Hulp bij lomperd...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ShenaLH

Hulp bij lomperd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:57

Ik zit met het volgende; ik heb een tinkermerrie van 2,5 jaar. Het is echt een heerlijke knuffelbeer. Ze is alleen verschrikkelijk lomp. Echt 300% betrouwbaar en braaf, maar lomp. In de plaats van dommig noem ik haar dan maar liever even jong&onbenullig... :o  Ze meet al zo rond de 1.50, dus om het voor iedereen gezellig te houden wil ik met haar aan de slag gaan. Voor de duidelijkheid, niet met zadeltjes of hoofdstellen, daar kom ik niet mee tot ze n jaar of 4 is. Het gaat mij om gehoorzaamheid en respect. Ze is zelfgefokt en heeft tot 4 mnd geleden in een verticale groep gestaan van 14 paarden in de leeftijd tot 22 jaar. Door omstandigheden nu hele dag op de wei, ook 's winters en in de nacht op stal. Ik heb haar redelijk veel in handen gehad, vastgezet ad muur en poetsen. Een enkele keer klein stukje bos aan de hand mee met haar moeder. 
Maar nu. Mijn verleden bestaat uit dressuren en wedstrijden met goede kwpn sportpaarden van anderen. Deze kant heb ik heel bewust achter mij gelaten en gekozen voor genieten met en van je paard. Niet meer presteren en punten scoren, maar genieten van het bos en een blote paarde rug op z'n tijd. Een knuffel brengen en de tijd nemen om het paard in z'n ogen te kijken.

Maar dan is het nu zover dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb een schat van een merrie waar ik mee aan de slag wil, een die echt niet reageert op een slingerend touwtje voor z'n neus of een paar vingers in d'r zijde. Sterker nog, wijken voor mijn 75 kg druk vindt ze geen noodzaak... Ik wil geen zwepen of geschreeuw gaan starten, maar heb tips nodig. Welk type instructie, materiaal of boeken... Waar moet ik beginnen om respectvol tòch indruk te maken?

Ik hoor jullie graag!

Groetjes Lianne 

Somebitch

Re: Hulp bij lomperd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:59

Waarom open je nu weer ee ntopic? Ik heb getemt.

ShenaLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:35

Mag een slotje op of verwijderd, dubbel geplaatst door probleem met wachtwoord. Sorry.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:26

en hier dan het slotje :)