bitloos rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaantjee

bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:23

Hoi, ik ben op zoek naar een fijn bitloos hoofdstel, nu is het zo dat er op internet zoveel verhalen staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie. wie kan mij helpen met het verschil tussen kingekruist, kaakgekruist en halsterhoofdstellen? en als er nog andere mogelijkheden zijn, wat zijn deze dan? plaatjes en adviezen zijn welkom!
PS ik rijd samengestelde wedstrijden, dus het zou fijn zijn als ik een bitloos hoofdstel kan vinden die voor zowel springen als voor dressuur en de cross is geschikt. Alvast heel erg bedankt voor advies!
PPS ik wist niet waar ik dit topic kon plaatsen, vandaar dat het nu hier staat.
Groetjes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:25

Arabesk

Re: bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:35

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 03:46

Als je niet wedstrijd gericht rijdt, heb je geen enkel speciaal bitloos hoofdstel nodig, imo.
Simpel touwhalster, mits passend en correct aangemeten, volstaat.
Moet je alleen wel mee leren omgaan.
Maar meer is echt niet nodig!!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:15

Ik zelf gebruik een kaakgekruisd hoofdstel, werkt ook érg prettig bij mijn pony. :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:18

Het is volledig afhankelijk van waar jouw paard het beste op reageert.
Ik zou dus zeggen probeer eens een paar verschillende hoofdstellen. Ik kan jou een touwhalster aanraden, maar jouw paard kan daar weer helemaal niet goed op reageren bvb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:37

Wellicht heb je ook iets aan deze info-film:

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:48

Zie nu pas je PS.
Voordat je van alles gaat uitproberren, verdiep je eens in wat mag.
Bij een springwedstrijd mag er meer dan bij een dressuurwedstrijd, en ook dan nog alleen maar in de hogere klasses.

Dus als jij officiele SGW wedstrijden wilt rijden, zou ik gaan voor een optoming die daar toegestaan is. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:57

Cassidy schreef:
foto in officieel springparcours, met bosal. Ruiter Juergen Krakow, wedstrijd in Linz, Oostenrijk.

Afbeelding

Een Bosal mag op internationaal niveau op officiele springwedstrijden.
Een goede bosal is kostbaar, en je moet ermee leren omgaan.

Succes met zoeken.

sjaantjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 13:49

WAUW! heel erg bedankt voor alle informatie! Ik rijd vooral vriendschappelijke wedstrijdjes, dus daar is eigenlijk bijna alles toegestaan, maar als ik verder wil zal ik inderdaad eerst eens kijken wat wel en niet mag, had daar eigenlijk nog niet zo goed bij stil gestaan. Heel erg bedankt bokkers! Ik blijf nog even de informatie uitpluizen maar dat touwhalster klinkt wel goed, moet alleen even kijken of de paarden waar ik op rij daar goed op zullen reageren. (heb geen eigen paard namelijk, meer soort bruikleen) nogmaals bedankt!
Denk trouwens na het lezen van alle informatie dat ik ga voor een kaakgekruist systeem of voor een sidepull. ;)