Parelli DVD welke het beste voor een beginner?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Parelli DVD welke het beste voor een beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:26

Ik wil gaan beginnen met Parelli, natural horsemanship.
Ik ben voorheen wel begonnen met grondwerk (lees achteruit lopen, volgen, het 'hier komen onder longeren' en nog een paar dingetjes) maar ben toen gestopt omdat ik naar een andere stal ging.
Ik wil het dus weer gaan oppakken en de DVD's van parelli leken me heel fijn.
Nu zie ik er op internet verschillende staan maar welke is nou het beste voor een beginner?

TurdusMerula

Re: Parelli DVD welke het beste voor een beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:34

Waar ben je naar op zoek?

Praktische oefeningen of theorie?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:39

Het hele level 1 pakket. Dan heb je van voor naar achteren de echte parelli basis te pakken :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:02

Het nieuwe level 1 + 2 pakket, dan blijf je namelijk niet tot in eeuwigheid in level 1 hangen.

Voor een beginnetje kun je de "getting started" DVD aanschaffen, kost geloof ik 15 Euro?

Wil je een boek om over Parelli te lezen, schaf dan het boek "Natural Horse-Man-Ship van Parelli aan. Is naar het Nederlands vertaald en bij bol.com te koop.

elodys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:45

op marktplaats vind je regelmatig parelli pakketten tegen leuke prijzen ,ik zou dan gaan voor de oude levels

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:11

Waarom de oude levels? ik vind dat je natuurlijk zelf mag kiezen maar persoonlijk zou ik voor de nieuwere dvds gaan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:35

elodys schreef:
op marktplaats vind je regelmatig parelli pakketten tegen leuke prijzen ,ik zou dan gaan voor de oude levels

Parelli blijft zijn trainingsprogramma bijschaven en bijstellen. Als jij een telefoon koopt, wil jij nu toch ook een telefoon die technisch up to date is? Als jij een auto koopt, wil je toch ook een zo jong mogelijke auto? Waarom zou je genoegen nemen met lesmateriaal dat veroudert is, als je nieuwere en beter doordachter materiaal kunt krijgen? Kun je me dat uitleggen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:54

Heb je het nieuwe materiaal gezien Cassidy? :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:58

Ik heb nog niet alles gezien. Maar uit de reactie van elodys bespeur ik de neiging om te gaan voor de oude pakketten omdat die op MP goedkoper zijn. En prijs mag echt niet het enige criterium zijn voor de keuze van een product...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:58

de oude pakketten zit veel meer theorie in, veel meer het idee er achter en natuurlij Stephany burns (ik vind haar geweldig, maar ik ken ook mensen die in slaap vallen bij haar) in het nieuwe level 1-2 zie je alleen pat, daar ga je veel sneller doorheen...

Ik denk dat het er vanaf hangt, ben je iemand die graag het idee erachter wil weten zou ik voor het oude gaan, ben je meer een doener dan zou ik voor de nieuwste gaan

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:30

Begin bij het begin, zou ik zeggen. Level 1 en 2. Als het puur om een idee gaat dan is er genoeg beeld materiaal te vinden op youtube.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:36

Ik vind het persoonlijk erg belangrijk om het 'waarom' te weten.
Wat ook een goeie combi is, is het nieuwe pakket L1-2 met het boek 'Parelli Natural Horsemanship' :)

elodys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:24

ik heb zelf zowel alle oude als nieuwe levels ,in de oude levels wordt veel meer in gegaan op het hoe en waarom ,ik het oude level volg je een groep cursisten ,en zo zie je ook wat er fout kan gaan en hoe je dit oplost .in de nieuwe levels gaan ze veel sneller door alles heen ,waardoor je naar mijn mening toch wel belangrijke delen mist
zelf ben ik savy lid dan heb je toegang tot honderden uren leer en kijkplezier , dit in tegenstelling tot parelli conect wat nogal beperkt is

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:27

Er zit toch geen onderscheid meer in, je wordt lid van connect en kunt op de oude site, en uiteindelijk zal alles worden overgezet naar connect?

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:33

Ik zou 30 dagen gratis lid worden van Parelli Connect en dan heb je direct toegang tot level 1. Als je dat bevalt, kan je lid worden of iets aanschaffen.

ingebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:50

De laatste opmerking van Beeezel is naar mijn bescheiden mening een hele goede reactie. Op Parelli Connect staat niet alleen het level 1 pakket, er staat ook een takenlijst op met toelichting schriftelijk èn in beeld. Heel handig, een soort doe-het-zelflessen. Ben je lid van Parelli Connect, dan kun je ook inloggen op de Savvy Club site (de "oude" site met erg veel praktische info en beeldmateriaal). (Ik weet overigens niet of je daar kunt inloggen in de gratis 30 dagen proefperiode.) Parelli Connect is nog steeds in ontwikkeling en er zal steeds meer materiaal op komen te staan. Je kunt ook bij anderen zien hoe het hun vergaat en hen vragen stellen. Het is een profielsite met een lesprogramma. Erg nuttig. Als het je bevalt kun je altijd nog voor de pakketten gaan, ook die op marktplaats. Hoe meer info, hoe meer het allemaal duidelijk wordt.