barefoot syringa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

barefoot syringa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:46

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw bitloos hoofdstel .
Ik had dit al bij harnachement geplaats , maar kreeg de tip het hier te plaatsen.

Nu had ik mijn oog laten vallen op de barefoot amber, maar na een paar keer mijn eigen hoofdstel als sidepull te knutselen stap ik toch beetje van dit idee af.
Nu kwam ik de barefoot syringa tegen , deze kan zowel kaakgekruist als als sidepull gebruikt worden .
Nou ben ik alleen wel heel benieuwd naar ervaringen met dit hoofdstel.
Heb nu een lederen en vindt hiervan de release niet altijd even goed .

Hoe is de release bij dit hoofdstel?
En die touwtjes is dat wel dik genoeg?? niet als je er een keer meer druk opzet dan mijn beesie zijn neus open heeft liggen .

Ben erg benieuwd naar jullie reactie's

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:08

Saars

Re: barefoot syringa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:10

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:16

je zou voor meer info ook op de site van Bitloos.nl kunnen kijken: http://www.bitloos.nl/bitloos.php?pagina=07

Ervaring met dit hoofdstel heb ik niet, maar heb wel proefgereden met een kaakgekruisd hoofdstel.. voor Banjer en mij was dit geen geschikt hoofdstel, Banjer gaf aan de inwerking (druk achter de oren) niet fijn te vinden.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:46

Ik heb dit hoofdstel sinds een maand of 3, en mijn pony reageert er echt super op. Ik rij haar kaakgekruisd, heb ook wel eens als sidepull geprobeert, maar dat werkte niet. Had hiervoor nog een paar andere hoofdstellen, maar of ze gingen heel raar zitten, of die riempjes aan de onderkant bleven 'vast' zitten. De syringa vind ik ook steviger dan andere hoofdstellen, aangezien ik nogal een lompe pony heb werkt hij wel goed.
Heb er ook nog wel wat foto's van als je wilt, het hoofdstel dat ze in mijn profiel om heeft, is het niet :P (die schoof heel erg)

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:10

bedankt voor de reactie's .. Ik rijd mijn pony al kaakgekruisd en hier reageert hij heel goed op ..
Maar vindt de release van het hoofdstel dat ik nu heb niet optimaal ..
En daarom was ik benieuwd naar de ervaringen voor ik het hoofdstel aanschaf en dan tegen hetzelfde aanloop.. :)

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:11

Arisca schreef:
Ik heb dit hoofdstel sinds een maand of 3, en mijn pony reageert er echt super op. Ik rij haar kaakgekruisd, heb ook wel eens als sidepull geprobeert, maar dat werkte niet. Had hiervoor nog een paar andere hoofdstellen, maar of ze gingen heel raar zitten, of die riempjes aan de onderkant bleven 'vast' zitten. De syringa vind ik ook steviger dan andere hoofdstellen, aangezien ik nogal een lompe pony heb werkt hij wel goed.
Heb er ook nog wel wat foto's van als je wilt, het hoofdstel dat ze in mijn profiel om heeft, is het niet :P (die schoof heel erg)

Hoe is de release dan van dit hoofdstel , laat het wel duidelijk los als je zelf ook los laat ??

p.s. ben wel benieuwd naar een fotootje :)

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:37

Het hoofdstel laat wel duidelijk los als je los laat. Ik had eerst ook een andere met leren riempjes, maar daarmee is dat veel minder.

Hier op deze foto heb ik wat druk aan de linkerkant (vanaf het beeldscherm gezien, anders de rechterkant :+ ) Het hoofdstel schuift een heel klein beetje, maar eigenlijk heb je daar niet echt last van, mijn pony net zo goed niet.
Afbeelding

En nog een fototje van de zijkant ;)
Afbeelding

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:20

hey super !! bedankt voor de foto's ..