverdiscipline.........
Voor dat geld kan ik een heel jaar lessen bij mijn instructrice! Sorry, daar hecht ik meer waarde aan dan aan zo'n onsamenhangend verhaal vol onzin.

singsong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:55

War fijn voor je dat je zo'n goedkope instructrice hebt waar je nog zo veel van kan leren. Dan is deze clinic inderdaad niet voor je weggelegd. Dat geeft niks. Als je dit verhaal al onsamenhangend vind dan snap ik dat je van NHE helemaal niets snapt.
Succes verder

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:57

450 x 10 deelnemers, 4500 euro.. dat is een goed betaald baantje :=

Als het 45 euro was geweest was het heel wat aantrekkelijker geweest!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:30

Snackie schreef:
450 x 10 deelnemers, 4500 euro.. dat is een goed betaald baantje :=

Als het 45 euro was geweest was het heel wat aantrekkelijker geweest!

Uurloon van 100 euro is een goed tarief. 3 dagen is 24 uur; maakt 2400 euro loonkosten. Vliegreis 500 euri's bussinessclass? vier hotelovernachtingen a 100 euro. Hhhmmm, ik kom wat te kort.......
En dat alles om 10 "geselecteerden" je verhaal te vertellen? Dat komt op mij niet over als dat je je kennis wil verspreiden maar meer om aanbeden te worden.

Je redt het namelijk mentaal niet om drie dagen lang zo intensief kennis op te nemen. Aan het einde heb je hooguit 6 uur effectief kennis tot je genomen, de rest is langs je heen gegaan.
Je betaald dus 450 euro voor 6 uur effectief les. Voor dat geld heb ik ongeveer 10 uur effectief les, verspreid over een veel langere tijd (20 keer 1/2 uur), waardoor alle kennis ook toegepast, teruggekoppeld en geevalueerd kan worden........

singsong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 11:41

Helaas heb ik de prijs niet bepaald maar Maurizio Patti. Ik heb dit bedrag over voor deze unieke mogelijkheid om meer te snappen van de NHE. Ik ben ook niet op zoek mensen die op bokt schrijven wat ze van de prijs vinden, maar naar deelnemers.
De cursus is op twee deelnemers na gevuld, ondanks al dit gezemel over de kostprijs, dus er zijn genoeg mensen die het er wel de moeite waard vinden.
Voor degenen die nog geinteresseerd zijn, graag even een persoonlijk berichtje naar mij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:54

singsong schreef:
Helaas heb ik de prijs niet bepaald maar Maurizio Patti. Ik heb dit bedrag over voor deze unieke mogelijkheid om meer te snappen van de NHE. Ik ben ook niet op zoek mensen die op bokt schrijven wat ze van de prijs vinden, maar naar deelnemers.
De cursus is op twee deelnemers na gevuld, ondanks al dit gezemel over de kostprijs, dus er zijn genoeg mensen die het er wel de moeite waard vinden.
Voor degenen die nog geinteresseerd zijn, graag even een persoonlijk berichtje naar mij.

Blijkbaar was je daar niet zo zeker van, dat je er zelfs op Bokt reklame voor maakt.
Je hoeft ook niet bang te zijn onvoldoende volgelingen te vinden, je moet ze alleen op het juiste moment aanspreken. Daar doet gezemel op Bokt niks aan af.

Wat iemand bereid is te betalen voor kennisoverdracht is aan die persoon. Ik ben slechts de advokaat van de duivel, die toevallig wat kennis heeft over hoe prijzen tot stand komen en welke factoren daarin een rol spelen.