boomloos zadel kopen voor een halve stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kamiekekite

boomloos zadel kopen voor een halve stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:21

heeeey

ik heb een paard op halve stal en ik moet mijn eigen zadel kopen.
ik dacht aan een barefoot.
Maar heeft iemand ervaring met een boomlooszadel, is het goed of valt het tegen .
en verandert het paard er door want mijn het paard waar ik op rijdt doet irritant als ik er met een westeren zadel op rij ( het zadel van de eigenares ) en als ik er dan een normaal zadel op leg dan is hij zo mak als een lam.
en welk soort barefoot zadel is dan het beste , rijden jullie dan ook met een dure barefoot onderlegger of en gewone onderlegger?
En kan je eigenlijk een klein sprongetje maken met een boomloos zadel ???

mvg kamie /3

HindaFree

Re: boomloos zadel kopen voor een halve stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:23

je kunt ook test zadels aanvragen. maar dan moet je even googlen.... dat van dat lastig doen kan ook komen door dat t zadel niet goed past

Fleabitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:33

ik heb een Bob Marshall boomloos western zadel aangeschaft, nadat ik een tijdje les heb gehad op een Bob Marshall was ik helemaal om. Ik heb de barefoot ook geprobeerd maar de kwaliteit viel mij persoonlijk gigantisch tegen. Helaas heb ik een half jaar moeten wachten op mijn Bob Marshall nadat ze 2 x een verkeerd zadel opstuurden vanuit de USA. Helaas heb ik het paardrijden vanwege gezondheidsredenen inmiddels op moeten geven dus mijn nog nieuwe Bob Marshall is te koop.

kamiekekite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:51

sorry maar ik wou geen westeren zadel :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:02

Bij barefoot en aanverwante modellen is bijbehorende pad noodzakelijk. In die pad zitten nl inlages die als kussens functioneren (bij een engels zadel zitten die aan het zadel vast).

Als paard protesteerd tegen het westernzadel dan past dat zadel niet op dat paard. Heeft niks met het type te maken, en alles met de pasvorm.

Ik ken de constructie halve stal niet, dus welke regels moet je rekening mee houden?

kamiekekite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:39

tamary schreef:
Bij barefoot en aanverwante modellen is bijbehorende pad noodzakelijk. In die pad zitten nl inlages die als kussens functioneren (bij een engels zadel zitten die aan het zadel vast).

Als paard protesteerd tegen het westernzadel dan past dat zadel niet op dat paard. Heeft niks met het type te maken, en alles met de pasvorm.

Ik ken de constructie halve stal niet, dus welke regels moet je rekening mee houden?

Bij halve stal moet je de helft van het stal geld betalen .
En dan mag ik zo veel rijden als ik wil .
Dokters kosten moet de eigenares betalen.
Ik moet mijn eigen zadel hebben , borstels , rij gerief , ...

kamiekekite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:39

Fleabitten schreef:
ik heb een Bob Marshall boomloos western zadel aangeschaft, nadat ik een tijdje les heb gehad op een Bob Marshall was ik helemaal om. Ik heb de barefoot ook geprobeerd maar de kwaliteit viel mij persoonlijk gigantisch tegen. Helaas heb ik een half jaar moeten wachten op mijn Bob Marshall nadat ze 2 x een verkeerd zadel opstuurden vanuit de USA. Helaas heb ik het paardrijden vanwege gezondheidsredenen inmiddels op moeten geven dus mijn nog nieuwe Bob Marshall is te koop.

sorry maar ik wou geen westeren zadel :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:42

Zadelmaker laten komen en aangeven wat je budget is. Denk dat je dan beter uitkomt dan zelf proberen.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:16

Ik heb een barefoot zadel voor mijn dikke bolle wolle tinker.
En die dingen zitten echt onwijs lekker. Hoe hoog je paard ook zal
bokken, je kan dr echt niet zomaar uit vliegen. haha.
De barefoot zadels hebben ook een speciale werking. This beter voor hun rug.
Maar de zadels zijn zo rond de 600 euro. (nieuw) En de sjabrakken los zijn ook
rond de 80 euro. Phoe.

Maar een barefoot is zeker een aanrader! Heb er ook mee gesprongen.. This even wennen dan met een normaal zadel..
Maar je kan er absoluut mee springen! :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:35

Ik heb zelf een barefoot. Heerlijk zadel, helemaal goed, kan ritten van 6 uur maken zonder problemen.

je MOET met een barefootpad rijden, die bevatten inlages die de druk verdelen, ipv een boom.
Een paard kan vervelend zijn onder een ander zadel omdat het onbekend is of niet goed ligt, dat is niet zo raar.

Een barefoot geeft ook veel meer gevoel door van beide kanten, dus een paard moet er soms wel aan wennen.
Jij kan er ook aan moeten wennen, want je word veel minder in een houding geforceerd dan je bij een dressuurzadel met boom hebt, maar uiteindelijk leer je wél echt je eigen zit te hebben, ik heb er ook een veel betere zit van gekregen, wat ik van meerdere kanten ook heb gehoord :o

Sprongetje kan ook hartstikke prima,
en als je paard nou eens gespierder word of minder gespierd, of dikker of slanker, met een barefoot heb je dan geen probleem met knellende zadels, hij vormt gewoon mee :)
Je hebt allerlei modellen, ik heb een cheyenne, die kan je een beetje omtoveren tot zowel western als dressuur, je hebt ook échte dressuurmodellen en échte westernmodellen.

op www.boomloosrijden.nl en op www.equixantosbarefoot.nl kun je een testzadel aanvragen,
Bianca en Marcel zullen je vast met veel plezier tot dienst zijn :D

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:41

Ik rijdt met een Startrekk Western. In eerste instantie alleen aangeschaft om mijn Haf zijn veranderende lichaamsbouw op te kunnen vangen zonder iedere paar maanden een ander zadel aan te hoeven schaffen maar ik zou nu al niet anders meer willen. Zitten kussens onder die je aan de rug van het paard aan kunt passen, hierdoor heb je ook geen speciale pad nodig. Ligt als een huis, springen en buiten crossen geen probleem +:)+

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:54

Een zadelmaker langs laten komen lijkt me het beste, je kunt op internet genoeg vinden over boomloze zadels en ze ook uit testen.
Succes

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:13

Testzadels aanvragen bij een zadelmaker of iets. :)
Pad is wel noodzakelijk, en als ik je zo hoor ligt dat westernzadel niet goed en heeft je paard er last van.

En natuurlijk kun je ook een sprongetje maken met een boomloos zadel!