In mijn boek van Pat Parelli Natural Horse Man Ship staat dat de Amerikaanse en originele versie Western Horseman heet, ligt er een verband tussen western en nh?
Horseman is trouwens gewoon een benaming voor een 'paardenmens'. En in Amerika is Western een stukkie gebruikelijker dan hier. Ik denk dat daar de verwarring bij jou zit.
Horsemanship is wel een western wedstrijd discipline. 1 waarin je laat zien je paard goed te beheersen, een goed paardenmens te zijn dus min of meer. Maar dat wordt zeker lang niet altijd zo uitgevoerd of bereikt op een manier zoals wij als NH zien.
DreamAngel
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-11 19:19
TurdusMerula schreef:
Horseman is trouwens gewoon een benaming voor een 'paardenmens'. En in Amerika is Western een stukkie gebruikelijker dan hier. Ik denk dat daar de verwarring bij jou zit.
ooooh, nou heb ik hem door xD lekker slim van mij
Cassidy
Geplaatst: 10-04-11 20:28
Western Horseman is een tijdschrijft in de USA. De uitgeverij die oorspronkelijk de Amerikaanse versie heeft uitgegeven, heet Western Horseman Inc. Deze uitgeverij publiceert naast het tijdschrift ook een serie boeken. Oa alle Legends boeken (over beroemde paarden binnen het Quarter en Arabierenras) en boeken over verschillende westerndisciplines.
Bovenaan op de cover van de eerder uitgegeven boeken staat : A Western Horseman book....bij de recentere publicaties staat het er niet meer op die manier, maar wel het logo van het tijdschrijft.
Heeft niets te maken met het feit of NH gelijk is aan western of vice versa...
Ik heb ook de oude druk/versie.. staat ook inderdaad als sub-titel: a western horsemanship book.
Verder is Parelli een onwijze cowboy haha. En in het boek is ook alles in western 'smaak'. Maar dit is denk ik gewoon vanuit waar je begint, als je vanuit engels met NH bezig gaat, zal je dit soort beelden zien met een veelzijdigheidszadel e.d.
Cassidy
Geplaatst: 11-04-11 15:08
Linda Parelli, de vrouw van Pat Parelli, rijdt dressuur, en op filmpjes op Parellitube en de ouder versies van de Paketten (heb de nieuwe versies nog niet gezien) zie je haar de technieken op een dressuurpaard toepassen... Maakt niet uit wat voor outfit je aan hebt, wat voor zadel er op dat paard uiteindelijk komt te liggen....de methode werkt.
Klopt, het gaat meer om de methode, en je hoeft ook niet per se 1 methode te kiezen, maar je kunt gewoon verschillende manieren uit verschillende bronnen halen en er je eigen van maken. Zo do ik dat, en het werkt goed
Oefeningen in een methode zitten er niet voor niets in. De volgorde heeft een reden, de oefeningen hebben een reden, de plek waarop ze in dat programma zitten heeft een reden. Een beetje van het een, en een beetje van het ander, vervolgens essentiele dingen weglaten, aan het eind beginnen en het begin overslaan gaat je niet de resultaten geven die mogelijk zouden zijn.