Parelli filmpjes.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Parelli filmpjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 22:10

Hoi,
Ik ben sinds kort bezig met parelli, Ik ben nog bij Level 1, maar nu wil ik alvast wat filmpjes kijken, en dan vooral over level 2, maar ik kan geen goeie vinden. dus heeft er iemand goede filmpjes?
En bij Level 2, Het is toch de bedoeling dat je pony wijkt voor lichte druk, maar je moet toch zelf blijven staan? en mag er wel een stemcommando aan vast zitten of niet?

:wave:

ElSea

Re: Parelli filmpjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:12

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 22:13

Ik weet wat de 7 games zijn idd, Maar omdat ik het vaak beter snap wat ze bedoelen met filmpjes, zou ik graag duidelijke filmpjes willen hebben :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:18

Maar jij bedoeld wel de seven games denk met level 2?
Want level 2 heeft niets met blijven staan te maken.
Je werkt bij Parelli in principe niet met je stem.
Er staat over heel level 1 op Youtube wel Duitse filmpjes.
Maar verder is niet alles te vinden op internet denk ik.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 22:22

ik dacht misschien, omdat het wijken voor druk is, dat je lichte druk geeft en je paard dus moet gaan wijken daarvoor, maar je mag dus meelopen?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:25

ik heb wel een filmpje over de 7 games in level 1

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:32

Level en games is een verschil.
En game 2, porcupine. Dan kun je meelopen, ligt eraan wat je doet en wilt.

Ik raad je aan eerst hier eens te lezen.
http://parelli.nl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:08

Als je wat inspiratie nodig hebt dan kun je online audities kijken.

Maar ga maar verder met dat level 1 pakket, dan wordt je vanzelf wijzer binnen Parelli. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:11

Begin nou maar bij het begin. Het is de bedoeling dat jij uiteindelijk zo min mogelijk je voeten beweegt. Paard stil laten staan doe je op lichaamstaal en door communicatie met de leadrope, touwhalster en stick. Stemcommando's zijn daar niet aan verbonden.

Als de 7 games er goed inzitten (en dat is level 1) kun je gaan kijken naar level 2. Dat is een stuk minder schools en gestructureerd dan level 1.

Als je filmpjes en interviews wilt:
[NH] Boeken???

Maar wees gewaarschuwd. Bij veel oefeningen moet je weten wanneer je door MOET gaan, en wanneer je KUNT stoppen. Dus niet zomaar lukraak gaan kopieren.

chardepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:23

Je kan inderdaad niet alles vinden op het internet maar volgens mij kan je wel de Parelli dvd's downloaden. Ik raad uTorrent aan. Maar als je net begonnen bent met Parelli hoef je nog helemaal niet over level 2 na te denken. Als je met leven 2 de 2e game bedoelt in principe ook nog niet. Maar dat is dus The Porcupine game waarmee je dus je paard leert wijken voor druk, en de bedoeling is dat je paard steeds beter gaat reageren op minder druk. Heel handig als hij even moet omdraaien ;) Maar als ik jou was zou ik niet te hard vooruit gaan werken. Sowieso kan je beter eerst level 1 onder controle hebben voor je aan level 2 begint. En bij de seven games kun je wel aan de andere games beginnen als de eerste nog niet helemaal goed is. Maar ik zou me wel een beetje aan de volgorde houden, het word namelijk steeds moeilijker, en als je paard een van de games beheerst helpt dat weer bij andere games. Stem commando's mag natuurlijk altijd, maar het is eigenlijk helemaal niet nodig. (: Succes.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:48

je kan ook mijn parelli filmpjes vinden. level 1 en mijn pleegvaden en moeder level 1+2

dan moet je zoeken op youtube bij : maureen en orin