Join-up proberen+T-touch.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valruiter88

Join-up proberen+T-touch.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:03

Hai iedereen, ik wil graag eens een Join-Up proberen met mijn paard. Dit is wel mijn 1e keer. Ik heb zelf een vorm van autisme. En dus is mijn vraag hierbij: Kan ik eigenlijk wel een Join-Up doen, en zoja, hoe moet dit dan? Ik heb er namelijk wel over gelezen in het boek ''de wereld van Heartland'' van de Heartland boekenserie, en hoe ze dat daar doen vergeleken met een filmpje op Youtube van Monty Roberts die een Join-Up doet met een paard. Maar kan ik wel met mijn autisme een Join-Up doen of juist helemaal niet??? Dan wil ik nog wat vragen over T-touch. Hoe moet ik dat doen? ik doe dit weleens ''voor de gein'' als ik mijn paardje aan het poetsen ben. Maar hoe moet dit precies?

Sorry voor het erg langdradige verhaal. Maar ik wil hier graag zoveel mogelijk te weten over komen.

Groeten Valruiter 88

kohtje

Re: Join-up proberen+T-touch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:05

Zoek iemand die je dr les in kan geven en ga niet zelf aan de gang.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:06

1 tip, geen join-up doen. Geestelijk veel te zwaar voor je paard en nergens voor nodig.
Voor t-touch kun je filmpjes op youtube zoeken. :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:07

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:10

Uhm, niet aan beginnen!! voor je het weet gaat het mis en dan ben je helemaal klaar.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:13

Join up... Onthoud, heartland is maar een boeken serie...
Ttouch is wel gewoon onschadelijk als je het goed doet :)

Misschien kun je beter eens een leuke grondwerk/communicatie les nemen? :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:20

Heartland beschrijft een join-up niet naar waarheid, en is ook bedoeld voor paarden waar absoluut niet mee te werken meer valt, of bij een enorm dominantieprobleem
.
Als je het boek van Tellington-Jones: De persoonlijkheid van uw paard koopt/huurt, heb je al heel veel massageoefeningen maar ook al veel grondoefeningen. In dat boek staat bijna elke oefening van Ttouch, en die heeft wel een gebruiksaanwijzing, elke massageoefening heeft een andere werking.

En ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt van Apeldoorn (in beekbergen) zit Natural Horse Sense, en dat hele gezellige, persoonlijke bedrijf doet ook communicatielessen met paarden met mensen met elke vorm van autisme :)

valruiter88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:22

oh okay, dan hou ik het wel bij een knuffel en wat lekkers. Bedankt dat jullie mer toch van he idee hebben afgholpen. Maar dus ehhhh... T touch kan wel gewoon?

valruiter88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:25

En Slofje, bij kennissen(waar mijn paard ook staat) hadden ze eens een Schimmel E-pony staan, Olivera, en die was zó ''zuur'' dat als U ervoor ging staan, die oren van haar plat in de nek, en happen en zo, en ik ging ervoor staan en die oren als een gek naar voor en helemaal naar mij hinneken en zo dus ik zal wel 1 of andere uitstraling hebben dat ik iets op haar ''overbreng'' ofzo.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:29

Paarden voelen genoeg aan, misschien dat jij met een onbevangen rust en zonder bijbedoelingen op haar af kwam, paarden voelen dat gelijk :)

En T-touch kan prima, maar lees je wel in in dat boek van Tellington Jones. :)
In "de persoonlijkheid van uw paard" staan heel veel oefeningen, dus dat is echt een aanraadboek!
In dat boek staat ook de uitleg van de hoofdanalyse beschreven, zoals SuperRoos hier op bokt ook doet.
Wat grote oren betekenen bijvoorbeeld, of een kleine kaak, of smalle neusgaten, of een lange mondspleet :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:04

NA ---> NH

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:54

Een Join Up probeer je niet, die doe je of die doe je niet. En als je beslist om voor de JU te gaan, wees er dan zeker van dat je het goed doet, je kunt meer kapot maken dan je je in eerste instantie realiseert.

Dus dat je op grond van onze waarschuwingen hebt besloten om de JU niet zomaar op je paard los te laten vind ik alleen maar heel verstandig van je....

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:31

ja een join up is echt voor getraumatiseerde paarden wel kan je gaan loswerken van emiel voest is heel leuk en het werkt zo goed (het riseltaat is beetje het zelfde als bij y up maar voor "normale" paarden, maar neem dan wel les wel leuk dat je je hier in intereseerd
Laatst bijgewerkt door 4catootje5 op 18-11-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:47

je kan het natuurlijk doen, maar niet zonder risico´s het is wel leuk, heb het zelf wel eens gedaan. je wint hélemaal het vertrouwen van je paard!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 02:57

Tituss schreef:
je kan het natuurlijk doen, maar niet zonder risico´s het is wel leuk, heb het zelf wel eens gedaan. je wint hélemaal het vertrouwen van je paard!

Alsjeblieft, weet waar je over praat als je zulke dingen zegt.... alhoewel... als je wist waarover je praatte dan zou je dit niet zeggen ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:38