parelli equipment, alleen via de site??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stuiter

parelli equipment, alleen via de site??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 18:17

Hoi,
Ik vroeg me af of je "parelli spullen" zoals finesse reins, stick en string, lasso, verschillende lijnen, halsters etc. alleen via de shop op de site van parelli.com kunt kopen of zijn ze hier in NL ook verkrijgbaar?
Hoe zijn jullie ervaringen mat het kopen via parelli.com en hoe zit het precies met de verzendkosten?
Alvast bedankt!

Captain

Re: parelli equipment, alleen via de site??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:19

Ik heb mijn touwhalster en leadrope bij lovelance vandaan en mij stick en string bij equiplay. Stukken goedkoper en super kwaliteit. :j

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:22

Ze zijn alleen bij Parelli instructeurs verkrijgbaar. Of iniedergeval bij die van mij destijds (Humphrey Dirks) maar neem aan ook bij de rest. Anders kun je ze alleen via de site bestellen of 2ehands.
Via de site bestellen is heel makkelijk en betrouwbaar alleen heb je een creditcard nodig.

Ik weet niet waar je opzoek naar bent maar ik verkoop mijn hele orginele parelli collectie (2 12 ft, 1 22 ft, 1 lasso, touwhalster maar pony/cob/full, 3 sticks + strings en waarschijnlijk nog wel meer waar ik nu even niet op kom).

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 18:26

Bedankt! Zijn de spullen van equiplay van dezelfde kwaliteit? Wat zijn de verschillen van bijv de parelli finesse en de euiplay finesse reins? (mocht je dit toevallig weten ;) )

xmarliez : Ik stuur je even een pbtje :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:31

Ik heb nog nooit spullen van parelli in mijn hand gehad maar ben met de equiplay kwaliteit érg tevreden. Mijn parelli-instructrice heeft deze zelf ook.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:34

Equiplay heeft 3 verschillende kwaliteiten: van budget tot best. Budget is trouwens ook al prima, en best is vergelijkbaar met de kwaliteit van Parelli zelf.. :)

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 18:39

Ok! dank jullie wel :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:20

De kwaliteit van de orginele Parelli spullen op het moment is vergelijkbaar met die van Equiplay, Equiplay is soms nog duurder.. Jaren terug was de kwaliteit bij Parelli nog erg belangrijk en betaalde je 50 euro voor een stick maar nu zijn de sticks minder zwaar en minder in evenwicht. Zo ook met de touwen, de binnen kant is nu veel dunner dus het gevoel is niet meer zo sterk als eerst. De prijs was eerst veel hoger omdat de kwaliteit veel beter was, nu betaal je voornamelijk voor het logo en niet meer voor de kwaliteit, dat is erg jammer.
Het beste kunnen mensen nog de oude collectie 2ehands kopen. De oude spullen zullen ook nooit stuk gaan, zo sterk dat alles is. Dat gaat wel 100 jaar mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:40

Ik heb een oude Parelli stick en vind hem beter dan alle andere sticks van andere makers die ik in handen heb gehad. Lichter en meer in evenwicht. Mijn RSI is er blij mee.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:07

Parelli is omlaag gegaan in prijs en daarom loont het moeite te vergelijken met bv. materiaal van Equiplay.
'Vroeger' was dat goedkoper maar tegenwoordig ontloopt dat niet...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:46

Het vervelende is dat de verzendkosten ook duurder zijn geworden, voor een starterspakket betaal je nu als savvy member 49,- en dan 25,- verzendkosten, bij Equiplay is een starterspakket iets van 65,- en dan nog verzendkosten. Kwaliteit van Equiplay is verder prima, zeker de best!

Ik heb gelukkig nog de oude Parelli materialen en recent ook nog twee complete sets besteld (toen er even geen verzendkosten waren vanwege speciale actie :D ) maar als ik het zo hoor moet ik die maar even lekker apart houden. De oude touwen liggen zo vreselijk fijn in de hand.

Cassidy, ik heb ook een oude stick maar hij is echt niet lichter maar zelfs best zwaar :?, ik heb er geen moeite meer mee maar heb wel vreselijk moeten wennen.