Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponytjuh76 schreef:Hallo,
Ik rijd op een heeldominante merrie, die Z-dressuur loopt. Nou is ze tot voor ik haar begon te rijden ook op zo'n manier behandeld, waarbij je geen band met je beestje opbouwt. Het is komen en gaan. Ze poetste hem amper, zadelde haar op, reed met 5 cm lange sporen, een zweep en de teugels zo kort en zo strak als ze konden. Een beetje neiging naar rollkür. Zodra ze klaar was was ze kletsnat, maar ze gooiden gewoon de deken erop en ze vertrokken weer. Zo is het een paar maanden gegaan.
Ik verzorgde het paard wat erlangs stond, maar die is nu te oud om te berijden ivm spierpijn. Hier doe ik nu vrijheidsdressuur mee.
Laat nu ook die vrouw langs mij gestopt te zijn!
Nu heb ik een belletje gekregen dat ik haar mag berijden en dit gaat héél erg goed. Alleen wil ik ook een band met haar hebben!
Ze is erg dominant en als ik haar bijv. slobber geef dan word ze een beetje agressief. Ze probeert te bijten, ze loopt me omver, ze duwt en ze loopt achter me heen en weer met haar oren in haar nek.
Ook met bijv., opstappen loopt ze heen en weer, naar voren, naar achteren enz.. Vroeger sloegen ze haar dan een keer en schreeuwden ze haar naam een keer flink hard en dan was ze even rustig. Maar het probleem los je daar niet mee op !
Ik wil wat meer respect van haar en ik vraag me af hoe ik diit het beste kan doen.. Misschien een join up of een andere manier.. Ze is in ieder geval érg dominant..
Ik hoop niet dat ik nu al iets verkeerd heb gedaan ofzo want ik probeer het echt helemaal goed te doen..
Alvast héél erg bedankt !
mika11 schreef:Nou ja, ik denk dat de TS wel schrikt als ze dit topic weer ziet