een band krijgen met je pony/paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseLive

een band krijgen met je pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 17:11

We hebben een nieuw paard op de manege. Ze is rustig en heel lief. Maar ik zou graag een goede band met haar willen krijgen. Ik ben echt fan van de technieken van Monty. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze een goede band met me krijgt?

Cassidy

Re: een band krijgen met je pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:04

Wat begrijp jij onder "technieken van Monty"? Ik hoop toch niet dat je op dit paard de JU wilt loslaten?

Een nieuw paard op de manege, wat houdt dat in? Is het een manegepaard waar verschillende mensen mee omgaan? Dan ligt het aan het paard of het daarmee overweg kan. Je kunt wel zorgen dat ze je gaat herkennen door veel tijd met haar door te brengen, te gaan poetsen en wandelen. Maar voor de echte band zou je grondwerk met haar moeten doen. En dan is weer de vraag: mag dat van de manegeeigenaren? En gaat een ander met grondwerk net zo met haar om als jij dat doet?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:06

Is er ook een bepaalde reden waarom je een bepaalde band met het paard wilt? Een managepaard kan namelijk ook weer zo weg zijn...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 01:12

gewoon lekker met het paard zijn, zonder oordeel en samen plezier hebben. Wil je iets uitproberen, is er maar een die mag oordelen en dat is het paard. Duikt die het hek in of is er veel spanning dan is er iets in jou manier van werken wat anders kan. Of dit nu los is of met rijden of in de stal.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:02

Gewoon wat leuks met het paardje gaan doen.
Grondwerken, longeren, en rijden bijvoorbeeld.
Als jullie elkaar mogen krijgen jullie vanzelf een band.