Bitloos rijden niet altijd zo goed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evv

Bitloos rijden niet altijd zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 22:02

Dit heb ik van mijn paardrijlesgeefster gehoord : er zijn veel mensen die denken dat ze vriendelijker zijn voor hun paard omdat ze
Bitloos rijden maar op dat hoofdstel is dan vaak een grote druk op de neusriem gelegd (de neusriem is zwaarder ofzo) en daardoor kunnen depaarden hun neus breken!!dus neem dan een bitlooshoofdstel dat ook geen zware neusriem heeft he ;)

michelle___

Re: Bitloos rijden niet altijd zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:04

Probeer jij eens een paardenneus te breken. :\

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:04

Zolang je er als ruiter normaal mee omgaat is er geen enkel probleem met bitloosrijden :)
Als je een beginner op een paard zet met een bitlooshoofdstel kan je ook wachten op problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:05

Ben je speciaal aangemeld om ons dat te komen zeggen? :+
Rechtsboven zit een knopje "zoeken". Ik zou daar eens op klikken en dan 'bitloos slecht' ofzo intypen, dan vind je ellenlange topics waar al de informatie in staat die je moet weten over het breken van de neus en andere ...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:06

Bitloze hoofdstellen zijn zeker niet slechter, als je weet hoe je ze moet gebruiken :)
Als je een hackamore laag hangt, en veel aan de teugels rukt, ja, da's niet fijn natuurlijk. Egaal welk hoofdstel trouwens. Maar je moet even weten hoe je met je hoofdstel om moet gaan, en hoe je het moet gebruiken :)

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:09

Precies zoals mijn voorganger zegt, met ieder hoofdstel moet je weten hoe het te gebruiken. Daarom ben ik ook niet hardcore tegen de meeste hoofdstellen, als iemand het om de juiste reden, voor het juiste paard en op de juiste manier gebruikt, is er niets mis mee. Bitloos rijden heeft voor mij vele voordelen, maar inderdaad, als ik hardhandig aan de teugels zou rukken en mijn paard heen en weer zou slepen aan het hoofdstel, zou dat inderdaad niet best zijn. Gelukkig is dat niet het geval ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:12

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:14

[***] schreef:
Ben je speciaal aangemeld om ons dat te komen zeggen? :+
Rechtsboven zit een knopje "zoeken". Ik zou daar eens op klikken en dan 'bitloos slecht' ofzo intypen, dan vind je ellenlange topics waar al de informatie in staat die je moet weten over het breken van de neus en andere ...

_/-\o_

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:33

De neus breken is net zo makkelijk als de kaak van je paard breken met het bit ;-)

evv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:30

Arabesk schreef:
De neus breken is net zo makkelijk als de kaak van je paard breken met het bit ;-)

Jha eigenlijk...

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:36

Ik denk dat de kracht die gezet wordt bij het breken van een neus met bitloos, net zo slecht is als dat die kracht op een bit wordt uitgeoefend. Denk dat het voor het paard om het even is. Hij zal het allebei niks vinden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:38

Hangt ervanaf hoe je je spullen gebruikt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:05

evv schreef:
Dit heb ik van mijn paardrijlesgeefster gehoord :

Weer zo'n typische uitspraak van iemand die lesgeeft en niets van bit en bitloos weet en hoogstwaarschijnlijk zonder bit niet uit de voeten kan.
Wellicht heb je iets aan deze website: http://www.bitloospaardrijden.info/

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:06