Ten eerste weet ik niet of ik mijn topic hier goed plaats en ten 2e open ik dit topic gewoon omdat ik me dit afvraag, niet om een rel te beginnen oid.
Waarom hebben paarden van personen die veel bezig zijn met rijden met bitloos hoofdstel en VD enzo vaak een ketting om hun hals? Voor de sier? Of heeft het echt nut?
Zoals ElineB al zegt, het is om de overgang naar alleen met Neckrope rijden te maken. Als je paard dan het niet oppikt, of jij even de controle kwijt bent, heb je altijd nog je "echte" hoofdstel om op terug te vallen.
Bedoel je een neckrope of rhytm beads? Beide zijn in mijn profiel te zien.
Anoniem
Geplaatst: 24-11-11 16:36
Volgensmij bedoeld Daphne_ niet een neckrope maar zo'n kralenketting? Ik ben er ook wel benieuwd naar, volgensmij is het gewoon voor de sier, maar ik weet het niet zeker.
Gully
Geplaatst: 24-11-11 16:38
Oh Dat had ik even niet in de gaten, sorry TS! In dat geval is het volgens mij ook gewoon voor de sier.
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-11 16:38
Ik bedoel idd zo'n ketting die Caira in haar profiel heeft
Najoveh
Geplaatst: 24-11-11 16:40
Rythem beads hebben belletjes die een leuk geluid voortbrengen. Het zou de tact verbeteren en rust brengen, maar ik vind het zelf ook gewoon ontzettend leuk (en voor mij is het in ieder geval rustgevend ^^). Voor buiten te rijden is het ook handig, dan horen wandelaars je aankomen
AllstarLove
Geplaatst: 24-11-11 16:41
Voor de mooi net zo als bandages bijvoorbeeld!(=
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-11 16:43
Ah, er zitten belletjes aan, dat wist ik niet Dacht altijd dat het gewoon kralen oid waren.
Er zijn inmiddels onderzoeken genoeg geweest die aantonen dat bandage geen steun bieden en meer kwaad dan goed doen, maar dat is een andere discussie, die we hier niet moeten voeren.
Gully
Geplaatst: 24-11-11 16:49
Rianne12 schreef:
Voor de mooi net zo als bandages bijvoorbeeld!(=
Bandages voor de sier?
Als je ze correct aanbrengt zijn ze echt niet voor de sier en kunnen ze geen schaden toevoegen aan het been van je paard. Of denk je soms dat al die dressuurruiters op concours ook bandages omhebben "voor de sier?"
Caira
Geplaatst: 24-11-11 16:50
Joehoe willen jullie ergens anders doorgaan over bandages, zonde om daar een topic mee te vergallen.
Laatst bijgewerkt door Caira op 24-11-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Gully
Geplaatst: 24-11-11 16:50
Caira schreef:
Er zijn inmiddels onderzoeken genoeg geweest die aantonen dat bandage geen steun bieden en meer kwaad dan goed doen, maar dat is een andere discussie, die we hier niet moeten voeren.
Ben ik het totaal niet mee eens, maar goed, het is idd Offtopic wat we nu doen.
Gully
Geplaatst: 24-11-11 16:51
Caira schreef:
Joehoe willen jullie ergens anders doorgaan over bandages, zonde om daar een topic mee te vergallen.
Mijn bericht was nog niet geplaatst, ik las de jouwe pas later. Dus sorry dat ik ook wat schreef, deed jij namelijk ook.
Dat de belletjes de takt zouden verbeteren en rustgevend werken. Verder heb je ook nog de zogenaamde 'healing beads' die gemaakt zijn uit bepaade edelstenen en daardoor speciale werkingen hebben. Of je dat gelooft moet je zelf maar bepalen
Maar ik merk wel dat het inderdaad erg ontspannend is (voor mezelf dan) als ik met de beads rij
Degene die Ro omheeft hierboven is een healing beads! De turqoise, speciaal voor mij gemaakt omdat ze die normaal niet in formaat diknek hebben. En ja ik vind ze fijn, en mijn paarden ook, zelfs Aidan heeft er in, zie profiel