Hempfling methode

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seleentje94

Hempfling methode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:17

Hallo Allemaal!

Ik ben erg geinteresseerd in de methode van Hempfling. Maar nu is mijn probleem dat ik het wel wil uitproberen, maar er niet echt veel geld aan wil uitbesteden, omdat ik niet weet of ik er mee door wil gaan.
Op het internet heb ik al uren lang gezocht, maar er is bijna geen informatie te vinden over hoe je de methode kan toepassen. De boeken kopen vind ik een beetje duur.
Kan iemand misschien de basics aan mij uitleggen, of heeft iemand misschien een boek van hempfling dat ik kan lenen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:20

sassie76

Re: Hempfling methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:23

Je kan ook eens informeren bij de Paardenmaat in Arnhem. Hij heeft deze manier wel eigen gemaakt maar je kan wel een indruk krijgen en hij heeft een voorlichtingsavond en cursussen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:22

Hempfling uitleggen? Wie daar de echte vertaling van heeft mag mij ook pb sturen. Wat hij doet maakt mooie plaatjes, maar didactisch komt er niks uit.

Wil je gestructureerd aan de slag op een budget zoek dan in de bieb naar dit boek :
Grondwerk met paarden van Inge Teblick.
of bestel deze dvd:
http://equiplay.eu/-c-36.html?osCsid=6c ... 1698a0dd9d

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:53

Hempfling is heel goed met paarden, maar kan dat niet overbrengen.
Verder is er in het verleden het nodige gebeurt waardoor er bij mij de haren recht overeind gaan staan bij het horen van de naam.

In het kort: sekte, mensen financieel uitkleden, en veel leeg gezwets.
Voor leuke filmpjes met etherisch gepingel als muziekbehang is hij leuk om te bekijken.
Maar alles wat ik van hem zie valt onder de noemer: don't try this at home!

Even een quote van mezelf uit een ander topic, met de nodige links naar eerdere topics

Cassidy schreef:
Ik heb het ook niet zo op KFH, helemaal door zijn lichtelijk sektarische verleden gaan er bij mij allemaal alarmbelletjes rinkelen. Verder is hij heel spiritueel bezig, maar heeft paarden nodig om dat uit te leggen. Haal de paarden weg en er blijft weinig van over....

Meest recente topic over KFH, beter gezegd over zijn nieuwste boek.

[NH] Het paard zoekt mij

En ook de moeite waard om door te lezen:

[NH] Het doden van de ziel

[NH] Hempfling vs. Roberts

[AR] [NH] Klaus Ferdinand Hempfling

[NH] wat vinden jullie van Hempfling?

En een ZEER interessant artikel over de beste man, helaas in het Duits, en ik ga het niet compleet vertalen.

http://www.nh.cybercomm.nl/kfh_file/kritik.htm

Cursus heb ik nooit bij hem gevolgd en ga ik niet doen ook. Ik heb het liefst een cursus van iemand die zich kan verlagen tot op het niveau van de cursist, en die het desnoods 100.000 keer uit kan leggen tot ik het snap, en niet iemand die per definitie verwacht dat ik hem volgen kan, en als ik hem NIET volgen kan, zich omdraait en wegloopt.
Alle filmpjes op Youtube, en borderline demonstraties, schreeuwen "don't try this at home", zijn een pure zelfverheerlijking van de beste man maar geven mij absoluut geen handvaten hoe ik problemen met mijn eigen paard kan oplossen.

mag ik je adviseren om ze allemaal eens door te nemen? Met name het laatste (helaas Duitstalige) artikel, is zeer de moeite waard.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:07

Heb wel de boeken gelezen, maar ben ook niet zo'n grote fan van hem.
Mooie plaatjes inderdaad, maar KFH is zelf geen mensen-mens.
Ook zouden zijn boeken voor de helft minder dik zijn als hij het overbodige blabla weg laat.
Denk dat ik TS vooral zou adviseren een andere methode of NH persoon uit te zoeken om je in te verdiepen of nog beter, verdiep je in meerdere en haal daar het beste uit.
Hoef niet duur te zijn, er is veel te vinden op internet. Zie bijv. de links die je toegestuurd heb gekregen van mede-bokkers.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:12

Wil je een duidelijk stappenplan, dan kies voor Parelli. Er is online genoeg te vinden zonder dat je kapitalen hoeft uit te geven, je kunt een maand gratis lid worden van de Savvy Club, Parelli heeft een eigen Youtube kanaal, pakketten zijn tweedehands te koop en uit het boek van Parelli (Natural Horse-Man-Ship) is voldoende kennis te halen (en er staan ook oefeningen in) die je een heel eind op weg helpen...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:28

Seleentje94 schreef:
Hallo Allemaal!

Ik ben erg geinteresseerd in de methode van Hempfling.
Kan iemand misschien de basics aan mij uitleggen, of heeft iemand misschien een boek van hempfling dat ik kan lenen?

"De methode van Hempfling" bestaat niet. Als je de boeken niet zelf wil kopen, ga dan eens bij de bibliotheek kijken, meestal hebben ze wel wat van Hempfling.