Ik weet niet goed hoe met m'n vraag te beginnen, ik hoop overigens dat dit hier goed staat.
Vreemde titel ook, hoop dat mijn bericht niet klagerig overkomt.
Maar het zit zo;
Ik ben bijna elke dag weer opzoek naar nieuwe informatie over de (natuurlijke) omgang met paarden, omdat ik toch hoop om binnen een aantal jaar een eigen paardje te hebben.
Maar nu heb ik eigenlijk enkel en alleen maar theoretische informatie van hoe en wat je moet doen in welke situaties, ik heb vroeger op een manege gereden voor aan aantal weken, dan gestopt voor ong. een klein jaar en dan weer begonnen, maar algauw weer gestopt. Het leek alsof er iets ontbrak, dat het gwn enkel maar hup rijden was en weer naar huis, dus niks leren over verzorging en al helemaal niet over de omgang. (Dus zo begon ik serieuze intresse te krijgen voor Natural horsemanship, denk ik.)
Maar nu, ik heb dus weinig of geen ervaring, de rest van mijn familie heeft dan al helemaal geen ervaring met paarden, en tja verzorgpaard wou ik ook een keer proberen, ik wist 1 iemand in de buurt dus ff gaan vragen, maar die paarden waren zeer groot ten opzichte van mij en hadden een nogal heftig verleden dus de eigenaar zag het min of meer niet echt zitten.
Denken jullie dat het zou lukken voor mij om binnen een aantal jaar een eigen paard of pony aan te schaffen ?
Ik ben mss een beetje een vreemd geval aangezien ik hier wel een beetje schrik voor heb eigenlijk, zo'n eigen paard, en wat een verhalen je soms leest; oa over lastige paarden en de gevolgen enz.
En hoe je eraan moet beginnen enz.
(Vraag mij dan niet wrm ik eraan zou willen beginnen... gwn omdat ik het geweldige en prachtige dieren vindt ?

Ook omdat ik wispelturig ben, ik ben gek van paarden, maar soms ben ik er meer mee bezig dan andere momenten (met informatie opzoeken dan...) vooral met vakanties als ik alle tijd heb.
Als ik het dan drukker heb met school denk ik er soms zelfs amper aan, dus ik ben bang of een eigen paard/pony echt iets voor mij is...
Want elke dag wacht het paard en moet je erheen, natuurlijk.
Hulp aub ?