wohoo we zijn uitgenodigd bij Chris Cox

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

wohoo we zijn uitgenodigd bij Chris Cox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 04:57

Ik ben super excited. Chris Cox komt naar Kentucky voor een show en zocht probleem paarden.

Nou ik heb er eentje die steigerd en totaal niet aan het bit of hackamore, sidepul wat dan ook wil toegeven.

Nu zijn we geselecteerd om te komen, heel spannend dus.

ik hou jullie op de hoogte

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:36

Wat ontzettend gaaf, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Chris Cox was voor mij geen begrip tot hij RTTH won...en wat ik gezien heb was heel goed! Veel plezier, wanneer is de show?

HCRanch

Re: wohoo we zijn uitgenodigd bij Chris Cox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 13:52

ik kende hem ook niet totdat ik naar USA ging verhuizen. Maar hij is echt goed! ik vind hem veel beter dan Parelli and Anderson. Die zijn een beetje te commercieel aan het worden. Chris heeft toch een wat andere background en benadering. Hij is ook heel direct naar mensen toe daar hou ik van, niet dat quasi grappige

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:20

Veel mensen willen geentertaind worden als ze naar een show komen kijken, en af en toe even lachen houdt de mensen wakker.

Door de commercialiteit van Anderson en Parelli kan ik heenkijken, wat ze te vertellen hebben is er niet minder waardevol door.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 05:31

CC heeft toch een hele andere manier van trainen. Ik weet dat Clinton A heel populair in NL is maar ik heb soms mijn bedenkingen, maar dat is met alle trainers zo hier pak je wat en daar laat je wat.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:01

Wat leuk, wanneer is de grote dag?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 02:17

Het was afgelopen weekend!! echt GEWELDIG!! Ik had al enorm veel respect voor Chris Cox maar nu ben ik een nog grotere fan. Wat kan die man rijden en de energie en liefde die hij voor paarden heeft is enorm.
Echt een real tuff cowboy in hart en nieren en dan zo gevoelig over paarden vertellen echt super.
Hij heeft mij en Marshall heel goed op weg geholpen.

Alleen al het rijden daar in die mega grote indoor arena in het Kentucky Horse park jemig wat een ervaring, ik zag groen van de zenuwen. Vooral als al die ogen op je gericht zijn ( ik moest hem voorrijden en laten zien wat het probleem was) dat was echt doodeng.

Maar we hebben het gedaan en ik ben erg dankbaar dat we uitgenodigd waren.
En niks niet van je moet dit halster en dit hoofdstel kopen waar ik voor gewaarschuwd werd, dat was echt niet aan de orde. Hij kwam om mensen horsemanship bij te brengen en paarden te helpen met hun eigenaren.
Top vent! top weekend!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:55

Wat fijn dat het zo goed ging!

Ga meteen het internet afspeuren naar info en filmpjes over deze man. Kende hem nog niet.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:20

Heb je er zelf ook filmpjes van HC? Ben wel benieuwd!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:07

nee helaas niet er mocht absoluut niet gefilmd worden. Dit is natuurlijk bijna niet te voorkomen, maar heb het maar niet gedaan :-) er staan wel wat filmpjes op youtube. En hij komt hier vaak op tv op rfdtv.com die hebben soms ook dingen die je kan zien via internet

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:11

Is het probleem nu ook (gedeeltelijk) verdwenen?

Klinkt goed! Ik kan ook best door het commerciële heen kijken, maar erger me er wel dood aan.. (al moeten die mensen natuurlijk ook elke dag eten :) )

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:05

HCRanch schreef:
nee helaas niet er mocht absoluut niet gefilmd worden. Dit is natuurlijk bijna niet te voorkomen, maar heb het maar niet gedaan :-) er staan wel wat filmpjes op youtube. En hij komt hier vaak op tv op rfdtv.com die hebben soms ook dingen die je kan zien via internet

tja dan zit er niets anders op om toch een gedetailleerdere versie neer te zetten :P

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:19

Ik werd ook gewaarschuwd voor het commerciele ZusJ, maar dat viel dus reuze mee. Ja hij heeft zijn eigen lijn halsters hoofstel etc. Maar er werd totaal niks opgedrongen.
Talida ok ik ga schrijven..nu even druk ging ff gauw op bokt kijken :-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:52

Ik snap het "iets opdringen'" niet helemaal. Uiteindelijk ben je er zelf bij, en ben je mans genoeg om te beslissen of je iets gaat aanschaffen of niet.
Maar:
Een plastisch chirurg kan nu eenmaal niet opereren met een slagersmes. Alleen de juiste spullen zullen het mogelijk maken dat je gedoseerd en verfijnd genoeg in kunt gaan werken.
Als een trainer een bepaalde tool adviseert, dan is dat niet meteen iets opdringen.
Set yourself up for succes, gebruik de juiste spullen.
En in het oerwoud van spullen wat er te krijgen is, waarom je dan niet houden aan dat wat de trainer adviseert?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:25

iets opdringen bedoel ik mee dat je uren reist om met je paard naar een demo te komen (bij sommige clinicians) en dat je dan eerst een halster cq hoofdstel oid moet kopen omdat degene anders niet met je paard wil werken. In plaats van dat ze tijdelijk even hun eigen tools gebruiken.
En ja ik ben ook voor goed spul en er is genoeg rotzooi. Maar de manier waarop kan wel anders.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:15

Zal me even voorstellen, ben nog niet zolang bezig met me verdiepen in NH, maar t boek van cris cox ligt hier zelden in de kast, vindt trouwens ook dat jossy reynvoet veel van hem wegheeft, SUPERGAAF dat je erheen mag!!!! wachtend op uitgebreid verslag!!!!!!!!!!!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:26

freeride schreef:
Zal me even voorstellen, ben nog niet zolang bezig met me verdiepen in NH, maar t boek van cris cox ligt hier zelden in de kast, vindt trouwens ook dat jossy reynvoet veel van hem wegheeft, SUPERGAAF dat je erheen mag!!!! wachtend op uitgebreid verslag!!!!!!!!!!!!!!!

Als je het topic helemaal had doorgelezen, dan zou je zien dat ze al geweest is....

Ik kwam trouwens dit stukje net tegen op Youtube. Gaaf paard vind ik het, en wat hij in die tijd met hem bereikt is echt mooi om te zien:

http://www.youtube.com/user/camarko#p/u/4/kslW2MW_G4s

http://www.youtube.com/watch?v=R9IBHkrMpAc&NR=1

En ook een goed voorbeeld dat NH niet altijd alleen maar fluisteren is....

Noukie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:18

Gefeliciteerd. Hopelijk kan hij het voor je oplossen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:58

leuke filmpjes Cassidy!

Noukie, het was een demo dus niet een ala minute oplossing. Het ging er mij ook meer om WAT nu eigenlijk het probleem was bij mijn paard.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:58

@Cassidy:
OOPs, overheen gelezen :o

@ hcranch: wel jammer dat er niet gefilmd mocht worden maar hoop iig voor je dat je inmiddels weet wat hoe en waarom met jouw paardje, of iig een beetje meer puzzelstukjes hebt gevonden