Parelli pakket bestellen .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Parelli pakket bestellen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 21:39

hoihoi !

Ik ben al langere dij bezig met horsemanship en heb nu besloten een pakket te kopen.
Maar nou heb ik een beetje een kneuzig probleem , ik ben namelijk bar slecht in engels .
Ik versta het absoluut niet tot nauwelijks .

Weet iemand een oplossing voor me ?

liefs femke

Lara

Re: Parelli pakket bestellen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:54

Wat wil je precies bestellen? Wil je dvd's? Of juist spullen?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:00

De dvd's , haha.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:02

Niet kopen het pakket, zonde van je geld.
Koop dan de dvd van equiplay. Zij hebben in het nederlands de basis van parelli uitgelegd.
Daar heb je dan veel meer aan.

Zelf persoonlijk ben ik niet zo fan van Parelli. Inderdaad heeft hij wat goede punten. Zoals in zijn boek, bijv. gezichtsuitdrukkingen, etc. Maar ik heb diverse filmpjes gezien waarop hij op een zogenaamde vriendelijke manier een paard zadelmak maakt. Weliswaar komt hier geen lichamelijk geweld bij te pas. Maar hij speelt een psychologisch spelletje met het paard waardoor het zich eigenlijk overgeeft. Eigenlijk te vergelijken met de Join-up van Monty Roberts.

Maar dat zegt niet dat je niets van hem kunt leren, maar ik zou gewoon het één en ander uit zijn boek halen en verder andere methodes bestuderen zodat je dan je eigen manier kan vormen.

Want zeker voor Yela lijkt mij sommig dingen Parelli niet helemaal geschikt.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:09

Je kan nu voor 30 dagen lid worden van de site (parelliconnect.com), daarop kan je het hele level 1 pakket en nog wat meer filmpjes gewoon zo bekijken. Dat lijkt me de goedkoopste optie :) Kan je ook gelijk kijken of je het engels begrijpt.

Andere optie is om eens les te nemen bij een parelli instructeur. Er zijn veel 1* en 2* instructeurs bijgekomen en veel van hen moeten eerst een aantal lessen gratis geven. Probeer daar eens naar te informeren.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:14

Ik heb al les van een parelli in instructrice , haha .
Alleen ik wil ook voor mezelf bezig gaan en dingen overnieuw kunnen kijken als ik iets niet begrijp of gewoon voor de duidijkheid.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:30

wat leuk! Van wie heb je les?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:40

Equiplay ipv Parelli zou ik alleen doen als je het Engels echt een probleem vind, anders zou ik gewoon compleet zijn en gaan voor het Parelli-pakket. :)

Het Engels in het pakket is niet zo moeilijk. Misschien kun je bij iemand eens kijken of het je zou lukken te verstaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:23

laurahi schreef:
Want zeker voor Yela lijkt mij sommig dingen Parelli niet helemaal geschikt.

Wat jij Parelli met een paard hebt zien doen, betekend niet dat hij die aanpak bij ieder paard zo zou doen.
Parelli kijkt naar de persoonlijikheid van een paard, zijn horsenality. En op grond van deze persoonlijkheidsanalyse, kan hij de training van paard tot paard veranderen.

Parelli is meer dan de basis van Equiplay.

En wat is trainen van paarden anders dan een psychologisch spelletje? Het hele systeem van de games is een psychologisch spelletje om de leider te worden over je paard. Alleen gebeurt dat bij PP geleidelijk, en met de JU volgens MR binnen een paar minuten. Met de JU volgens MR is niets mis, wel de context waarin hij zovaak meegenomen wordt.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 11:14

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 11:15

Ik wil eerst gewoon lekker kijken of het wat voor ons is , alleen ik weet niet of ik dan echt alles moet volgen of ook af en toe een oefeningetje kan pakken . Wat is jullie tip?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:07

mijn tip is eerst les te nemen, dan zie je of het wat voor je is en dan pas het pakket bestellen.
Of lid worden inderdaad.
Zo maar af en toe een oefeningetje pakken gaat niet werken, het is een methode die je door je hele omgang met paarden zult moeten gaan volgen anders wordt het niks.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:33

Ik denk dat de theorie belangrijker is dan de oefeningen, maakt niet veel uit welke oefeningen je doet, als je maar begrijpt wat je paard doet en waarom en waarom hij op jou reageert zoals hij reageert.

Ik las toevallig dat je paard niet kan ontspannen en snel bang is (dat ben jij toch?), ik denk dat parelli je daar zeker bij kan helpen, maar het is het makkelijkst om een les te nemen en te vragen hoe die instructeur dat zou oplossen.
Het pakket staat gewoon gratis op de site, gewoon aanmelden en bekijken ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 02:00

Ts geeft aan al les te krijgen (Parelli) maar zelf ook aan de slag te willen, meer onderbouwd.