Nu is het zo dat ze vorig jaar wat op hem gehobbeld heeft, maar ik door omstandigheden liever niet heb dat ze er nog op gaat rijden. Omdat zij niks anders kent (12 jaar, manege, je kent het wel
) en ik het niet kan uitleggen open ik dit topic ... Is er ergens een boek of uitleg die voor een 12-jarige makkelijk te begrijpen is, qua grondwerk?Ik doe namelijk alles op de grond tegenwoordig, en ons (= mij & poon) gaat dit best super af. Maar zij kan dit niet, en ik kan het niet uitleggen ... Nu zit ik te twijfelen of ik haar gewoon moet zeggen dat er niks meer in zit (liefst werk ik gewoon alleen met mijn pony op dit moment
) of dat ik haar de kans moet geven om ook het grondwerk te leren, zodat ze daarmee wat kan doen (als ze wil natuurlijk). Daarom dacht ik om dit tegen haar te zeggen en dan een boek ofzo te geven wat ze kan lezen en uit leren, ik ga dan ook zeggen dat ik graag heb dat ze les zou nemen en dan ga ik op zoek naar een instructrice. Als ze dat niet ziet zitten is het snel beslist, ziet ze dat wel zitten dan kunnen ze er beide misschien nog wat lol aan beleven en zal zij ongetwijfeld veel bijleren

Maar ik heb dus geen idee waar te beginnen ... Of zou ik er gewoon niet aan beginnen?
Hoe staan jullie er tegenover als anderen met jullie paard gaan grondwerken?
) ... Maar tussen de pony en mij gaat het nu super (is wel eens anders geweest) waardoor ik veel meer met hem onderneem (veel meer dan vorig jaar bv.) en ik heb gemerkt dat als zij er mee bezig is geweest, dat we weer 'opnieuw' kunnen beginnen. Is heel normaal, maar ik ben zo blij dat het nu zo goed gaat en wil gewoon graag samen met de pony spelen ... Dus vandaar 

*gaat opzoek*
Nu is het wel zo dat ik nog eens met de pensioneigenaresse gesproken heb (zij heeft ook 3 paarden) en die zei dat ze het meisje nog eens op 1 van haar paarden een stukje had laten zitten (daar is het allemaal mee begonnen, maar ze is dan naar mijn pony overgegaan omdat ze die leuker vond en ik er op dat moment toch vrij weinig mee deed en het ook niet erg vond als er iemand anders mee bezig was, maar nu vind ik dat wel erg
).